pc audio

Pagina: 1
Acties:

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06
Ik wil mijn pc audio eens aanpakken aangezien ik best vaak muziek luister en binnenkort ook mijn elektrische drumstel wil aansluiten op mijn pc en via deze speakers dus ook wel eens naar mijn drum kunsten zal luisteren als ik geen kop telefoon op heb.

Momenteel luister ik met een onboard geluidskaart met een philips spa 3300 2.1 set.
Ik heb wel een creative soundblaster audigy SE liggen maar die gaf zoveel problemen dat ik die er maar gelijk uit getrokken heb.

Opzich vind ik het geluid niet eens zo heel lelijk maar ik wil toch een wat voller geluid. Ik ben eens gaan kijken voor een nieuwe (goede en liefst geen creative) geluidskaart en een nieuwe speakerset maar na het lezen van reviews van geluidskaarten icm studiospeakers raakte ik hier in geïnteresseerd.

Ik zit niet echt op grote 5.1 surround sets te wachten. Opzich heb ik zat plek maar ik heb gewoon geen behoeften om zoveel speakers te gaan wegwerken. Ik zoek dus eigenlijk gewoon een soort 2.1 oplossing met vooral een stuk beter geluid dan nu uit me kleine pc speakerset komt. Mijn budget is vrij beperkt aangezien ik eerst uitging van een geluidskaart van +/-50-75euro en een speakerset van +/-100-150 euro. mijn budget licht dus rond de 200 euro is er voor dit geld überhaupt een fatsoenlijk alternatief voor pc speakers in elkaar te sleutelen?

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
stereo versterker + paar boxen op marktplaats zoeken, heb ik ook gedaan en ben zelf voor 100 euro klaar en et klinkt best wel heel erg goed.

• haakjesluiten
zijn 2 boxen dan genoeg? of zou een subwoofer ook wel goed zijn? Ik luister vooral naar rock en indie en af en toe drum n base. En ik speel af en toe een fps game en dan is een goede bass ook wel leuk.

maakt het nog uit wat voor versterker trouwens ik ben totaal niet thuis in die wereld je ziet ze al vanaf 10 euro op marktplaats maar dan heb je versterkers van 20 jaar oud.

[ Voor 30% gewijzigd door haakjesluiten op 24-05-2009 01:53 ]

Verwijderd

20 jaar hoeft voor een versterker helemaal niet oud te zijn, hoor. Zo oud is die van mij ook (Aura VA-100), en dat ding doet 't nog perfect. Er hangen 2 kleine Kef Q8s 2-weg speakers aan, en een JBL subje.
Klinkt m.i. absoluut beter dan welke PC 2.1 set dan ook die ik ooit gehoord heb, en met een beetje zoeken moet zoiets 2e hands goed in je budget kunnen. De versterker (staat onder de rechter monitor) wordt misschien wat lastig, maar daar zijn genoeg goede alternatieven voor.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~erikw/img/2-1-setje.jpg

• haakjesluiten
Oh die speakers zijn wel netjes ik ga ook eens shoppen voor zo iets. Maar hoe verbind je zoon oude versterker eigenlijk met je pc?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Crazyanz schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:53:
Oh die speakers zijn wel netjes ik ga ook eens shoppen voor zo iets. Maar hoe verbind je zoon oude versterker eigenlijk met je pc?
Kan gewoon met jack naar 2x tulp :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• haakjesluiten
Is een goede geluidskaart nog van groot belang eigenlijk als je een externe versterker gebruikt? Ik wou eerst gaan voor een Asus Xonar D1/DX, Club3D Theatron Agrippa DTS of de Creative X-Fi Xtreme Gamer. Nou is mijn ervaring met de creative drivers niet echt positief te noemen maar opzich zijn de specificaties van deze kaart prima. Kan iemand één van deze kaarten aanbevelen voor gebruik met een versterker?

• SamTex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03-2022
of een goede soundcard van belang is vind ik wel en dan kijk ik vooral naar signaal ruisverhouding.
er zijn natuulijk vele opties mogelijk en weet dat oude magnat speakers geluid als een beest geven op een leuke versterker en tik je voor een koopje op de kop. dan heb je dus niet zozeer een subwoofer nodig.
immers is een sub ervoor om hetgeen aan te vullen wat de hoofd luidsprekers niet kunnen weergeven, en niet zoals bij vele 5.1 sets de bass verzorgen en het eventueele rammelige lage tonen als ze dat al weergeven.

Ikzelf ben bv van hele duure speakers terug gestapt naar 2de hands oude speakers omdat ik die oude meuk dan toch nog wel even beter vind klinken als dat ik met 1000 euro naar de winkel loop om nieuwe uit te zoeken. dus bv geluidskaart <->2x70 watt versterker <->magnat MSP70 zou een leuke combi zijn
zoals afterlife het zegt mag het best oud zijn mits maar goed behandelt en speakerranden van rubber zijn.

• haakjesluiten
Ik heb de Asus Xonar D1 besteld omdat deze goed in me budget pasde en zowel bij muziek en gamen het goed doet. Aangezien ik graag goed spul wil hebben heb ik besloten eerst maar een sennheiser HD555 erbij te kopen en dan even door te sparen voor een fatsoenlijke versterker met speakerset.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:48
Crazyanz schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:32:
...heb ik besloten eerst maar een sennheiser HD555 erbij te kopen en dan even door te sparen voor een fatsoenlijke versterker met speakerset.
Je hebt daar een aardige subwoofer staan. Tip: Als je een fatsoenlijk niveau bas wilt in je Sennheiser, dan moet je echt gaan voor de 595...

• haakjesluiten
ik heb wat reviews gelezen een daar kwam uit dat het vershil tussen de HD555 en HD595 minimaal was? scheelt iig dik 40 euro in aanschaf.

Verwijderd

Ik ben onlangs bij de MediaMarkt geweest voor mijn Samsung scherm.
Maar tussendoor had ik efkes in de afdeling van 2.1 systemen geweest (daar hadden ze rond 30 o_O stuks staan). Ik had gevraagd om mijn Cowon player(zeer goede geluid; staat op nr.1 bij de meeste reviews) aan te sluiten om de muziek-kwaliteit te testen. Er zijn boxen voor 60-80 euro geweest die bij niet te harde volume --geweldig-- goede geluid produceerden. Ik kon eigenlijk geen verschil vinden met mijn 5.1 phillips 600watt surround home cinema, die bij mijn pc aangesloten staat(mr evengoed a/d mp3 via kabel). Dat wil niet zeggen dat "de systemke" van 80 euro evengoed presteert als home cinema van 400 euro (al is die 3 jaar oud), maar je krijgt meer dan behoorlijk kwaliteit voor jouw geld.

Conclusie:
- ga naar de dichtsbijzijnde grote (voor voldoende keuze!!!) winkel en test tiental toestellen.
- je kan de prijs nakijken op internet en eventueel via de site kopen, MAAR uit ervaring kan ik u zeggen dat grote ketens hun aanbod vele malen sneller vervangen en afprijzen dan de meeste sites.

:)

• haakjesluiten
Ik liep op marktplaats tegen deze set aan ook al zit er veel bij wat ik niet nodig heb volgens mij is het een nette prijs?
http://link.marktplaats.nl/253285572
Pagina: 1