Op zoek naar een nieuwe AV receiver

Pagina: 1
Acties:

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:40
Ik ben op zoek naar een nieuwe AV receiver. Ik heb me al wel aardig georienteerd, maar... ik zie vast wel iets over het hoofd. Heb ook al 2 afspraken gemaakt bij verschillende winkels om te gaan luisteren naar speakers en receivers, dus dat gaat ook goed komen. Maar ik zou graag jullie mening willen hebben of ik niet iets over het hoofd zie of dat er nog andere merken zijn die iets moois hebben.
  • [b]Mijn uitgangspunten:[/b]
  • Budget is in eerste instantie €1.500-2.000. Maar dit is voor een receiver en 2 front speakers.
  • Daarna nog een keer ongeveer €1.500 voor de center en back speakers en de subwoofer.
  • Ik wil goede speakers hebben, die lange tijd mee kunnen gaan. Als de speakers dus "te goed" zijn voor de receiver, vind ik dat op dit moment niet erg: de speakers moeten 10 jaar mee kunnen, de receiver 3 tot 5 jaar.
  • Minstens 4 HDMI ingangen en tenminste 1 component ingang
  • Bij voorkeur 1 HDMI ingang aan de voorkant
  • Alle mogelijke gangbare geluiden decoden (Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio)
  • 5.1 qua geluid (ook al is het altijd 7.1 volgens mij)
  • Ik ga het vooral gebruiken om films te kijken. Muziek luisteren is minder belangrijk (ook al ga ik het er wel mee doen, en dan vooral via een Airport Express naar iTunes luisteren)
  • Het geheel wordt aangesloten op een Panasonic TX-P42V10 (Full HD plasma, net nieuw model)
  • Leuk is als er een 2e zone in te stellen is, maar geen vereiste. Ook een 2e HDMI uit is geen vereiste.
  • 1080p upscaling lijkt me leuk als het een goede upscaler is, maar kan de TV ook doen.
  • Woonkamer gedeelte waar het komt te staan, is ongeveer 20-25 m² dus het geheel moet wel "hard" genoeg kunnen. ;-)
  • [b]Qua receivers zit ik naar de volgende types te kijken:[/b]
  • Denon AVR-2309: goede prijs, kan alles decoden, heeft 4x HDMI in, 2 zones.
  • Denon AVR-2310: 1080p upscaling van analoge bronnen (i.t.t. de 2309?)
  • Onkyo TX-SR607: front HDMI, totaal van 6 HDMI ingangen, net nieuw, kan alles decoden
  • [b]Qua speakers kijk ik nu nog naar (maar deze moet ik dus nog gaan beluisteren![/b]
  • Focal (zou goed bij Denon's passen?): Chorus 705V, Choris 714V/716V, Chorus SW 700V, Chorus CC 700V.
  • B&W: 684, 686, HTM62, ASW608
Mijn uitdaging is dat ik van geluid niet zoveel verstand heb. Computers en video/TV, dat lukt me wel aardig, maar qua geluid (waar je op moet letten qua vermogen, ohm, etc.) heb ik geen idee. De winkel waar ik vandaag was kon me ook niet genoeg helpen, vond ik. Als iemand daar trouwens nog een tip voor heeft: ik woon in Den Haag en heb hulp nodig! :-)

Ik hoop dat ik hier mee voldoe aan een Op zoek naar-topic... Hebben jullie nog ideeen wat goede AV receivers zouden kunnen zijn voor mij, of speakers waar ik zeker even naar moet luisteren, dan hoor ik het graag! Als ik nog wat uit moet leggen, dan zal ik dat ook zeker doen.

[ Voor 0% gewijzigd door ChrisM op 23-05-2009 10:20 . Reden: Subwoofer toegevoegd aan het lijstje. ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 19:41

JT

VETAK y0

Het allerbelangrijkste kan je vinden in de FAQ en hoeveel heb jezelf aal beluisterd? Wat heb je beluisterd, wat beviel niet, wat beviel wel en wat zijn je overwegingen voor een receiver die je wel zou willen?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:53
  • [b]Qua receivers zit ik naar de volgende types te kijken:[/b]
  • Denon AVR-2309: goede prijs, kan alles decoden, heeft 4x HDMI in, 2 zones.
  • Denon AVR-2310: 1080p upscaling van analoge bronnen (i.t.t. de 2309?)
  • Onkyo TX-SR607: front HDMI, totaal van 6 HDMI ingangen, net nieuw, kan alles decoden
2309 heeft analoge upscaling maar HDMI wordt 1:1 doorgegeven, beeld en geluid. Receiver aan geluid via receiver. receiver uit geluid via de tv.
  • [b]Qua speakers kijk ik nu nog naar (maar deze moet ik dus nog gaan beluisteren![/b]
  • Focal (zou goed bij Denon's passen?): Chorus 705V, Choris 714V/716V, Chorus SW 700V, Chorus CC 700V.
  • B&W: 684, 686, HTM62, ASW608
O Focals! Super speakers, zet ze naast de B&W's en de B&W's vallen echt af.
Ik heb zelf de 2309 icm de focal's
4x 706
1x cc700

