Ik zit met het volgende. Thuis heb ik een geheel bedraad netwerk met een oude speedtouch adsl router. Sinds kort heb ik een laptop en daarmee zou ik graag draadloos het internet op willen (zomer, in de tuin zitten enzo). Toch ga ik waarschijnlijk niet zo heel vaak met m'n laptop internetten, dus wil ik het draadloze gedeelte kunnen uitschakelen. (ook i.v.m. straling, veiligheid en stroomkosten.) Ik heb hiervoor 2 opties gevonden:
1. Een adsl router die een knop heeft om het wireless gedeelte uit te schakelen.
De enige die ik tot nu toe gevonden heb is de Fritzbox, maar die vind ik behoorlijk prijzig en daarnaast wil je dat ding eigenlijk niet in je woonkamer hebben.
Bestaan er nog andere draadloze adsl routers die zo'n knop hebben?
2. Een gewone draadloze router (zonder modem) achter m'n speedtouch hangen en die dan met een stroomschakelaar in/uitschakelen.
Mijn vraag hierbij is: Moet een router altijd aan het lichtnet hangen, om bepaalde instellingen te kunnen onthouden?
Hopelijk heeft iemand antwoord op deze vragen of andere suggesties.
1. Een adsl router die een knop heeft om het wireless gedeelte uit te schakelen.
De enige die ik tot nu toe gevonden heb is de Fritzbox, maar die vind ik behoorlijk prijzig en daarnaast wil je dat ding eigenlijk niet in je woonkamer hebben.
2. Een gewone draadloze router (zonder modem) achter m'n speedtouch hangen en die dan met een stroomschakelaar in/uitschakelen.
Mijn vraag hierbij is: Moet een router altijd aan het lichtnet hangen, om bepaalde instellingen te kunnen onthouden?
Hopelijk heeft iemand antwoord op deze vragen of andere suggesties.