• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik ben van plan om een digitale ontvanger aan te schaffen voor mij mijn HD LCD tv om hiermee het standaard zenderaanbod (in mijn geval van Ziggo) digitaal te kunnen bekijken.
Is een HD ontvanger, aangesloten via HDMi, dusdanig beter dan een SD ontvanger, aangesloten via scart wanneer het gaat om niet-HD zenders?

wwweet ik veel...

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
ik moet zeggen dat ik het beeld van mijn humax sd ontvanger eigenlijk best goed vond op mijn panasonic HD plasma (46g10), via scart.
Via de HD-ontvanger is het wel ietsje beter, maar verwacht geen grote verschillen.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Uit ervaring weet ik dat het nagenoeg geen verschil zou moeten maken. Afhankelijk van de TV kan HDMI een beter beeld geven, maar dit zul je zelf moeten testen. Verwacht echter geen wonderen ;)

Verwijderd

Het hangt mede van je tv af.
De HD ontvangers kunnen het beeld upscalen, als je tv hier slecht in is kun je er winst mee halen. Is je tv echter zelf hier goed in dan is het soms beter om juist de "lage" sd uitgang te kiezen en je tv het werk te laten doen.
Zelf vind ik de prestaties van upscalen van de Humax HD PVR minder dan die van de verder wel gamele Samsung HD decoder. Via HDMI kun je vaak net voor 576i kiezen maar moet je voor 576p kiezen. Laat nu vooral de Humax hier slecht in zijn.