Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voedingsprobleem ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb zo'n 3 maanden geleden een nieuw systeem gekocht. Constant als ik ging gamen, crashte de pc.
Helemaal zwart beeld, geen geluidjes, rebooten hielp niet meer en ik moest echt de stekker uit het stopcontact halen.

Ik dacht dus, aangezien het alleen gebeurde tijdens gamen, dat de graka kaduuk was. Ik heb dus gisteren een Geforce XtX 275 gekocht en ook gelijk maar een nieuwe cpu, de AMD Phenom X4 940... Zodat ik zeker was dat het daar niet aan kon liggen.

Nu denk ik van ik ga even gamen, en ja hoor.. weer die crashes. GTA IV met alles op de hoogste settings speelt heerlijk maar na 10 minuten de reboot. Crysis Warhead, na 10 minuten een reboot... zelfs Sims 3 trekt ie niet.

Nu heb ik dus met OCCT een PSU stress test gedaan en inderdaad, na 10 minuten die reboot.

Het is een vrij nieuwe Zalman 600 Watt voeding en het heeft altijd gewerkt totdat ik 3 maanden geleden een HD3870 kocht, die nu dus alweer is vervangen door een XTX 275.

Wat kan het probleem zijn? hij moet het makkelijk trekken, en werkt verder perfect, behalve dus tijdens het gamen en dan net de PSU stresstest.

Mvg,
Rick

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er kan iets mis zijn met de voeding. Op zich is die 600W wel voldoende, maar als er iets mis is met de voeding zodat de spanning ineens een stuk lager word, kan je daarom die crashes krijgen.

Ik heb een soort gelijk iets gehad met een voeding. Af en toe viel de primaire HDD uit, en ging gelijk weer aan. Vanalles geprobeerd, maar het bleek toch aan de voeding te liggen.

Ik vermoed dus dat er iets mis is met je voeding.

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als je 3 maanden geleden een nieuwe pc hebt gekocht ga je toch naar de winkel wanneer er iets mis is ?

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat denk ik dus ook, omdat er met elke stress test niks gebeurd behalve met de stress test van de voeding. Alleen als ik de voeding ga stresstesten krijg ik dezelfde crash als in de games.

Wat kan ik er aan doen? Hij moet gewoon werken, heeft het altijd goed gedaan totdat ik met die HD3870 begon. En nu dus de xtx 275...

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 12:09
Aan je temps kan het niet liggen denk ik want dan zou de pc moeten rebooten. ik denk zelf ook de voeding. vooral als je al een psu stresstest heb gedaan. En dan weer toevallig na 10 min uitvalt.

How are you doing?

• PilatuS
  • Niet online
Wat kan ik er aan doen?
Testen met een andere voeding zou ik zeker doen. Mocht dat wel werken is het duidelijk waar het probleem zit. Ik neem aan dat er nog wel garantie op de voeding zit.
heeft het altijd goed gedaan
Dat zegt natuurlijk verder niets. Misschien er ergens in de voeding 1 onderdeeltje kapot gegaan waardoor hij onstabiel is.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 23-05-2009 16:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
R-v-R schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:51:
Als je 3 maanden geleden een nieuwe pc hebt gekocht ga je toch naar de winkel wanneer er iets mis is ?
Nou nee want ik was de garantiebonnen kwijt en bovenal heb ik die voeding niet bij hun gekocht, die had ik nog in mijn kast zitten en leek me voldoende (600 Watt) dus die heb ik niet vervangen.

Eigenlijk wel blij mee, anders was ik mijn pc een aantal weken kwijt terwijl ze er toch niks aan hadden kunnen doen omdat het probleem niet lag aan de hardware die ik daar gekocht had.

Is het mogelijk dat mijn Graka teveel stroom wegtrekt van de CPU en dat ik daarom zulke crashes krijg?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja dan moet ik maar een nieuwe voeding kopen. Ik kan er wel ergens 1 lenen maar die is 350 of 400 watt.. ik weet niet of het nut zou hebben om daarmee te testen.

• PilatuS
  • Niet online
Is het mogelijk dat mijn Graka teveel stroom wegtrekt van de CPU en dat ik daarom zulke crashes krijg?
600 Watt van een A-merk is meer dan voldoende. Dus nee, dat lijkt mij heel erg sterk.
Hmm ja dan moet ik maar een nieuwe voeding kopen. Ik kan er wel ergens 1 lenen maar die is 350 of 400 watt.. ik weet niet of het nut zou hebben om daarmee te testen.
Wat moet je anders. Het kan heel goed de voeding zijn. Dus moet je dat gaan testen. Testen met een 350 of 400 Watt zou ik niet doen, dat is net wat te weinig.

Ik zou het er op gokken en idd een nieuwe voeding kopen. Of anders bij een PC winkel uitleggen wat je probleem is en hopen dat je even een voeding mag lenen. Dus gewoon kopen daar, en mocht het niet de oplossing zijn die weer terug brengen. Mocht het wel de oplossing zijn hou je em gewoon.

Bij Mycom mag je producten sowieso binnen 7 dagen terug brengen.

[ Voor 82% gewijzigd door PilatuS op 23-05-2009 17:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou het aan de warmte van de voeding kunnen liggen?..

Het schiet me namelijk opeens te binnen dat zodra hij crasht en ik de stekker uit het stopcontact moet halen, ik hem daarna wel weer kan aanzetten maar dan blijft hij zwart en loopt niet door. Ik moet hem dus echt een aantal minuten uit laten staan alvorens hij weer gewoon normaal doorloopt naar Windows.

