Toon posts:

Advies aanschaf receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van heel wat reviews over alle soorten receivers (Onkyo 507/607, Denon AVR-1909, Sony STR-DA2400ES, Marantz SR5003 etc etc), begin ik alleen maar meer te twijfelen wat voor receiver ik moet nemen.

Ik heb ingebouwde luidsprekers die ik nog lange tijd zal gebruiken, dus de receiver mag volledig daarop afgesteld zijn.

Ik heb 5 ingebouwde luidsprekers (Artsound DC700) met volgende specificaties:
  • systeem: 2-weg coaxiaal
  • woofer: injection anodised titanium 5,25"
  • tweeter: neodymium titanium dome 0,75"
  • max vermogen: 100 Watt
  • nominaal vermogen (RMS): 50 Watt
  • dB: 87 dB
  • impedantie : 4 ohm
  • magneet: 11Oz
  • frequentie: 64-20 KHz
De subwoofer (JVC SX-SW303) heeft deze specificaties:
  • Speaker unit : 16.0 cm cone (× 1)
  • Frequency range : 30 Hz to 200 Hz
  • Input impedance : 50 kΩ (LOW-LEVEL), 470 Ω (HIGH-LEVEL)
  • Input terminals : INPUT 1 (LOW-LEVEL), INPUT 2 (HIGH-LEVEL)
  • Power requirements : AC 230 V , 50 Hz
  • Output power of built-in amp : 100 W (45 Hz, 4 Ω, 10 % THD)
Ik heb ook nog 2 buitenspeakers (Artsound ASW 55) die ik er op wil aansluiten:
  • systeem: 2-weg
  • bass reflex: ja
  • woofer: polymica 5,25"
  • tweeter: polymeer dome 1,5"
  • max vermogen: 200 Watt
  • nominaal vermogen (RMS): 100 Watt
  • dB: 87 dB
  • impedantie : 8 ohm
  • magneet: 13Oz
  • frequentie: 50-20 KHz
De receiver zal ook veel gebruikt worden voor muziek (cd/mp3/radio)

Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, zodat ik nog maar hoef te kiezen uit een paar receivers 8)

Stefan

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 07:00
Ik zie dat je 5 speakers allemaal een impedantie hebben van 4 ohm. De Denon is volgensmij 6 ohm stabiel en de Marantz is enkel 8 ohm stabiel. Jou speakers hierop aansluiten kan ertoe leiden dat de receiver erg heet wordt (op hogere volumes) of dat deze in de protect schiet. Volgensmij zijn de hogere series van Marantz wel 4 ohm stabiel, maar daarvoor moet je wel een stuk dieper in je buidel tasten.

Over de keuze, ik heb moeten kiezen tussen een Denon AVR 1909 en een marantz sr5002. Ik ben toen voor de marantz gegaan. De reden daarvoor was het geluid en de behuizing. Het enigste nadeel van de marantz dat ik kan melden is de afstandsbediening. Die is een ramp, ik snap er compleet niets van, maar ik heb me er ook niet ver in verdiept (omdat ik een logitech harmony heb).

De keuze is wel afhankelijk van je eigen smaak. Het beste is de versterker in je eigen kamer op je eigen speakers proberen. Maar dat kan natuurlijk niet bij elke zaak.

[ Voor 9% gewijzigd door Pietjuh op 22-05-2009 23:58 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Mag ik je hier op wijzen: AUD beleid

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:38:

Hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, zodat ik nog maar hoef te kiezen uit een paar receivers
Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Op deze manier ("zeg me wat goed is") heeft een topic geen overlevingskans in AUD. Je hebt een "shortlist"; ga eens naar de winkel en bekijk / bevoel / beluister deze modellen. Mocht je dan nog een aantal punten willen bediscussiëren dan kan je nog eens een poging wagen.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.