Ik heb het filmpje niet gezien, ik klik niet zomaar op linkjes, zonder dat er bij verteld wordt wat het inhoudt
Wij, als als handelsland, zijn enorm gebaat bij een groeiende welvaart van mede-Europeanen.
Oost-Europa begint eindelijk goed van de grond te komen (ook al werkt de crisis tegen) en dat zullen we op termijn ook wel merken aan bijvoorbeeld de overslag in Rotterdam.
Daarnaast hebben we veel baat bij de Europese monetaire unie. Moet je je eens voorstellen als we nog guldens hadden gehad, moet er niet aan denken...
En laten we de belangrijkste reden voor een verenigd Europa, hoe onwaarschijnlijk ook, ook niet uit het oog verliezen.
Maar dat Europa een beetje anders moet is iedereen het wel over eens. De burger moet meer betrokken raken bij Europa.
Een van de ideëen daarvoor is dat, in plaats van dat wij belasting aan NL geven en NL dit weer doorgeeft aan Europa, dat wij als Europees burgers direct een deel van onze belastingen aan Europa betalen.
Op die manier worden mensen een stuk meer bewust dat ze weldegelijk Europeaan zijn en eraan meebetalen, en ik vermoed dat men dan ook wat meer betrokken voelt bij Europa.
[
Voor 5% gewijzigd door
anandus op 23-05-2009 16:36
]