Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compaq presario a940ED wil xp drivers niet pakken

Pagina: 1
Acties:

• xenor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Hallo,

Ik heb een Compaq presario a940ED notebook waar standaard windows vista op stond. Ik wil deze downgraden naar xp. Omdat je xp niet standaard kon installeren moest je in de bios Sata native settings op disabled zetten. En inderdaad toen kon ik wel windows xp installeren. Als ik nu de drivers van de officiële site van compaq haal en wil installeren krijg ik de foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://jvmmaster.nl/fout.JPG

Als ik Sata native settings weer on enabled zet, lijkt het alsof hij xp gaat opstarten maar valt daarna meteen weer uit en start opnieuw op.. Dit moet dus uitstaan schijnbaar.
Hoe krijg ik dit opgelost?? Google leverde niets op...

Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door xenor op 23-05-2009 17:06 ]

-

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:20
als je sp38088.exe uitpakt met een (de)compressieprogramma,
dan zie je de map Files met submap 32 en 64 ; daar zitten de drivers, die je manueel kan installeren.

• xenor
Oh nog nooit van gehoord, wat voor programma kan ik daarvoor gebruiken?

*edit: zie dat winrar het gewoon kan, ik ga het nu proberen met de uitgepakte bestanden

niet gelukt door het eerst uit te pakken en dan manueel installeren, ik heb het vermoeden dat ik het moet installeren met de windows xp cd.. maar hoe??

[ Voor 71% gewijzigd door xenor op 23-05-2009 17:47 ]

-

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 16:20
je drivers bij Intel gaan halen?

http://downloadcenter.int...ilter.aspx?ProductID=2101

eventueel als je wil weten welke Sata controller je hebt: Intel® Chipset Identification Utility
http://downloadcenter.int...Filter.aspx?ProductID=861

• mad-dog
  • Laatst online: 28-11 13:15
Het is niet mogelijk om de Intel Mass storage driver achteraf te installeren. Je had dus gewoon met Nlite oid. een Windows CD moeten maken met de AHCI drivers ingebakken.
Overigens maakt het voor een laptop bar weinig uit of je hem nou in IDE-modus draait of niet. Dat snelheidsverschil zul je nooit en te nimmer merken

• xenor
welke ahci drivers moet in inbouwen in nlite? installeerd ie dan automatisch met xp de chipset en wireless drivers en soundcart etc mee? is dat het?

-

• mad-dog
  • Laatst online: 28-11 13:15
xenor schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 19:46:
welke ahci drivers moet in inbouwen in nlite? installeerd ie dan automatisch met xp de chipset en wireless drivers en soundcart etc mee? is dat het?
Gewoon de Intel Matrix storage manager drivers inbouwen, daarin zit zowel RAID als AHCI in.
Chipset zit daar nog niet in, maar kun je desgewenst natuurlijk ook meeinstalleren met Nlite
Pagina: 1