Zou iemand mij willen helpen; ik wil heb een standaard wisselschakelaar omgewisseld voor 1 met een controlelampje, maar het controlelampje brand niet???
- het betreft een wisselschakelaar welke op de 1e verdieping is
- deze schakelt een lamp op de 2e verdieping
- op de 2e verdieping is ook een schakelaar die dezelfde lamp schakelt (een zg. hotelschakeling dus)
Hier de foto's van het type schakelaar:

Hier een foto van hoe ik hem nu heb aangesloten. Links van de bruine draad zie je de aansluiting v/h controlelampje. Ik heb daar dus niets op aangesloten. Heb enkel het lipje verwijderd zoals je in de 2e foto hierboven kunt lezen op de achterkant van de verpakking.

Hoe moet ik ervoor zorgen dat het controlelampje gaat branden als mijn lamp brand? Ik heb geen idee hoe ik het controlelampje moet aansluiten?
Bedankt voor jullie hulp.
- het betreft een wisselschakelaar welke op de 1e verdieping is
- deze schakelt een lamp op de 2e verdieping
- op de 2e verdieping is ook een schakelaar die dezelfde lamp schakelt (een zg. hotelschakeling dus)
Hier de foto's van het type schakelaar:

Hier een foto van hoe ik hem nu heb aangesloten. Links van de bruine draad zie je de aansluiting v/h controlelampje. Ik heb daar dus niets op aangesloten. Heb enkel het lipje verwijderd zoals je in de 2e foto hierboven kunt lezen op de achterkant van de verpakking.

Hoe moet ik ervoor zorgen dat het controlelampje gaat branden als mijn lamp brand? Ik heb geen idee hoe ik het controlelampje moet aansluiten?
Bedankt voor jullie hulp.
[ Voor 10% gewijzigd door Yihaaa op 22-05-2009 22:33 ]