Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een T220 gekocht, om als dualscreen te gebruiken. Ik heb al een Samsung 226CW, alleen wordt die niet meer verkocht, anders had ik er zo een bij genomen.

Het probleem is alleen dat ik de T220 alleen op de resolutie van 1280 x 1050 kan krijgen.. Wanneer ik hem hoger zet, op de eigenlijke 1680 X 1050, past het beeld er zogezegd niet meer op. Wanneer ik met mijn muis naar de zijkant van het scherm ga scrolt het beeld mee.

Dit heb ik geprobeerd:
  • de nieuwste driver van de samsung website gehaald.
  • de nieuwste Nvidia drivers, maar niets helpt.
  • alleen de nieuwe monitor aangesloten, dus niet allebei.
  • de monitor met VGA aangesloten ipv DVI (via een verloop stukje).
  • de monitor op de andere DVI poort aangesloten op de videokaart
  • de helpdesk van samsung gebeld, maar die verwees me naar Asus,
  • google doorgespit, daar vond ik oplossingen mbt tot 'custom resolution', dit hielp alleen niet.
  • Ik ben teruggegaan naar de winkel, maar daar zeiden ze dat hij het gewoon deed. Op hun systeem.
Niets heeft geholpen. :(

Ik gebruik windows XP, en heb een asus 9800GTX+ kaart.

Weet iemand hoe ik dit in vredesnaam kan oplossen? }:|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Is de T220 wel gewoon haarscherp op op 1680x1050 of ook uitgerekt (net als een lagere resolutie zeg maar)?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem op 1680 x 1050 instel, krijg ik balkjes aan de linker en rechterkant. En ik moet horizontaal 'scrollen' (noem ik het maar even), en verticaal een heel klein beetje. Misschien 10 pixels die er niet op staan.

Als ik hem op 1680 instel, is het niet haarscherp, het is een beetje waterig..

Edit: die balkjes zijn trouwens afhankelijk van de instelling "flat panel scaling". Als ik die instel op Use Nvidia scaling with aspect ratio, dan heb ik balkjes, en moet ik scrollen. Als ik hem instel op Use nvidia scaling, heb ik geen balkjes, maar wordt het beeld uitgerekt, alsof er geen balkjes zijn, maar ik moet alsnog scrollen :(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05 14:31
Zitten er knopjes op je scherm die je misschien kunnen helpen? Iets met auto-setup enzo?

Wel vreemd dit, want je resolutie moet gewoon goed zijn, het kan ook niet zijn dat je per ongeluk een T220HD hebt, want die hebben volgens samsung site zelfde resolutie. Heb je al geprobeerd je 226CW en T220 om te wisselen, dus de kabels omwisselen? Als het dan wel normaal werkt zou ik zeggen dat er iets vaag is met de rest van het systeem. Volgens mij zou je in het menu van het scherm zelf ook iets moeten hebben over automatisch schalen, zet dat eens op "Widescreen"?

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kijk eens of je het goed in kan stellen onder "Change Resolutions" in het Nvidia Control Panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DjDuivert schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:30:
Zitten er knopjes op je scherm die je misschien kunnen helpen? Iets met auto-setup enzo?

Wel vreemd dit, want je resolutie moet gewoon goed zijn, het kan ook niet zijn dat je per ongeluk een T220HD hebt, want die hebben volgens samsung site zelfde resolutie. Heb je al geprobeerd je 226CW en T220 om te wisselen, dus de kabels omwisselen? Als het dan wel normaal werkt zou ik zeggen dat er iets vaag is met de rest van het systeem. Volgens mij zou je in het menu van het scherm zelf ook iets moeten hebben over automatisch schalen, zet dat eens op "Widescreen"?
Ik heb geen T220HD.. of ze moeten een verkeerde monitor in de doos gedaan hebben :) De knopjes heb ik allemaal al uitgeprobeerd. Als ik op 'auto' druk, krijg ik de melding 'no auto adjustment available'. En ik heb 'image size' ipv op auto op wide gezet, maar dat doet ook niets.
Gleighton schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:30:
Kijk eens of je het goed in kan stellen onder "Change Resolutions" in het Nvidia Control Panel
Ja, als ik het instel op 1680 bij 1050, krijg ik dus dat ik moet scrollen. En afhankelijk van de scaling instellingen krijg ik die balkjes of niet.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:14
Welke kabel heb je tussen videokaart en monitor hangen? Andere monitor zelfde?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze allebei aangesloten met een DVI kabel. Dit omdat mijn videokaart alleen 2 DVI aansluitingen heeft.

Op het moment heb ik alleen de T220 aangesloten, om te testen. Uiteindelijk wil ik ze graag naast elkaar.. als dualview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
hmm, en met enkel die T220 doet hij dat ook? Want dan is t zeker wel raar. Die videokaart ondersteunt die resolutie gewoon, en die monitor ook sowiezo als deze op dvi zit aangesloten.