Als je meer power nodig hebt raadt ik je de 800 serie van focal aan, deze hebben een wat dikkere klankkast waardoor het bij hogere vermogens gecontroleerd blijft. Tevens zijn de 800 serie ook in een mooiere afwerking. De center is van de 800 serie wel groter waardoor ik deze niet kwijt kon in mijn audio meubel.
Mijn uitdaging is dat ik van geluid niet zoveel verstand heb. Computers en video/TV, dat lukt me wel aardig, maar qua geluid (waar je op moet letten qua vermogen, ohm, etc.) heb ik geen idee.
Luisteren luisteren luisteren! Specs zeggen imo niet veel, ga lekker luisteren. Ik heb de 706 1:1 met de 686 geluisterd. Zoals ik al zei vallen de B&W's echt af. Strak diep laag en helder gedetailleerd hoog, de B&W's halen dit hoge echt niet.

[edit] Als je wat meer ruimte hebt moet je eens naar XTZ 99.26 luisteren, ik was helemaal verkocht toen ik deze naast de focals had staan. XTZ zijn in prijs +/- 50-75 euro duurder en hebben wat meer ruimte nodig. Bass zit via de achterkant. Again ik kon zelf de XTZ ook niet kwijt hier maar in de toekomst wil ik deze heeel graag halen :)

btw als je geld over hebt moet je eens aan de SE serie denken van Focal

Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Falcon Heavy op 22-05-2009 23:42 ]

• JT

JT

VETAK y0

Waarom zouden B&W's voor hem afvallen...ik zou eerder de B&W's kiezen dan de Focals. Het is net als met kleuren, het is persoonlijk wat je wel of niet mooi vind klinken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:53
JT schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:57:
Waarom zouden B&W's voor hem afvallen...ik zou eerder de B&W's kiezen dan de Focals. Het is net als met kleuren, het is persoonlijk wat je wel of niet mooi vind klinken.
zoals ik al zei, de B&W's zijn erg warm. Hoge tonen bijven teveel in de speaker zitten waardoor je een dof effect krijgt en het geluid in de speaker blijft. Vergeleken met de focals iig :) Die hogere lijn van B&W waar de tweaters extern op de speakers zitten die klinken dan wel weer veel beter.

B&W's zijn zeker geen slechte speakers hoor, en je zal er heel tevreden over zijn. Maar ik vind ze vergeleken met de focals voor die prijs echt minder.Focals zijn 50 euro goedkoper. Daarnaast als je de B&W's kan betalen kun je beter naar XTZ gaan dan is het verschil nog maar 25 euro en voor XTZ speakers krijg je een hoop meer terug voor het geld.

Allemaal mijn mening uiteraard :)

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 23-05-2009 09:18 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Frank J. schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:15:
zoals ik al zei, de B&W's zijn erg warm. Hoge tonen bijven teveel in de speaker zitten waardoor je een dof effect krijgt en het geluid in de speaker blijft. Vergeleken met de focals iig :) Die hogere lijn van B&W waar de tweaters extern op de speakers zitten die klinken dan wel weer veel beter.
Ik deel je mening. B&W vind ik te warm klinken en de mainstream modellen niet echt strak in het laag. Het is een sound die veel mensen aanspreekt maar ik snap niet echt waarom B&W voor veel mensen als norm geldt. De moderne speakers van Focal ken ik niet goed, maar wel de oude Focals/JMLabs. Dat zijn speakers die IMHO die beter klinken dan B&W's in hetzelfde segment. Zoals JvS aangeeft is het deels een kwestie van smaak, maar als je natuurgetrouwheid/neutraliteit als criterium neemt is de kwaliteit van een speaker toch redelijk universeel te bepalen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:30
Exirion schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:24:
[...]
Zoals JvS aangeeft is het deels een kwestie van smaak, maar als je natuurgetrouwheid/neutraliteit als criterium neemt is de kwaliteit van een speaker toch redelijk universeel te bepalen.
Mja, maar zo lang mensen ook thuis naar horizontaal uitgerekte te oranje bekkies zitten te kijken op het te scherp en helder ingestelde LCDtje en dat beeld perféct vinden blijft smaak inderdaad enorm persoonlijk. Als hij die "doffe" klanken nou heerlijk vindt, prima toch. Zonder er eerst naar te hebben geluisterd kan je sowieso weinig zeggen. Al zijn deze tips wel waardevol, dat dan weer wel hoor ;)

