Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[IE] Internet doet het gewoon niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werd vanochtend wakker, doe me laptop aan, wil internetten, doet me internet het helemaal niet. Overal in huis heb ik internet behalve op mijn laptop dus kwam ik tot de conclusie dat er een virus/spyware/malware/trojan of iets dergelijks op mijn laptop moest zijn. Ik heb gescant met NOD32, Avira AntiVir, Ad-Aware, gekeken wat er opstart met regedit.exe, maar niks dat hielp

Nu ging ik kijken naar mijn services.exe, en het blijkt dat sommige services, wanneer ik klik dat ze moeten starten, niet willen starten. Ik krjig de melding: "(..) .. op Lokale computer is gestart en daarna gelijk gestopt. Sommige services stoppen automatisch als ze niets te doen hebben" Dit kreeg ik bij "Mobiel Apple aparaat" terwijl deze altijd aan stond (want hiermee kon ik met iPhone verbinden, en omdat deze service sinds vandaag uit staat kon het niet meer)

Ik gebruik Mozilla Firefox 3.0.1.0 en IE7. Ik heb met beide geprobeerd te internetten, maar elke site die ik intik laadt niet. Ik krijg de melding dat het adres ongeldig is.

Is er een link tussen de services die niet willen opstarten (misschien dat het een service is die ook niet wil opstarten voor Internet) of is het iets anders wat dit veroorzaakt. De laatste optie is voor mij mijn laptop opnieuw installeren, want het is voor mij echt héél veel werk om alles opnieuw op mijn laptop te krijgen, ik hoop dat iemand hier iets op heeft.

Mvg,
Angelo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 01:08 ]

Verwijderd

Heb je een draadloze router en heb je die al eens uit en aangezet ?
Heb je gekeken naar je verbinding in je netwerk centrum en de status daarvan? (zit je bijvoorbeeld met je laptop niet op het netwerk van de buren die nu op vakantie zijn en hun netwerk hebben uitgezet !!)

Heb je een diagnostisch programm om je internet verbinding te conroleren (zoals bijvoorbeeld KPN klanten dat hebben) ?
Gebruik je Vista of XP ?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Ik heb gescant met NOD32, Avira AntiVir, Ad-Aware, gekeken wat er opstart met regedit.exe, maar niks dat hielp
Wat een vreselijk voorbarige conclusie...heb je bijv al geprobeerd of je een domeinnaam kunt resolven?
cmd -> nslookup -> www.domein.nl
Heb je je ip adres al nagekeken ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Samopsa
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-10 22:18
Kan je verbinding maken met de router? Welk IP adres krijg je? Heb je de juiste gateway? DNS server? Draadloos? Bekabeld? Het is onwaarschijnlijk dat het aan een virus/spyware programma ligt. Die willen JUIST verbinding met internet.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik had helemaal verkeerd .. het had niks met een trojan etc. te maken, waarschijnlijk was er iets in me instellingen veranders. Ik heb de fabrieksinstellingen van IE weer terug laten zetten, en nu doet alles het gelukkig weer, bedankt in ieder geval.

gr.