Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens,

weer even een vraagje. Ik heb dus onlangs een Panasonoc plasma 42G10 gekocht. Nu valt het mij in het donker op dat als ik de tv uitzet ik nog vrij lang, zo'n tien seconden, het laatste beeld kan zien op het scherm. Dit terwijl panasonic adverteert met een reactietijd van 1MS.

Is dit dan een defect of is dit normaal?

Alvast bedankt.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En als je een venster minimaliseert naar een zwarte achtergrond (dus zonder de monitor uit te zetten)? Zie je dat venster dan ook na-ijlen? Zo niet, heeft gewoon met het uitzetten te maken. Zo ja, dan ijlt je monitor na :) Maar ik denk sowieso niet dat het een defect is.

[ Voor 49% gewijzigd door Room42 op 23-05-2009 01:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

Het gaat hier niet om een monitor maar om een plasma tv. En dit is een vrij normaal verschijnsel voor een phosphor gebaseerd scherm zoals plasma. Bij CRT tv's zie je dit ook vaak. Niks aan de hand dus.

Verwijderd

ik zie hier als ik de tv uitzet ook nog enkele seconden een vaag beeld op het scherm wat daarna snel weg trekt, lijkt me niks om je druk om te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier inderdaad om plasma tv en niet om een monitor.

Maar het heeft dus niks met inbranden van het beeld oid te maken?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-02 17:18

jasjenl

Liab A Tymo

Nee, het heeft niks met inbranden te maken, phosphor gloeit gewoon altijd na.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tv, monitor whatever.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Inbranden komt in princiepe niet meer voor. Wat jij ziet is Image Retention. Dit is inherent aan de plasma techniek. Het wordt steeds beter (minder) maar het is er nog wel. En is niet gevaarlijk.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1