Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort weer Europese Verkiezingen, dus nu weer veel te doen over Europa. De politieke partijen proberen duidelijk te maken waar ze voor staan in Europa. Waarom zou je eigenlijk ja zeggen tegen Europa?? Zie dit filmpje (zet ook je geluid aan!!):

-spam-

[ Voor 9% gewijzigd door Opi op 23-05-2009 23:07 . Reden: Voor reclame ga je je eigen platform maken ]

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

En dan zeker op D66 stemmen, kan je niet ergens anders reclame maken?

Het is allemaal heel leuk en aardig die Europa maar welke welvaart hebben we het over?
In 2011 gaan alles grenzen wagenwijd open Ik weet niet hoe de welvaart zou zijn in andere landen (voornamelijke het oostblok) maar de bevolking zal zeker onze kant op komen en wij zullen er niks tegen kunnen doen (hoe je zelf in de vingers snijden).

En ik weet niet of ik wel zo vertrouwd ben met een Europa wij Nederlanders betalen ons helemaal blauw aan Europa en dit zal wel snel niet veranderen, en het idee of een regering orgaan te hebben die beslist over heel Europa gaan de rillingen me over de rug.

Liefst zou ik nog zeggen zo als vroeger en de gulden terug maar om nog in verleden te hangen en de toekomst en ontwikkelingen te stoppen nee.
Daarom zou het beste zijn om het hele poppenkast van Europa eens op te doeken elkaar de hand schudden en zeggen ''veel geluk'' hielen likken is deze tijd een trend en zal eens moeten ophouden.

En mijn advies is voor de gene die toch gaat stemmen stem op de partij die het beste met onze individuen rechten het best voor heeft en privacy.

[ Voor 88% gewijzigd door 42dpi op 23-05-2009 15:42 ]

Si vis pacem, para bellum

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dat vind ik ook weer een beetje overdreven, economische samenwerking voornamelijk, maar ook op andere gebieden heeft grote voordelen, en daar moet je zeker niet mee stoppen.

Echter wat D66 wil, meer democratie in europa en een sterkere EU, ben ik op tegen weer. Democratie is leuk zolang je bij de meerderheid hoort. Er zal makkelijk een meerderheid in europa zijn om heel wat van onze wetten weer af te schaffen, zoals euthanasie, homohuwelijk, etc.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het filmpje niet gezien, ik klik niet zomaar op linkjes, zonder dat er bij verteld wordt wat het inhoudt

Wij, als als handelsland, zijn enorm gebaat bij een groeiende welvaart van mede-Europeanen.
Oost-Europa begint eindelijk goed van de grond te komen (ook al werkt de crisis tegen) en dat zullen we op termijn ook wel merken aan bijvoorbeeld de overslag in Rotterdam.
Daarnaast hebben we veel baat bij de Europese monetaire unie. Moet je je eens voorstellen als we nog guldens hadden gehad, moet er niet aan denken...
En laten we de belangrijkste reden voor een verenigd Europa, hoe onwaarschijnlijk ook, ook niet uit het oog verliezen.

Maar dat Europa een beetje anders moet is iedereen het wel over eens. De burger moet meer betrokken raken bij Europa.
Een van de ideëen daarvoor is dat, in plaats van dat wij belasting aan NL geven en NL dit weer doorgeeft aan Europa, dat wij als Europees burgers direct een deel van onze belastingen aan Europa betalen.
Op die manier worden mensen een stuk meer bewust dat ze weldegelijk Europeaan zijn en eraan meebetalen, en ik vermoed dat men dan ook wat meer betrokken voelt bij Europa.

[ Voor 5% gewijzigd door anandus op 23-05-2009 16:36 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Waarom denk je dat zou helpen (wat je dan ook als helpen definieert). Het enige resultaat zal zijn dat mensen meer anti-eu worden. Nu is het voornamelijk nog iets waar mensen het tijdens verjaardagen over hebben, hoeveel we wel niet aan de eu betalen. Dan zien ze direct dat het van hun loon wordt afgetrokken, zullen bijzonder weinig mensen blij van worden.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

anandus schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:35:
Ik heb het filmpje niet gezien, ik klik niet zomaar op linkjes, zonder dat er bij verteld wordt wat het inhoudt
Staat ook niks bijzonders op filmpje paar teksten en dat je moet stemmen en dan een link van D66en het filmpje is al geclaimt door WMG _O-

Deze video bevat een audiotrack die niet geautoriseerd is door WMG. Deze audio is uitgeschakeld. Meer over auteursrecht

[ Voor 7% gewijzigd door 42dpi op 23-05-2009 18:50 ]

Si vis pacem, para bellum

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Europa, de extra laag bureaucratie voor zaken die ook gewoon in verdragen te regelen zijn.
Ik ga zoals gewoonlijk maar weer nee stemmen.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Deze discussie is niet op zijn plek in WL. Tot NSTM heeft de TS no geen toegang. Daarom sluit ik dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.