[ASP.NET]Kan niet naar EventLog schrijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:11

Haan

dotnetter

Topicstarter
Ik zit met een probleem dat blijkbaar wel vaak voorkomt, maar een werkende oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Het gaat erom dat het schrijven naar de Application EventLog niet lukt.
C#:
1
2
3
EventLog log = new EventLog("Application");
log.Source = "Test";
log.WriteEntry("bla", EvenLogEntryType.Error");

De foutmelding die ik krijg is:
Exception Details: System.ComponentModel.Win32Exception: Access is denied
Stack Trace:

[Win32Exception (0x80004005): Access is denied]

[InvalidOperationException: Cannot open log for source 'Test'. You may not have write access.]
System.Diagnostics.EventLog.OpenForWrite(String currentMachineName)
etc.
Op deze support pagina van MS wordt precies het probleem beschreven, maar de oplossingen werken niet, ik heb zowel handmatig als via EventLogInstaller de "Test" source aangemaakt. Ook de NETWORK SERVICE full control geven helpt niet, dus ik zit een beetje door m'n opties heen..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Onder welke user draait je currentthread?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Jouw code (minus de typfouten) werkt hier perfect, dus het moet toch echt wel ergens een rechtenprobleem zijn, maar zover was je zelf ook al vrees ik :p

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 23-05-2009 14:50 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Boeboe schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:48:
Jouw code (minus de typfouten) werkt hier perfect, dus het moet toch echt wel ergens een rechtenprobleem zijn, maar zover was je zelf ook al vrees ik :p
Ja hoor, als ik een testpagina maak met alleen die code werkt het ook gewoon 8)7 Maar waarom dan niet vanuit m'n andere applicatie.. Ze gebruiken dezelfde ApplcationPool, die draait met het NETWORK SERVICE account.
bigbeng schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:34:
Onder welke user draait je currentthread?
Hoe kom ik daar achter? Het lijkt er op alsof er inderdaad een andere user wordt gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Haan op 23-05-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Haan schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:04:
[...]

Ja hoor, als ik een testpagina maak met alleen die code werkt het ook gewoon 8)7 Maar waarom dan niet vanuit m'n andere applicatie.. Ze gebruiken dezelfde ApplcationPool, die draait met het NETWORK SERVICE account.

[...]

Hoe kom ik daar achter? Het lijkt er op alsof er inderdaad een andere user wordt gebruikt.
Waarschijnlijk gebruik je impersonation?

Zie http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa480475.aspx, en dan met name de onderwerpen HttpContext.User, WindowsIdentity.GetCurrent, Thread.CurrentPrincipal en Table 1: Thread Exposed CurrentPrincipal Object.

Voor zover ik het begrijp: als je IIS Integrated security gebruikt weet IIS welke gebruiker een request doet, deze is dan toegankelijk via HttpContext.User. Als je impersonation toepast, wordt deze user ook overgezet in WindowsIdentity.GetCurrent. Deze laatste bepaalt onder welk account je resources mag benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Veel informatie op die pagina! Ik gebruik geen impersonation, met WindowsIdentiy.GetCurrent krijg ik dan ook gewoon de NETWORK SERVICE als user, met impersonation wordt het inderdaad de ingelogde user (authenticatie via Integrated Windows modus).

Wat het allemaal wat lastiger maakt, is dat ik de applicatie niet kan debuggen, het gaat om de testserver van een klant die ik benader via een VPN verbinding die ik in een VPC opzet. Maar als het goed is gaan ze binnenkort Visual Studio installeren, dan kan ik beter uit de voeten daar.

Ik kom hier later weer op terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
Nou schiet mij maar lek, maar zonder dat ik bewust iets veranderd heb, werkt het nu wel.. In ieder geval wat nuttige links overgehouden aan het topic :)

Pagina: 1