Nickname does not reflect reality

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
[quote]ChrisM schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:23:
• Budget is in eerste instantie €1.500-2.000. Maar dit is voor een receiver en 2 front speakers.

Mooi budget :) Het is ook goed dat je wat geld spendeert voor de front speakers.
Ik beluister de muziek meestal in Stereo of Pure Audio mode waarbij de fronts worden gebruikt.

[quote]
• Daarna nog een keer €1.500 voor de center en back speakers.

Ik zou de subwoofer niet vergeten. Zeker omdat je zelf zegt films te willen gaan zien.
Ik zou dan wel opteren voor een subwoofer met een High level and low level ingang met aparte gains en crossovers. Geeft je wat meer instel vrijheid voor muziek en films
Mijn uitdaging is dat ik van geluid niet zoveel verstand heb.
Zoals iedereen hier zegt: luisteren :)
B&W is een veilige keuze zoals opgemerkt. Focal is wat gedurfder maar niets mis mee. KEF zou ik zeker ook nog eens overwegen. Monitor Audio zijn ook fijn.

Hoe dan ook: luisteren :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chevy454 op 23-05-2009 10:11 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• ChrisM
Ik ga ook zeker wel luisteren! Maar... het is wel handig om te weten waar je naar zou moeten luisteren. En, je kan je zo goed orienteren in winkels etc., maar als je bepaalde merken gewoon niet kent en de winkel wijst je er niet op, dan is het wel fijn om ook nog een andere groep te horen die met ideeen komt. :-)

@Chevy: je hebt gelijk, die 1500 is ook voor inclusief de subwoofer. Ik zal het bericht zo even aanpassen.

Heb nu dus al een aantal merken (en zelfs type speakers) die ik wil gaan beluisteren. Denken jullie trouwens dat de receiver ook een erg belangrijke schakel is, of geven, bijv. de 3 die ik in de topic start noem, alle drie gelijkwaardig/goed geluid en gaat het dus meer om de specificaties/feature sets?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Zoals gezegd wordt HDMI-materaiaal 1 op 1 doorgestuurd op de Denon xx09-modellen. Pas vanaf de 3808A wordt dat upgescaled. Volgens de specificaties worden van alle Denon xx10-modellen alle inputs naar 1080p upgescaled. Maar persoonlijk vraag ik me af of je daar wat aan hebt.
Zoals je zelf al zegt heeft je tv een goede upscaler ingebouwd en dan is het niet meteen nodig om twee maal te gaan scalen. En apparaten die HDMI-uit hebben die kunnen veelal toch wel resoluties als 1080p outputten of al naar die resolutie upscalen. Dus dan zou je in principe drie maal naar 1080p kunnen scalen, erg dubbelop allemaal. Enige wat je dan zou kunnen scalen is een PS3 game van 720p naar 1080p en dat wil je niet: de textures gaan verloren waardoor het er alles behalve beter uit ziet...

Dus ik zou gewoon voor de Denon 2309 gaan als je die voor een leuke prijs kan kopen nu de Denon xx10-modellen uit zijn. Onkyo zou ik persoonlijk laten voor wat het is...
Zie daarvoor ook het Onkyo-topic over de nieuwe modellen en een paar posts uit het Denon-topic.

Verder zijn die Focals echt tof, zeker in combinatie met een Denon receiver gaat dat mooie geluiden opleveren. Ik wilde zelf eerst voor KEF-speakers gaan, maar ga het nu meteen beter doen en ga ook voor Focal. Vooral de Focal Chorus 826 spreekt me zeer aan qua klankbeeld en design.
Zoals gezegd wordt B&W nogal als "warm" en "wollig" ervaren in combinatie met Denon receivers (Onkyo ook trouwens wegens een redelijk zelfde klankbeeld). Of jij dat mooi vindt of juist niet is aan jou om uit te vinden.

