Marantz problemen

Pagina: 1
Acties:

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Ik heb het volgende probleem met mijn marantz sr4002:

De versterker springt constant in de protect, heb nu mijn 2e gekregen ( 1e kon niet gerepareerd worden dus kreeg een nieuwe na 3 maanden ) deze heeft bij het uitpakken en aansluiten hetzelfde probleem.

Nu was mijn eerste gedachte dat ik toch echt zelf iets fout doe want 2x zou geen toeval meer kunnen zijn.

Het rare is alleen wel dat een Marantz sr4400 en een 4ch stereo denon versterker het doen zonder problemen. En ik toch echt 100% zeker weet dat ik alles goed aansluit ( plus op plus en min op min, en geen kortsluiting ).

Is er wellicht iets dat ik over het hoofd zie? Mijn setup is Kef Q5 voor Q6c center en Warfedale diamond 8.2 achter. Alles aangesloten met 2.5qmm kabel. Het gaat elke keer 15 min ofzo goed dan versterker in de protect en dan gaat hij niet meer aan ( hij knippert 8x per seconde ).

Het rare is dus dat hij het een tijdje goed doet, daarna stopt alles er mee. Volgens het boekje moet ik het apparaat nu naar de dichtsbij zijnde reparateur brengen. Dat ga ik morgen dus maar weer doen,Gezellig weer 3 maanden zonder fatsoenlijk geluid ( geen hd decoders op mijn oude marantz ) .

Waar ik aan zat te denken is dat mijn speakers in impendatie zakken en dat de versterker er daar door uit klapt, alleen is de vraag waarom doen mijn oude versterkers dat niet? en waarom gebeurt het bij een normaal volume en normale temperatuur ( apparaat is niet warm )

Ik hoop dat jullie er een mening over kunnen geven, misschien een foute model van marantz ( al heb ik op google niks slechts kunnen vinden )? Toch maar de overstap maken naar een nieuw merk en die 500 euro als verlies opschrijven? ik weet het niet meer

lees de draad voordat je blaat

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 07:00
Die wharfdales diamond speakers zijn 6 ohm nominaal, dus over het frequentiegebied kunnen ze flink onder die impedantie schieten. Ik zou het eens proberen zonder de wharfdales, als hij dan nog in de protect schiet.
De Marantz is namelijk enkel 8 ohm stabiel. De rest van je speakers zou je ook even na moeten kijken welke ( nominale) impedantie ze hebben.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
X-pert_Dreamer schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:39:
Ik heb het volgende probleem met mijn marantz sr4002:

Gezellig weer 3 maanden zonder fatsoenlijk geluid ( geen hd decoders op mijn oude marantz ).
Off-topic, maar dat heeft de SR4002 ook niet? Heb hem zelf ook maar ik kan nergens DTS-HD enzo vinden in de specs.

edit: 'k zie wel iets over 7.1 PCM, ff gezocht en dat is de enige mogelijkeid zo te zien. Hij kan niet zelf DTS-HD e.d. decoden. :)

On-topic: Je hebt er niets boven op staan en hij heeft wel genoeg vrije ruimte om zich heen? Ik heb er zelf Dali speakers aan hangen (Concept 6, Center, 2 en Sub) en heb nergens last van. Ook niet op wat hoger volume. :) Ik heb hem wel boven op m'n dvd speler staan en hij heeft aan alle kanten aardig wat ruimte. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dualdude op 23-05-2009 09:39 ]

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:18
Ik ben het eens met Pietjuh, probeer dat eerst eens, dan zit je tenminste niet 3 maanden zonder receiver :P

Verder heeft de nieuwe versterker uiteraard een stuk meer elektronica erin zitten, waarbij waarschijnlijk ook meer wordt gecontroleerd. Het beveiligingscircuit zal gevoeliger zijn dan de oude receiver (die waarschijnlijk alleen oververhittingsbeveiliging heeft).

• Theelepel88
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
De marantz stond al in de protect, nadat hij erin was geschoten ik heb hem maar 1x eruit kunnen halen, nu zit hij vast.
Aan uit zetten werkt niet, nacht van de stroom af niet, met ab proberen aan te zetten niet. Dus heb hem weer ingeleverd, en krijg maandag te horen of ik een nieuwe krijg, mijn geld terug, of dat hij binnen een week gerepareerd kan zijn.

Even afwachten dus.

lees de draad voordat je blaat

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 20:27
Ik heb een Marantz cr502 sinds vanmiddag die nu de melding "protect" geeft. De speakers die bij de 'box set' zitten heb ik aangesloten zoals in de beschrijving beschreven. Hij heeft ongeveer 1 uur muziek gegeven. Is er nog een oplossing voor of is het teruggaan naar de winkel en proberen te ruilen?

Heb op internet gezocht maar kom niet echt verder.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

GoEV6 schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:37:
Ik heb een Marantz cr502 sinds vanmiddag die nu de melding "protect" geeft. De speakers die bij de 'box set' zitten heb ik aangesloten zoals in de beschrijving beschreven. Hij heeft ongeveer 1 uur muziek gegeven. Is er nog een oplossing voor of is het teruggaan naar de winkel en proberen te ruilen?

Heb op internet gezocht maar kom niet echt verder.
Dit is helaas een bekend probleem van de huidige lijn Marantzen. Een stereoversterker van een vriend van mij, heeft er ook steeds last van. Hij is al aan zijn 3de toe.

Hij gebruikt 'makkelijke' luidsprekers. Dus vriendelijke impedantiecurve en met hoog rendement en alles zit netjes aangesloten volgens de regels. Als de 3de nu weer fout gaat, overbruggen we het protectiecircuit.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 20:27
Killer schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:57:
[...]

Dit is helaas een bekend probleem van de huidige lijn Marantzen. Een stereoversterker van een vriend van mij, heeft er ook steeds last van. Hij is al aan zijn 3de toe.

Hij gebruikt 'makkelijke' luidsprekers. Dus vriendelijke impedantiecurve en met hoog rendement en alles zit netjes aangesloten volgens de regels. Als de 3de nu weer fout gaat, overbruggen we het protectiecircuit.
Heb net een nieuwe set ontvangen. Hopen dat deze langer meegaat.
Pagina: 1