Gigabyte EX58-UD5 en eSATA

Pagina: 1
Acties:

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 22:08
Heeft iemand enig idee hoe je eSATA aan de praat krijgt met een UD5?

Ik krijg het namelijk echt niet werkend. De drive rechtstreeks op de SATA poort zetten werkt wel (zonder behuizing dus). Ik heb het volgende geprobeert.

1. Wisselen eSATA behuizing en snoeren. Dit hielp niet.
2. Externe eSATA bracket zoals geleverd met de UD5. Deze werkt niet (uiteraard voeding voor de drive aangesloten).
3. SATA naar eSATA kabel aangesloten op de drive (uiteraard ook voeding). Dit werkt niet. Opmerking: Dezelfde kabels en drive werkt WEL op mijn Opteron (ASUS).
4. eSATA poort op mijn behuizing gebruikt (uiteraard ook voeding aangesloten). Dit werkt ook niet. Tevens zie ik dan alle drives die fysiek een hoger poortnummer hebben niet meer.

De drive werkt dus wel op een andere pc en via usb. Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Noot: De pc stond op standaard instellingen tijdens het testen (geen overclock dus).
Noot 2: De 2e controller geeft dezelfde resultaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Sparks.nl op 23-05-2009 12:28 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft weinig met PMG te maken.
> OM

Het is vaag dat eS-ATA niet werkt, in principe is het namelijk gewoon een verloopkabeltje wat je er tussen hangt. Werken alle poorten als je overal iets op aansluit?

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 22:08
ehh tja zoveel hd's heb ik niet (10 tegelijk testen). Maar het lijkt er wel op want ik heb mijn 2 hd's op verschillende poorten werkend gehad.

Ik vond hem trouwens ook een beetje lastig te plaatsen. Mijn gevoel is het dat het probleem in het moederbord zit. Ik vermoed een defect.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan nog aan te lange kabels liggen, hoewel dat niet direct een probleem zou moeten vormen, ik heb hier toch ook vrij lange S-ATA naar eS-ATA constructies (bracketje op mobo ingeprikt, eS-ATA kabel van die bracket naar een andere bracket welke vervolgens naar de hdd zelf gaat) en daar werken de disks gewoon op en haal ik 90MB/s mee, maar het kan zijn dat het ding bij jou gewoon net te lang is (of dat het mobo of de externe controller het te lang vinden).

Als het onboard wel gewoon werkt zou je op zich namelijk zeggen dat het bord goed werkt.