Dus zoals gezegd: ga luisteren.
Maak wel even een afspraak om te luisteren, want zo maar een audiozaak binnen lopen en dan verwachten dat ze alles klaar hebben staan is nogal wat veel gevraagd. Gewoon afspraak maken en dan lekker heel de middag gaan zitten luisteren :D
Chevy454 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:09:
[...]
Mooi budget :) Het is ook goed dat je wat geld spendeert voor de front speakers.
Ik beluister de muziek meestal in Stereo of Pure Audio mode waarbij de fronts worden gebruikt.
Moet jij niet even zeggen dat hij niet voor de Onkyo moet gaan naar aanleiding van jouw "ervaringen" :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:24:
[...]

Ik deel je mening. B&W vind ik te warm klinken en de mainstream modellen niet echt strak in het laag. Het is een sound die veel mensen aanspreekt maar ik snap niet echt waarom B&W voor veel mensen als norm geldt.
Zou het een kwestie van smaak kunnen zijn? ;)
maar als je natuurgetrouwheid/neutraliteit als criterium neemt is de kwaliteit van een speaker toch redelijk universeel te bepalen.
Als klankkarakter geen rol mag spelen omdat je het zo neutraal mogelijk wilt houden dan kan je beter naar studiomonitors kijken imho.

Ecodan warmtepomp

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ChrisM schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:20:
Heb nu dus al een aantal merken (en zelfs type speakers) die ik wil gaan beluisteren. Denken jullie trouwens dat de receiver ook een erg belangrijke schakel is
Is een belangrijke schakel die receiver. Zeker als je voor zeg 1000 euro aan frontspeakers gaat aansluiten. Dan wil je graag dat die versterker ook degelijk genoeg is om die speakers fatsoenlijk en degelijk aan te sturen.

Dat gezegd hebbende: neem geen budget receiver. Been there done that :(
FeaR1986 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:48:
Moet jij niet even zeggen dat hij niet voor de Onkyo moet gaan naar aanleiding van jouw "ervaringen" :+
Ik dacht: laat ik dat nou maar eventjes niet doen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 23-05-2009 11:55 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:33

R-B

Blokkert

Je kan wel advies geven, om niet de 607 van Onkyo te nemen, aangezien die gegarandeerd te weinig sap gaat leveren 8)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• ChrisM
Zo... het is even geleden, maar heb ondertussen een aantal verschillende speakers en receivers gehoord. Ik heb, (in ieder geval voorlopig, 1 winkel wilde me graag nog iets laten horen, maar hij moet dat nog bij elkaar zoeken,) gekozen voor:

De Focal Chorus 716W. (Zijn speciale editie speakers, wel in de 7-serie, maar met de componenten/kwaliteit van de 8-serie.)

Geluisterd met een Denon AVR-2308 en een Marantz PM-8003 (jaja, ik weet het, de Marantz is geen AV/Receiver, maar de winkel waar ik was had geen Marantz receiver staan en hij zei dat deze wel vergelijkbaar klinkt.) De speakers klinken echt geweldig en prijs is ook nog wel ok (600 euro per stuk). Maar nu de receiver... Nergens kan ik de Denon AVR-2309/2310 en de Marantz SR-5003 of SR-6003 naast elkaar luisteren.

Eerst de Marantz:
Qua specificaties zitten de 5003 en 6003 wel dicht bij elkaar, maar de 6003 is zo'n 250 euro duurder. De winkel kon me deze wel zeer aanbevelen (betere componenten in de 6003?) en de verschillende reviews op internet zijn echt laaiend enthousiast over de 6003. Ik twijfel alleen over, omdat Marantz vooral een muziek-merk is, het film kijken, wat ik er toch ook echt wel veel mee ga doen. Of maak ik me hierbij zorgen om niks? (Prijs van de 6003: 1050 euro)

Dan de Denon:
Ziet er gewoon goed uit, de 2309 en 2310. Slecht verkrijgbaar hier en daar, maar goed, daar komen we wel uit. Maar niemand heeft me, tot nu toe, nog zo enthousiast kunnen maken hiervoor dan ik vandaag geholpen werd in Emmen (Musifoon, leuke winkel!). 4 HDMI in, das wel weer mooi mee genomen (kabel, laptop, ps3/xbox, Popcorn hour mediaspeler en je bent er al!)

Zie ik qua specificaties iets over het hoofd als ik deze twee vergelijk met elkaar? Jammere van de Marantz is wel dat het maar 3 HDMI in heeft (maar wel weer 2 uit! En m'n TV heeft 4 HDMI in, dus je zou ook het beeld rechtstreeks naar de TV kunnen doen en het geluid naar de receiver), de Denon heeft 4 in. De 2310 heeft 1080p upscaling, maar dat kan m'n TV ook... Ik weet het gewoon niet!

