Toon posts:

GX270 weigert dienst (Geen slechte elco's)

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GX270 die dienstweigerd. Alleen een oranje power knop. ik heb al naar andere topics op dit forum gekeken maar daar wordt alleen over slechte elco's gesproken.
Het Mobo en de voeding bekeken maar ik zie geen verdachte elco's. (Geen enkele elco is open of geoxideerd of is bol gaan staan.) Dus ik neem aan dat deze niet het probleem zijn.

Ik heb al gekeken in het topic 'Hangen en Opstartproblemen troubleshooter' maar daar staat niets over Dell.
Bij Dell zelf kom je ook niet verder

Hoe kan ik na gaan wat het probleem is?
Voeding?
Mobo?
ander item in de PC?

het enigste wat de PC doet als ik de power knop induw is dat deze amber gaat branden en dat de harddisk opstart. Ik krijg geen beeld, geen piep en ook de keybard led's gaan niet branden.

Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Wat zijn de condities waardoor de 'power'-led amber gaat branden?
Welke Elco zo misschien toch de oorzaak kunnen zijn?

Met dank Wilko

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
http://www.google.nl/sear...ange+led+dell+gx270&meta=

Op het werk hebben wij gx260 en hier is als het oranje lampje brand meestal de voeding defect. Maar wat ik zo lees zou je moederbord ook nog defect kunnen zijn. Maar aangezien je niet echt defecte elco ziet verwacht ik dat het de voeding is.

[ Voor 40% gewijzigd door MasterMike op 22-05-2009 20:02 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Daar staat precies in welke stappen je kunt volgen om het probleem te achterhalen. Dat Dell er niet in genoemd wordt wil niet zeggen dat het niet bruikbaar is, het principe gaat natuurlijk op voor iedere pc.

Omdat dit toch de dingen zijn waar je eerste zelf mee aan de slag moet gaat dit topic op slot. Mocht je na het doornemen van de troubleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen kun je natuurlijk een nieuw topic openen, maar geef dan wel precies aan wat je hebt gedaan en waar je precies tegenaanloopt.

Dit topic is gesloten.