Zuinige notebookschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Een tijdje geleden heb ik in mijn laptop de Hitachi 7K200-200 (7200rpm, 200GB) schijf vervangen door een OCZ Vertex SSD 60GB.

Naast de performance winst viel mij op dat de accu wel 2x zo lang mee kon met de SSD. De 7200rpm notebook schijf is dus een stroomvreter.

Nu wil ik de SSD in mijn desktop plaatsen (die gebruik ik het meest) en ben ik dus op zoek naar een nieuwe schijf voor mijn laptop. Ik hoef niet veel opslag (60GB is voldoende), wil ongeveer dezelfde snelheid als de hitachi maar wil vooral een hele energiezuinige schijf. Ik zal dus op de 5400rpm schijf uitkomen.

Alleen zie ik hier door de bomen het bos niet meer. Kunnen jullie mij daarbij helpen? Een SSD voor de laptop is geen optie (te duur). Budget is rond de 50 euro.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak de specs van de schijven die je op het oog hebt er eens bij en kijk naar het stroomverbruik. In de regel zal een 4200rpm disk minder verbruiken dan een 7200rpm, lan zit daar wel wat verschil in in doorvoorsnelheid natuurlijk.
Op basis daarvan kun je kijken hoeveel het in verbruik gaat schelen (ook ten opzichte van je huidige disk en die SSD).

Omdat specssheets opzoeken iets is waarvan we verwachten dat je dat toch zelf doet en je op basis daarvan kunt beslissen welke disk je wilt hebben gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.