Onkyo: Is het misschien ook nog een idee om te wachten op een nieuwe 8-serie Onkyo? Of raden jullie me aan gewoon een keuze te maken tussen bovenstaande receivers?
XTZ: Deze heb ik nergens kunnen beluisteren. Heb ook nog wel naar Klipsch RF 63 (of 83) geluisterd, maar vond de Focals toch nog iets mooier. Verder heb ik ook nog wat B&W geluisterd, maar ook deze vond ik minder dan de Focals (in dezelfde prijs klasse, in ieder geval...)

Hoop dat jullie me nog wat kunnen helpen! :-)

• ChrisM
En... voor degene die het interesseren: de eindkeuze is gevallen op. De volledige 700 serie van Focal. Vind het zo mooi bij elkaar klinken (heb subwoofer niet gehoord, maar de winkel (Musifoon in Emmen) adviseerde me die en zo ver is het toch nog lang niet. :P)

Dus, het gaat worden:
Receiver: Denon AVR-2310
Fronts: 2x Focal Chorus 716W (SE)

Center: Focal Chorus CC 700V
Rear: 2x Focal Chorus 706V
Subwoofer: Focal Chorus SW 700V

En dan blijf ik netjes onder de 4000 euro. Eerste uitlevering wanneer Musifoon de Denon kan leveren (aangezien die nog niet helemaal uit is, wacht ik daar nog even op.)

Bedankt voor de adviezen allemaal!!!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:16
En wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om voor de Denon te gaan en niet een Marantz SR6003 te nemen, toch het aantal HDMI inputs?

• ChrisM
kwiebus schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:47:
En wat heeft uiteindelijk de doorslag gegeven om voor de Denon te gaan en niet een Marantz SR6003 te nemen, toch het aantal HDMI inputs?
Inderdaad... en, heb ze beide geluisterd, en het verschil vind ik niet genoeg om voor de Marantz te gaan, ook al is de Marantz wel iets mooier... maar de 5 HDMI in gaf toch wel de doorslag.

Heb trouwens wel afgesproken dat, als Marantz met een nieuwe receiver uitkomt, voordat de Denon geleverd kan worden (is ook nog niet uit), dan kan ik misschien m'n keuze nog veranderen... maar dat zien we t.z.t. wel weer. :-)

Verwachte levertijd is nog wel 2 maanden, denk ik.... :S

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ChrisM schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:29:
Dus, het gaat worden:

Netjes!
Ik ben naar dezelfde set aan het kijken, maar dan alleen wellicht met een REL of SVS subwoofer.
En ik twijfel nog of de 716V niet al genoeg is voor mij, want de W-versie is meteen weer een stukje duurder. Iets van net geen 20% meer en dat vind ik best wel veel.
Maar echt top qua samenstelling en merkkeuze ;)
Laat je nog even weten hoe het allemaal klinkt als alles binnen is :)

• kwiebus
ChrisM schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:28:
[...]

Inderdaad... en, heb ze beide geluisterd, en het verschil vind ik niet genoeg om voor de Marantz te gaan, ook al is de Marantz wel iets mooier... maar de 5 HDMI in gaf toch wel de doorslag.
Niet alleen is de Marantz mooier, ook de afstandsbediening lijkt mij iets handiger. Ik denk overigens wel dat de Marantz SR6003 kwalitatief een fractie beter is dan de Denon AVR-2310 aangezien de SR6003 in de sales sheets met de Denon AVR-2809 vergeleken wordt. Waarschijnlijk is de SR6003 (€974) wel iets duurder dan de 2310?

Op dit moment heb ik zelf nog genoeg aan de 3 HDMI aansluiten van de SR6003 hoewel hij met een PS3, Xbox 360 en een IHDR-5050C nu al wel vol zit.

Verwijderd

ChrisM schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:29:
En... voor degene die het interesseren: de eindkeuze is gevallen op. De volledige 700 serie van Focal. Vind het zo mooi bij elkaar klinken (heb subwoofer niet gehoord, maar de winkel (Musifoon in Emmen) adviseerde me die en zo ver is het toch nog lang niet. :P)

Dus, het gaat worden:
Receiver: Denon AVR-2310

En dan blijf ik netjes onder de 4000 euro. Eerste uitlevering wanneer Musifoon de Denon kan leveren (aangezien die nog niet helemaal uit is, wacht ik daar nog even op.)

