Defragmenteren & Mft?

Pagina: 1
Acties:

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Net een nieuw systeem gebouwd & geinstalleerd.

Maar wat ik helemaal vergeten ben is defragmenteren 8)7 .

Was al lang geleden dat ik weer eens een clean install deed (leve norton ghost 2003 :P image !). Maar normaliter deed ik dus bij een clean install na elke driver of instalatie van een groot bestand even defragmenteren. Nu ben ik bijna klaar en haal ik net even mijn spinpoint f1 (1tb) door diskeeper(2003):

Hij gaf bij relaibilty aan :

Critical

use frag shield to expand your mft. (weet het niet exact meer).

Na Defragmentatie:

The mft usage is 96% of the total mft size, wich indicates its likely that the mft wil become fragmented.

Wat kan ik nu het beste doen? Heb eigenlijk niet de puff om overniuew te beginnen. Het systeem is voor mijn vader. Iemand dit meegemaakt? of ben ik de enige die altijd volop fragmenteerd?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Gewoon scandisk(chkdsk) met repareren doen.
Dan defragmenteren.
Dat is alles, je maakt je teveel zorgen om niets.

Wel kun je met hd-tune oppervlakte kontrolle doen, om te kijken of er geen slechte sectoren zijn.

Defagmenteren hoef je maar af en toe te doen, dus niet elke maand, indien je op de pc weinig wijzigd(installeren) hoef je het bijna nooit te doen.(ik praat nu over de c schijf, windows).(een download schijf hoef je het helemaal niet te doen omdat dit steeds wijzigd).

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:12
Heb je in de help van Diskeeper al opgezocht wat frag shield is, hoe en waar je het kan benaderen en wat het doet? Er zit namelijk gewoon een functie in om je MFT te vergroten, mits je niet meer van 80% van de beschikbare ruimte op die schijf in gebruik hebt.