Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xp sp3] PC reboot automatisch na uitzetten.

Pagina: 1
Acties:

• drommel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-08-2023
Als ik mijn pc uitzet, start deze na het doorlopen van de totale afsluitcyclus weer opnieuw op.
Na even speuren dacht ik via google de oorzaak gevonden te hebben; volgens microsoft haar eigen knowledge-base gebeurt dit of door Roxio software(die ik niet gebruik), of een foutmelding tijdens het afsluiten waardoor de computer automatisch opnieuw opstart. Dit zou dan meestal door een corrupte driver komen.

Dit laatste leek me een goede mogelijkheid, aangezien ik net de nieuwe Ati Catalyst heb geinstalleerd. Maar het probleem is toen niet gelijk begonnen, dus vreemd vond ik het wel.
Als ik vervolgens de microsoft fix erop loslaat(oftewel het vinkje weghalen in de opstartopties dat hij na een foutmelding opnieuw op moet starten), verandert er niks. Hij blijft rebooten...
En werkelijk alle googlesearches die ik heb doorgespit gaan over of Roxio cd software, of een BSOD tijdens het afsluiten, met de automatische reboot tot gevolg.
En nu heb ik dus sterk het vermoeden dat mijn videokaartdriver niet het probleem is, maar ik ga hem zo nog eens un-installen, kijken wat er gebeurt.
Anyway, ik kom er zelf niet uit, iemand nog een goed idee?