Bedankt voor de adviezen allemaal!!!
is dit toeval? ik heb voornemens om EXACT dezelfde set aan te schaffen, ik vond de speakers ook echt gewoon TOP klinken en net zoals jou heb ik de subwoofer ook nog niet mogen horen, maar dat geloof ik eigenlijk wel.

heb je de speakers al of wacht je er nog op?

• ChrisM
Ik wacht er nog op... vooral op de receiver....

Verwijderd

ChrisM schreef op zondag 28 juni 2009 @ 05:09:
Ik wacht er nog op... vooral op de receiver....
zit daar levertijd op of heb je het er nog niet naar?

• ChrisM
Volgens mij is het vooral levertijd... hij is nu nog maar mondjesmaat beschikbaar (heb nog maar 1 webshop gezien die hem heeft)... en hij is in Nederland ook nog wat duur... maar de winkel waar ik hem ga kopen, heeft ook nog niks laten horen, maar dat komt wel goed. Ik wacht rustig af. :-) (En het is toch veel te lekker weer om de hele tijd binnen te zitten, naar muziek te luisteren. :P)

Verwijderd

ChrisM schreef op maandag 29 juni 2009 @ 19:28:
Volgens mij is het vooral levertijd... hij is nu nog maar mondjesmaat beschikbaar (heb nog maar 1 webshop gezien die hem heeft)... en hij is in Nederland ook nog wat duur... maar de winkel waar ik hem ga kopen, heeft ook nog niks laten horen, maar dat komt wel goed. Ik wacht rustig af. :-) (En het is toch veel te lekker weer om de hele tijd binnen te zitten, naar muziek te luisteren. :P)
ja daar heb je gelijk in, ik heb de set ook pas over kleine 2 maand nodig maar wat voorwerk is nooit verkeerd en ik heb geen zin als ik straks m'n huis klaar heb dan nog een aantal weken te moeten wachten op mijn set!!

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 07:20
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:30:
[...]

is dit toeval? ik heb voornemens om EXACT dezelfde set aan te schaffen, ik vond de speakers ook echt gewoon TOP klinken en net zoals jou heb ik de subwoofer ook nog niet mogen horen, maar dat geloof ik eigenlijk wel.

heb je de speakers al of wacht je er nog op?
Kijk eens aan.
Steeds meer mensen die de wondere wereld van Focal ontdekken.
Die gasten zijn echt heel goed bezig de laatste tijd.
Zeker met de gehele W serie.

Als je in mijn sig kijkt zie je dat ik trotse eigenaar ben van de 800 series.
Naar veel te beluisteren stak dit in het prijssegment echt met kop en schouders bovenuit.

Maar 1 woord voor = kippenvel

Zit menig maal een traantje weg te pinken vanwege het mooie geluid.
Sub heb ik nog niet nodig gehad, vind het ruimschoots voldoende wat de 816W aan bass produceerd.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
Staat hier niks voor je bij? Mooie aanbiedingen en vaak heb je de mogelijkheid om thuis wat dingen te proberen om te kijken wat je het beste bevalt

Hobo summersale

edit: ik zie dat je al besloten hebt, mooie keuze. Ik laat de link toch nog even staan voor andere geïnteresseerden.

[ Voor 16% gewijzigd door Radko op 30-06-2009 13:11 ]

• ChrisM
Mmmm... aangezien de 2310 er nog niet is, ben ik toch nog maar even verder weer gaan kijken. Ik vind de 2310 namelijk niet echt mooi van de voorkant (teveel knopjes)... en wat komt er in september uit? De Marantz SR-6004! Dat ziet er ook uit als een mooi apparaat... zelfde functies ongeveer als de 2310, wel iets goedkoper, maar wel stuk mooiere front! Ik denk dat ik dus nog maar even wacht tot september (heb geen haast!). Ander voordeel is dat de winkel waar ik het wil kopen, ook zelf de Marantz kan leveren...

Hier op Tweakers zijn er alleen niet echt veel Marantz fans, moet ik zeggen... of in ieder geval niet veel onderwerpen! Terwijl het echt mooie dingen zijn: http://www.avbuzz.com/bbs/av/av-thread-110588.html

• kwiebus
ChrisM schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:27:
Ik denk dat ik dus nog maar even wacht tot september (heb geen haast!).

