Ik ben op zoek naar een nieuwe AV receiver. Ik heb me al wel aardig georienteerd, maar... ik zie vast wel iets over het hoofd. Heb ook al 2 afspraken gemaakt bij verschillende winkels om te gaan luisteren naar speakers en receivers, dus dat gaat ook goed komen. Maar ik zou graag jullie mening willen hebben of ik niet iets over het hoofd zie of dat er nog andere merken zijn die iets moois hebben.
Ik hoop dat ik hier mee voldoe aan een Op zoek naar-topic... Hebben jullie nog ideeen wat goede AV receivers zouden kunnen zijn voor mij, of speakers waar ik zeker even naar moet luisteren, dan hoor ik het graag! Als ik nog wat uit moet leggen, dan zal ik dat ook zeker doen.
- [b]Mijn uitgangspunten:[/b]
- Budget is in eerste instantie €1.500-2.000. Maar dit is voor een receiver en 2 front speakers.
- Daarna nog een keer ongeveer €1.500 voor de center en back speakers en de subwoofer.
- Ik wil goede speakers hebben, die lange tijd mee kunnen gaan. Als de speakers dus "te goed" zijn voor de receiver, vind ik dat op dit moment niet erg: de speakers moeten 10 jaar mee kunnen, de receiver 3 tot 5 jaar.
- Minstens 4 HDMI ingangen en tenminste 1 component ingang
- Bij voorkeur 1 HDMI ingang aan de voorkant
- Alle mogelijke gangbare geluiden decoden (Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio)
- 5.1 qua geluid (ook al is het altijd 7.1 volgens mij)
- Ik ga het vooral gebruiken om films te kijken. Muziek luisteren is minder belangrijk (ook al ga ik het er wel mee doen, en dan vooral via een Airport Express naar iTunes luisteren)
- Het geheel wordt aangesloten op een Panasonic TX-P42V10 (Full HD plasma, net nieuw model)
- Leuk is als er een 2e zone in te stellen is, maar geen vereiste. Ook een 2e HDMI uit is geen vereiste.
- 1080p upscaling lijkt me leuk als het een goede upscaler is, maar kan de TV ook doen.
- Woonkamer gedeelte waar het komt te staan, is ongeveer 20-25 m² dus het geheel moet wel "hard" genoeg kunnen. ;-)
- [b]Qua receivers zit ik naar de volgende types te kijken:[/b]
- Denon AVR-2309: goede prijs, kan alles decoden, heeft 4x HDMI in, 2 zones.
- Denon AVR-2310: 1080p upscaling van analoge bronnen (i.t.t. de 2309?)
- Onkyo TX-SR607: front HDMI, totaal van 6 HDMI ingangen, net nieuw, kan alles decoden
- [b]Qua speakers kijk ik nu nog naar (maar deze moet ik dus nog gaan beluisteren![/b]
- Focal (zou goed bij Denon's passen?): Chorus 705V, Choris 714V/716V, Chorus SW 700V, Chorus CC 700V.
- B&W: 684, 686, HTM62, ASW608
Ik hoop dat ik hier mee voldoe aan een Op zoek naar-topic... Hebben jullie nog ideeen wat goede AV receivers zouden kunnen zijn voor mij, of speakers waar ik zeker even naar moet luisteren, dan hoor ik het graag! Als ik nog wat uit moet leggen, dan zal ik dat ook zeker doen.
[ Voor 0% gewijzigd door ChrisM op 23-05-2009 10:20 . Reden: Subwoofer toegevoegd aan het lijstje. ]