Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] T.net Jobs search engine kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:52
Lieve Devvers,

Als ik in de Tweakers.net Jobs database zoek naar bijvoorbeeld .NET, Rotterdam, 15 kilometer zoek krijg ik geen resultaten. Wat ik had verwacht is dus vacatures voor .NET ontwikkelaars. Hetzelfde geldt als ik op C# zoek.

Wel krijg ik resultaten als ik een algemene search doe met Rotterdam, Development, 15 kilometer. Heb ik het fout als jullie search engine een revisie nodig heeft, of ben ik degene die de revisie nodig heeft? ;)

In verschillende Jobs wordt aangeven dat er op bepaalde termen zoals 'c#' en '.net' gezocht moet worden, maar ook dat werkt niet.

Sebas

[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 23-05-2009 17:09 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hmm, grote kans dat ".NET" en "C#" niet geindexeerd zijn op de een of andere manier, maar dat kan ik nu even niet bekijken.

Aangezien je specifiek wilt zoeken op C# of .NET is het wellicht handiger om deze expertise te selecteren: linkje

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Heb ik het fout als jullie search engine een revisie nodig heeft
Dat heb je zeker niet fout en is ook iets waar ik de afgelopen dagen al mee bezig was ;)

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb zojuist handmatig een herindexatie gedaan, het probleem speelt echter nog steeds en dat ligt aan de zoekwoorden:

'c#' is als zoekwoord te klein (minder dan 3 karakters)
'.net' wordt genormaliseerd naar 'net' en dat is toevallig een stopwoord en wordt daarom genegeerd

ik heb geen idee of dat soort problemen ook spelen als we eenmaal overstappen naar Omega voor de indexatie van jobs. Ik zal in ieder geval kijken of ik daar nu al een fix voor kan verzinnen - desnoods eerst checken of een zoekwoord toevallig ook een expertise is.

Intentionally left blank

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:52
Ik dacht dat jullie al Omega gebruikten voor alles, maar dus alleen forum/frontpage?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Omega gebruiken we op de frontpage eigenlijk enkel nog maar voor de pricewatch, maar daar gaat verandering in komen :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb de 'wordsplitter' van de search wat slimmer gemaakt; c# en .net (en soortgelijke zoekwoorden) kunnen nu ook gebruikt worden :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.