Hier op Tweakers zijn er alleen niet echt veel Marantz fans, moet ik zeggen... of in ieder geval niet veel onderwerpen! Terwijl het echt mooie dingen zijn: http://www.avbuzz.com/bbs/av/av-thread-110588.html
Op die manier kan je wel eindeloos blijven wachten. Er zal altijd wel iets beters en mooiers uitkomen.
De vraag is ook als deze Marantz officieel in september uit komt of deze dan ook meteen goed leverbaar is. Ik moest bijvoorbeeld op mijn in februari gekochte SR6003 al een maand wachten voordat deze geleverd kon worden.

Wat betreft dat er hier niet veel Marantz fans zijn, misschien dat hier sprake is van onbekend maakt onbemind?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

kwiebus schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:48:
Wat betreft dat er hier niet veel Marantz fans zijn, misschien dat hier sprake is van onbekend maakt onbemind?
Marantz, Denon, H/K en Onkyo worden anders (terecht of onterecht) in ruime maten bejubeld op GoT.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ChrisM
kwiebus schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:48:
[...]

Op die manier kan je wel eindeloos blijven wachten. Er zal altijd wel iets beters en mooiers uitkomen.
De vraag is ook als deze Marantz officieel in september uit komt of deze dan ook meteen goed leverbaar is. Ik moest bijvoorbeeld op mijn in februari gekochte SR6003 al een maand wachten voordat deze geleverd kon worden.
:-) Ja... dat is natuurlijk ook wel zo... Aan de andere kant: die Denon vind ik gewoon net iets minder mooi (en zo'n groot ding in de woonkamer moet er wel een beetje goed uit zien!), de Marantz heeft gewoon netjes alles weg gewerkt. En ik heb geen haast, dus als ik op iets moet wachten wat er net iets beter uit ziet.. ach waarom niet. :-)

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
Sinds 1 jaar een Marantz SR-5002. minder mooie front maar wat een verademing... had hiervoor namelijk een Yamaha 5.1 reciever, gekocht in 1999. Speakers zijn van Heco, gelijk met het Yamaha setje gekocht. in 2007 sub van Klipsch via e-Bay uit Zwitserland, prachtige speaker nu komt muziek echt tot leven! Nooit meer sub-loos!

Grappig om te lezen Chrism is dat je een TXP42 V10 hebt. Vandaag dat apparaat namelijk wezen bekijken in Nieuwegein. Ik weet nu waarvoor ik ga sparen! He bevalt jouw die tv in comb. met je nieuwe setje en je PS3 ( half off topic I know) ?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Exirion schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:50:
[...]
Marantz, Denon, H/K en Onkyo worden anders (terecht of onterecht) in ruime maten bejubeld op GoT.
Marantz zie je niet echt heel vaak op GoT aangezien de styling van die apparaten nogal smaakafhankelijk is. Marantz doet wat "oud" aan qua styling en zie je daarom wat minder vaak terugkomen ten opzichte van Denon. Al zijn deze twee receivers van dezelfde makelij, dus veel maakt het niet echt uit. Harman Kardon is gewoon goed waar voor je geld en leuk als instapper. Dus deze drie merken zijn naar mijn inziens terecht bejubeld. En dat is niet te zeggen over Onkyo: ik zal niet de hele quotes en feiten uit andere topics halen, maar in het kort komt het erop neer dat Onkyo sinds de x06-modellen het niet echt goed meer doet. Opgegeven vermogens van 140 Watt per kanaal kloppen niet en de echte waarden liggen meer rond de 40 Watt....

• ChrisM
Pjotr22 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:44:
Sinds 1 jaar een Marantz SR-5002. minder mooie front maar wat een verademing... had hiervoor namelijk een Yamaha 5.1 reciever, gekocht in 1999. Speakers zijn van Heco, gelijk met het Yamaha setje gekocht. in 2007 sub van Klipsch via e-Bay uit Zwitserland, prachtige speaker nu komt muziek echt tot leven! Nooit meer sub-loos!

Grappig om te lezen Chrism is dat je een TXP42 V10 hebt. Vandaag dat apparaat namelijk wezen bekijken in Nieuwegein. Ik weet nu waarvoor ik ga sparen! He bevalt jouw die tv in comb. met je nieuwe setje en je PS3 ( half off topic I know) ?
:-) Ik heb nog niet echt veel van het setje, aangezien ik de Marantz SR-6004 ga kopen (en die pas in september uit komt)... verder heb ik ook nog geen PS3, alleen een Wii. Maar wel al veel gekeken via m'n MacBook Pro op het scherm en het ziet er echt super mooi uit! Alleen het geluid ligt nog achter... Ach, nog even geduld. :-)

PS: Jij bent niet Pjotr van Fight Club, of wel?

