BIOS Update mislukt, laptop start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:32
Ik heb vanmorgen een poging gedaan om een bios update te doen van mijn HP Pavilion laptop

Helaas ging het niet goed, en uiteindelijk zat er niks anders op dan de stekker uit de computer te trekken

Zonder de accu krijg ik hem helemaan niet aan de gang
Als ik de accu erin doe hoor je de fan wel hard draaien en begint hij te beepen

Iemand een idee of hier nog iets aan te doen is??
De laptop is nu 13 maanden oud, en ik kan echt niet zonder

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Het resetten van de bios wil nog wel eens helpen, maar normaal gesproken bij een mislukte flash probeer je een boot floppy te maken, waarop je je oude bios zet, en een in de autoexec zet dat zodra er geboot wordt, meteen de bios terug geflashed wordt. Maar je hebt geen floppy drive, en of het ook gaat werken met bootable cd's of een USB stick is nog maar de vraag.

Kans is groot dat het ding terug moet naar de fabriek om er een nieuwe bios chip in te zetten.

maar waarom wil je van je laptop de bios updaten? zeker als het ding onder de primaire levensbehoeften valt is dat een risicovolle update

-_-

• hardtarget
M2M schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:56:
Het resetten van de bios wil nog wel eens helpen, maar normaal gesproken bij een mislukte flash probeer je een boot floppy te maken, waarop je je oude bios zet, en een in de autoexec zet dat zodra er geboot wordt, meteen de bios terug geflashed wordt. Maar je hebt geen floppy drive, en of het ook gaat werken met bootable cd's of een USB stick is nog maar de vraag.

Kans is groot dat het ding terug moet naar de fabriek om er een nieuwe bios chip in te zetten.

maar waarom wil je van je laptop de bios updaten? zeker als het ding onder de primaire levensbehoeften valt is dat een risicovolle update
Bootable DVD of USB gaat niet lukken

Ik ben ook bang dat hij terug naar HP moet

Waarom Updaten?? Ik wil eigenlijk overal de nieuwste updates van hebben, ik heb al vaak genoeg een bios ergens van geupdated, dit is de eerste keer dat het verkeerd ging

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-02 10:37

Dima_2005

T.net-verslaafde

Tjah, misschien kun je een USB floppy drive proberen en kijken of die het herkent, maar ik vrees ervoor...

Ik denk dat het gewoon terug moet... En je hebt gelijk, ik heb mijn BIOS ook graag up-to-date, vooral laptops zijn handig. Bij mij was er eens 15min batterijverschil door een BIOS-update :D

Wat je kan doen is het met HP proberen te regelen, dat je een vervanglaptop krijgt ofzoiets? (ook al zou het weinig waarschijnlijk zijn dat het lukt)... TROUWENS: bij veel fabrikanten staat er specifiek bij dat BIOS updaten op eigen risico is en dat het niet onder de garantie valt, dus ik hoop dat ze het je niet aanrekenen (~150-200€)...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• hardtarget
Dima_2005 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:06:
Tjah, misschien kun je een USB floppy drive proberen en kijken of die het herkent, maar ik vrees ervoor...

Ik denk dat het gewoon terug moet... En je hebt gelijk, ik heb mijn BIOS ook graag up-to-date, vooral laptops zijn handig. Bij mij was er eens 15min batterijverschil door een BIOS-update :D

Wat je kan doen is het met HP proberen te regelen, dat je een vervanglaptop krijgt ofzoiets? (ook al zou het weinig waarschijnlijk zijn dat het lukt)... TROUWENS: bij veel fabrikanten staat er specifiek bij dat BIOS updaten op eigen risico is en dat het niet onder de garantie valt, dus ik hoop dat ze het je niet aanrekenen (~150-200€)...
Ik ga maandag er meteen achteraan, ik hoop alleen niet dat het zoveel geld kost

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-02 10:37

Dima_2005

T.net-verslaafde

hardtarget schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:40:
[...]

Ik ga maandag er meteen achteraan, ik hoop alleen niet dat het zoveel geld kost
Tjah, kopen is een ander verhaal, speciaal daarvoor kopen is een beetje risicovol, ik dacht eerder oftewel had je dat al, oftewel moet je die lenen... Ik dacht dat het 20€ kost :(

En je kansen zijn waarschijnlijk zo'n 30%. Ik zei het gewoon omdat het me eens lukte met een 3 jaar oude laptop (nu is het 3 jaar toch). Maar het probleem is dat het USB->Floppy net door de BIOS beheerd word...

Ik weet niet, maar ik zou het spijtig vinden dat je het koopt en dan werkt het niet, kijk eens in je omgeving, vraag aan je pc-boer, what ever, om het gewoon 15 min te lenen...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schroef het ding eens open om te kijken of je kunt hotflashen; PMG FAQ

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 19-02 17:49
hardtarget schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:51:

De laptop is nu 13 maanden oud, en ik kan echt niet zonder
dan had je hem ook niet moeten proberen te flashen...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• hardtarget
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:56:
[...]

dan had je hem ook niet moeten proberen te flashen...
achteraf was het inderdaad beter van niet

Verwijderd

mocht het bovenstaande niet lukken, op internet kan je zoeken naar mensen die je bios terug kunnen zetten. verder kan je soms je bios chip uit je mobo halen maar helaas zie je vaak bij OEMs dat ze vast gesoldeerd zitten. ik veracht niet dat dit onder de garantie valt, bovendien is die al afgelopen. als je pech hebt moet je aan een nieuwe mobo.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 21:11

wowi

http://www.flashbios.org/

Daar dat is een man in nederland daar kun je eventueel je laptop heensturen voor opnieuw te flashen.
En kost wel wat maar goed dan werkt het weer.
Ik heb vaker geprogrammerde biossen daar besteld super service (meestal binnen twee dagen heb je het, dat is alleen mogelijk als je het chipje kunt loshalen). Anders moet je de laptop opsturen naar hem of brengen.
Nieuwe mobo is echt onzin.

[ Voor 8% gewijzigd door wowi op 23-05-2009 22:26 ]

• hardtarget
wowi schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:22:
http://www.flashbios.org/

Daar dat is een man in nederland daar kun je eventueel je laptop heensturen voor opnieuw te flashen.
En kost wel wat maar goed dan werkt het weer.
Ik heb vaker geprogrammerde biossen daar besteld super service (meestal binnen twee dagen heb je het, dat is alleen mogelijk als je het chipje kunt loshalen). Anders moet je de laptop opsturen naar hem of brengen.
Nieuwe mobo is echt onzin.
Bedankt
ik heb meteen een mail gestuurd, hopelijk kunnen ze iets voor mij betekenen

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-02 17:05
haal wel even je hd eruit zodat je die data dan toch al safe hebt.

• cwestern
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-04-2022
Vorig jaar april heb ik ook problemen met mijn HP Pavillion dv7 gehad Firewire werkte alleen in en niet uit.
Via HP advies gekregen de Bios te updaten het zou bij de volgende update verholpen worden. Niet dus.
Maar drie updaten verder was inderdaat het euvel verholpen. Nooit problemen gehad bij het updaten via de HP update site.
Pagina: 1