Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen.

Ziggo is vrij zuinig met informatie vrijgeven over welke toestellen zij ondersteuning willen verlenen om digitale ontvangst tekrijgen..er wordt na meerdere keren gemaild tehebben telkens verwezen naar een van hun verkooppunten...logisch :-) dat zijn extra inkomsten.
Toch moet er de mogelijkheid zijn om dit zonder decoder tekunnen ontvangen als je een tv met ingebouwde decoder hebt.
Heeft iemand hier ervaring mee..???? bv met een tv van LG...met ingebouwde decoder, MPEG4 en alles eigenlijk.....

Mvg Wil

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:29:
Toch moet er de mogelijkheid zijn om dit zonder decoder tekunnen ontvangen als je een tv met ingebouwde decoder hebt.
Heeft iemand hier ervaring mee..???? bv met een tv van LG...met ingebouwde decoder, MPEG4 en alles eigenlijk.....
Zeker kan dit. Maar dan moet je wel een cam aanschaffen.
Voor meer info zie dit topic: AlphaCrypt binnenkort op zwart?

[ Voor 6% gewijzigd door job op 22-05-2009 19:35 ]

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-02 00:06
Op dit moment worden nog lang niet alle TV's ondersteund. Het kan dus voorkomen dat je "ineens" geen zenders meer hebt. Of dat je vaak de E19 melding krijgt.

Als je dan met dit probleem de helpdesk beld kunnen zij je vaak niet helpen omdat de tools die zij daar hebben om je te helpen, vaak niet werken op TV's die niet ondersteund worden. Ook kennen zij de menu's van de televisies niet. Maar wat het belangrijkste is: de TV/ decoder van de televisie, word niet ondersteund. Dus hoef je ook niet op ondersteuning te rekenen met problemen.

Er zijn op dit moment vier TV's die "gecertificeerd zijn" namelijk de JVC LT-26DC9 en de JVC LT-32DC9, Humax LGB-23DC/NLS1 en de Humax LGB-32DRC/NLL2. Ziggo is nog in onderhandeling met andere televisie fabriekanten om het mogelijk te maken ook via hun TV's digitaal te kunnen kijken zonder externe decoder.

*edit*

Het is wel mogelijk dus om DTV te ontvangen via een CAM module. Voor meer info kun je hier kijken O-)

[ Voor 10% gewijzigd door MadDonkey op 22-05-2009 21:42 . Reden: aanvullende info over CAM modules ]

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-02 07:29
job schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:34:
[...]
Zeker kan dit. Maar dan moet je wel een cam aanschaffen.
Voor meer info zie dit topic: AlphaCrypt binnenkort op zwart?
Dan wel een conax cam voor Digitenne de TV die hij bedoelt heeft een DVB-T tuner als ik op de specs zoek.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

aart44 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:55:
[...]

Dan wel een conax cam voor Digitenne de TV die hij bedoelt heeft een DVB-T tuner als ik op de specs zoek.
Ik de topicstart werd Ziggo genoemd (kabel, dus dvb-c). Tevens is er op digitenne geen HD beschikbaar.
Dus ik ging er vanuit dat TS wel uitgezocht had of die tv dvb-c ondersteund.
Daarnaast zie ik in de topicstart geen specifiek type staan. Er zal vast wel een te koop zijn met dvb-c tuner.
Maar in elkgeval goed dat je opmerkt dat er inderdaad dvb-t only tv's te koop zijn. :)

[ Voor 17% gewijzigd door job op 22-05-2009 22:02 ]

• MadDonkey
job schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:58:
Maar goed dat het jou opvalt voordat TS een miskoop doet. :)
Iets zegt mij dat dat onvermijdelijk is :P

Maar de topic waarin staat dat hij een LG 50PS3000 heeft, is later aangemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
klopt is deze tv sorry dat ik was vergeten te vermelden om welk type het ging. --Alleen staat in de beschrijving digitale decoder en geen analoge...en is deze alleen geschikt voor digitenne dan....???? dus in feite ben ik altijd genoodzaakt een digitale recorder tegaan kopen...geen probleem overigens....alleen dat extra kastje maar zeker weer n afstandbediening erbij is jaaaa nix maar ok...wat moet dat moet zullen we maar zeggen :-)

• MadDonkey
Als je eerder had vermeld welk type TV je hebt dan hadden we eerder kunnen zien dat je TV geen DVB-C (Digital Television Broadcast-cable) ondersteund maar wel

Inputsignaal
• Analoog: PAL I/I, PAL/SECAM BG/DK, Secam L/L, NTSC M(AV ONLY)
• Digitaal DVB-T (CI Type)

DVB-T betekend Digital Video Broadcasting Terrestrial, en dat is de techniek waar Digitenne van de KPN mee werkt.

Dus je zit inderdaad aan een losse decoder vast. Wat ook geen crime is, sommige decoders werken bijvoorbeeld goed samen met een universele afstandbediening. (maar daar kan ik je helaas niet verder mee helpen maar is wel veel over te vinden op dit forum via de zoek functie)

Verwijderd

Topicstarter
hier ben ik al heel veel mee geholpen en nogmaals dom van me vanwege het typenummer...bij deze mn excuses..
en kzal idd ns gaan zoeken voor n universele afstandbediening....kweet nu waar ik aan toe ben dus kan weer verder....

thanx

Mvg Wil

• MadDonkey
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:25:
hier ben ik al heel veel mee geholpen en nogmaals dom van me vanwege het typenummer...bij deze mn excuses..
en kzal idd ns gaan zoeken voor n universele afstandbediening....kweet nu waar ik aan toe ben dus kan weer verder....

thanx

Mvg Wil
Je hoeft jezelf niet gelijk stom te noemen :) De meeste mensen die hier komen die helpen graag anderen met hun kennis!
Je moet dan wel zoeken naar een universele afstandsbediening die ook gebruikt kan worden op de decoder van jouw keuze. Hou er wel rekening mee dat met deze universele afstandsbedieningen het vaak NIET mogelijk is om in het menu van de decoder wijzigingen aan te brengen en de orginele dus wel bewaard moet worden. En af en toe gebruikt. ;)
Pagina: 1