• Pjotr22
  • Laatst online: 30-12-2025
Aha dan duurt de tijd lang hé? Dan te bedenken dat ik voor een laptop naar Media Markt ging en met die Marantz de winkel uit haha wat een actie was dat...
Ik kan ook niet wachten tot ik de tv heb. Weet je wat ik neem mn PS3 mee naar jou mag jij bij mij muziek luisteren :*)
Fight club? nope...

• ChrisM
Nou... nog even een update, want het komt allemaal heel dichtbij nu! :-)

Gisteren langs de Musifoon in Emmen geweest... en daar stond mijn Marantz SR6004 al! Enthousiast als ik was mocht ik hem daar al even uitpakken om hem te bekijken en gaf het winkelpersoneel me al wat uitleg. Hij ziet er in het echt nog mooier uit dan op de plaatjes! :D

De Focals 716W zijn nog niet binnen, die verwacht hij maandag. Dan gaan ze nog even een paar kleine aanpassingen maken, inspelen, en als het goed is, kan ik het hele zooitje zaterdag op komen halen! Ik ben heel benieuwd! :D

Ondertussen nog geen reviews gevonden van de SR6004, maar wel van de 6003 natuurlijk... en het valt me op hoe ontzettend enthousiast iedereen over die is... dus volgens mij heb ik een beauty te pakken!

• kwiebus
Gefeliciteerd dan is het nog snel gegaan, voor mij is het nu wel balen want ik heb in februari een SR6003 gekocht terwijl je nu al voor hetzelfde bedrag een SR6004 kan kopen.

• Swagger
  • Laatst online: 02-09-2025
Heb je die subwoofer al besteld?

Want als je dat niet hebt gedaan zou ik zeker kijken naar de BK Monolith.

• ChrisM
kwiebus schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:43:
Gefeliciteerd dan is het nog snel gegaan, voor mij is het nu wel balen want ik heb in februari een SR6003 gekocht terwijl je nu al voor hetzelfde bedrag een SR6004 kan kopen.
Tsja... we zijn wel een half jaar verder, he! Jij hebt er al die tijd al van kunnen genieten... en er komt toch ook altijd iets nieuws uit...

Heb nog geen subwoofer besteld. Ik begin eerst met een 2.0 opstelling...

• ChrisM
En... ik heb het binnen en geinstalleerd. :-)
Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/cmisker/100038/P1060930/web.jpg?ver=12522550330001

Ik weet het, moet alles nog weg werken enzo... en de receiver kan waarschijnlijk ook nog wel het kastje in. Maar... ben er echt superblij mee! :D En het klinkt nu al supergoed!

Je ziet:
Panasonic TX-P42V10
Marantz SR6004
Focal 716W
IKEA kastje. :-)

• PHiXioN
  • Laatst online: 10:45
kwiebus schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:43:
Dat is precies de rede waarom ik dan toch liever het vorige model met korting koop.

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02 10:48
Geen hdmi conflicten met je V10 ChrisM? Want ik ga een Marantz kopen specifiek omdat ik conflicten heb met mijn P50V10 en mijn Onkyo SR606 (beeld valt weg bij 1080p).

• ChrisM
Ik heb niks geen problemen..! :-) Tot nu toe geprobeerd met een Popcorn Hour (1080p, 720p en DVD), Wii (480p), en Humax kabel-kastje (1080i). Zal het ook nog een keer proberen met m'n Macbook Pro... maar ik heb echt niks geen problemen!

En... het is echt zo'n mooi apparaat. :-) Trouwens... de afstandbediening die bij de SR6004 zit is ook echt geweldig! Gebruik geen andere meer: TV aan/uit, receiver aan/uit, kabel kastje aan/uit... alles doe ik er mee!

• lapino
En werkt Viera Link ook met Marantz?

• ChrisM
Hoe bedoel je?

• lapino
Viera Link is systeem waarbij je via hdmi controle signalen kan sturen naar de receiver. Zo kan je de receiver bijvoorbeeld in een kast stoppen en stuurt het 'oogje' van de televisie signaal naar de receiver voor luider/stiller of andere functionaliteiten.

• ChrisM
Aha... ok, HDMI-CEC. De SR6004 ondersteunt dat wel, dacht ik, maar ik gebruik gewoon de bijgevoegde afstandsbediening, wat een universal remote is en je dus ook kan gebruiken voor de TV en het Humax kastje.
Pagina: 1