Misschien is dat zo omdat hij even moet afkoelen en dus misschien een probleem heeft in het afvoeren van warme lucht oid? toch eens even de stofzuiger er op zetten.

• PilatuS
  • Niet online
Hij zou te warm kunnen worden ja. Maar het lijkt mij strek dat wat stof zoveel problemen veroorzaakt, of er moet echt enorm veel inzitten. Maar draait de fan eigenlijk nog wel van dat ding ?

Persoonlijk heb ik met voedingen zoiets van: Als daar iets echt mis mee is, gelijk vervangen. De voeding is gewoon het belangrijkste onderdeel van je PC. En als die dood gaat is er een kans dat ie meer van je setup mee neemt. Daar ga ik zelf ook niet meer mee lopen prutsen om het aan de praat te krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 23-05-2009 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:56:

Bij Mycom mag je producten sowieso binnen 7 dagen terug brengen.
Toevallig zit Mycom bij mij om de hoek dus heb ik gelijk even op hun site gekeken.
Op dit moment heb ik er maar 2 gevonden die in de deze fase van de maand voor mij betaalbaar zijn.
Welke zouden jullie me aanraden?

OCZ StealthXStream 600W

of de:

Cooler Master PSU Real Power 620W

• PilatuS
  • Niet online
Gewoon eens wat reviews gaan lezen van die voedingen. Ik zou zo niet weten welke de beste keus is.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 23-05-2009 17:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:10:
Gewoon eens wat reviews gaan lezen van die voedingen. Ik zou zo niet weten welke de beste keus is.
Ok, maar qua merk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de Cooler Master halen. Als ie ingebouwd is ga ik hem testen en stress testen en laat het resultaat weten..

• PilatuS
  • Niet online
Qua merk zou ik eerder voor Corsair gaan. Die heeft Mycom ook maar zijn wel net wat duurder.

Op zich zijn OCZ en Coolermaster beide wel prima. Een echte miskoop zal je met beide voedingen zeker niet doen. Ik zou ze alleen persoonlijk beide niet kopen.

Maar reviews kunnen je prima vertellen wat de juiste keuze is.

Verwijderd

ik heb goede ervaringen met coolermaster, maar dat hoeft natuurlijk niets te zeggen. Ik verwacht dat je bij allebei geen problemen zal krijgen. het is vooral belangrijk dat je voor een A merk gaat, juist bij voedingen. zowel OCZ en cooler master maken gewoon goede producten. de uiteindelijke keuze zal je zelf moeten maken. dus zoals pilatus zegt veel reviews lezen.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 07:29
Als je de nieuwe spullen bij een webwinkel hebt gekocht: meteen terugsturen (wet verkoop op afstand) heb je daar igg geen verlies op.

MVG, Frank

Verwijderd

De nieuwe spullen werken prima en daarmee speel ik zelfs het brakke GTA IV op de hoogste instellingen heel soepel, dus die stuur ik niet terug. Het is voor 99 procent gewoon de voeding.

Aangezien ik met mijn domme kop vergeet dat de winkels op Zaterdag om 5 uur sluiten heb ik voor niks een wandeligetje naar Mycom gemaakt. Morgen haal ik of een Corsair of een CoolerMaster en dan laat ik weten of het probleem daarmee opgelost is. Zelf heb ik de hoop opgegeven maarja we zien het wel..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:44:
Aangezien ik met mijn domme kop vergeet dat de winkels op Zaterdag om 5 uur sluiten heb ik voor niks een wandeligetje naar Mycom gemaakt. Morgen haal ik of een Corsair of een CoolerMaster en dan laat ik weten of het probleem daarmee opgelost is. Zelf heb ik de hoop opgegeven maarja we zien het wel..
morgen is het zondag, dan zijn ze toch ook niet open? :?

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2023

SUD

Dan wordt het overmorgen :p.

Verwijderd

kut, inderdaad... weer niet gamen dus...

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:24:
kut, inderdaad... weer niet gamen dus...
Misschien kan je hier bij de V&A nog snel een tweedehands 600Watt voeding op de kop tikken, zodat je toch nog kan gamen? ;)

Verwijderd

AlexV schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:32:
[...]

Misschien kan je hier bij de V&A nog snel een tweedehands 600Watt voeding op de kop tikken, zodat je toch nog kan gamen? ;)
Nope, niks in de buurt.

Kom er wel net via Google achter dat het vandaag wel koopzondag is hier in Leiden.
Aangezien Mycom op 2 minuten loopafstand is waag ik de gok wel gewoon.

Verwijderd

Godver, het hele kutcentrum is open behalve natuurlijk weer de Mycom, Computerland en Paradigit... onvoorstelbaar!! Naja ik houd jullie op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een voeding gehaald, de Cooler Master PSU Real Power,700W.

Ga hem nu inbouwen en uitgebreid testen. Als het inderdaad aan de voeding lag laat ik het weten, aangezien er heel veel mensen met hetzelfde probleem kampen, zo weet ik uit "Google-ervaring".

Verwijderd

Topicstarter
Zit nu al uren te gamen zonder problemen, lag dus inderdaad aan de voeding.

Kan hier dus nu een slotje op!

• PilatuS
  • Niet online
Mooi dat het opgelost is. Een slotje hoeft er niet op te komen, alleen topics die niet aan de regels voldoen gaan op slot.

Gameze verder :)

offtopic:
Als je trouwens iets toe te voegen hebt aan je bericht, kan je de edit knop gebruiken. Je hoeft niet telkens achter elkaar te posten, maar kan je bericht gewoon edditen.

[ Voor 40% gewijzigd door PilatuS op 25-05-2009 21:03 ]

Pagina: 1