Instellingen in NVidia controll panel doorgelopen? Misschien dat daar rare optie tussen staat...

Ben dit zelf maar 1X tegen gekomen, en dit was met beeldschermen op clone mode, een TFT op 1280X1024 en een tv via svideo dacht ik aangesloten. Doen scrolle het beeld ook achter de muis aan, omdat deze niet de resolutie uit kon sturen die ik de tft gaf... Maar dat lijkt me in dit geval niet op te gaan. Of kun je toevallig ook 1920X1080 bijv instellen, en moet je dan ook scrollen?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:55:
hmm, en met enkel die T220 doet hij dat ook? Want dan is t zeker wel raar.
Ja, ik zit sinds ik dit bericht heb gestart eigenlijk met alleen die T220 aangesloten. Wanneer ik de 226CW erbij aansluit, doet de 226CW wel gewoon op 1680 x 1050.
Instellingen in NVidia controll panel doorgelopen? Misschien dat daar rare optie tussen staat...
Ja, nou. Op internet heeft men het hier ook wel over, over die settings. Alleen zeggen ze dan dat je een custom resolution moet aanmaken. Maar in dit venster kom ik een aantal onbekende invul veldjes tegen, waar ik niet van weet wat ik erin moet zetten. En aangezien dat topic over een andere monitor gaat, met een andere resolutie, zijn mijn waardes weer verschillend, neem ik aan. Maar ik heb dit wel uitgeprobeerd, maar bij mij lost het niets op..
Of kun je toevallig ook 1920X1080 bijv instellen, en moet je dan ook scrollen?
Dat is een goeie, dat zal ik meteen eens even uitproberen.

Edit: ik heb hem nu op 2048 by 1536 ingesteld, en dit werkt ook. Hierbij moet ik ook scrollen. :? :X
Edit2: als ik hem instel op 2048 x 1536, staat er in het info gedeelte van het menu van de monitor de resolutie van 1280 x 1024 gemeld. Maar als ik hem op 1680 x 1050 zet, staat er ook daadwerkelijk 1680 x 1050 in dat menu. Maar toch krijg ik die balkjes.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Zijn die balkjes in die 2 gevallen verschillend? Bij de een lijkt t wel alsof de videokaart t scrollen doet (met die 2048X1536), omdat monitor 1280X1024 blijft melden, terwijl als je hem @ 1680 zegt, de monitor ook 1680 meld. Dus ik vraag me af of die scroll balkjes dan ook anders zijn?

Ik snap t verder ook even niet. Zoek eens in de monitor of je hem hier kunt resetten naar fabrieks instellingen. Misschien dat er in de monitor rare optie staat, maar dit kan ik me bijna niet voorstellen. Misschien dat in Nvidia settings dan wat fout staat. Keer goed de drivers verwijderen van videokaart, reboot doen. Nieuwe versie installeren, reboot en dan weer eens testen.

Echt raar probleem, die monitor kan die resolutie hebben, ik neem ook daar dat die dvi poort die resolutie dan moet trekken (niet zoals een 22inch monitor met 1680 met een hdmi aansluiting bijv die die resolutie niet ondersteunt om ff voorbeeld te noemen)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu de drivers nog maar een keertje eraf aan het gooien. Ik word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van.. maar dat heeft ook niks uitgehaald.. hetzelfde gezeik. :N

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een interessant topic gevonden. Ik ben alleen wat huiverig om het te proberen. Omdat het in de winkel wel scheen te werken (ik heb het niet gezien namelijk, want hij nam de monitor mee naar achteren). En je moet dan de firmware van je monitor aan gaan zitten passen :| :/

Wel is het zo, dat mijn monitor ook een andere resolutie aangeeft wanneer ik hem op do not scale zet. Namelijk 1280 1050..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Ikzelf ben nu ook aan het overwegen dit scherm te kopen en zat dus een beetje GoT door te bladeren naar andere ervaringen van mensen zoals jij. Kwam ik hier ook iemand tegen met hetzelfde probleem;
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31735712
Misschien dat je er wat aan hebt. (Via PM ofzow)

Edit: lees ik verder, heeft ie het dus met wat vriendelijke aanwijzingen van mede-tweakers het probleem gefixt.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31747644

[ Voor 22% gewijzigd door LightTwi op 23-05-2009 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg nou toch het heen en weer :|

Ik sluit hem dus nu net aan via VGA, met een verloopstukje op de DVI poort. Nog steeds dezelfde resolutie: 1280 x 1050. Alleen nu probeerde ik door 'allow modes not suported by monitor' (of iets in die geest) aan te zetten, en hem vervolgens op 1680 x 1050 te zetten. En dat werkt! *O* *O* _/-\o_

Alhoewel ik het wel erg slecht vind dat hij het niet via DVI lijkt te doen, moet het maar gewoon zo.. Ik kan altijd nog proberen die EDID data aan te passen, alhoewel ik daar erg huiverig voor ben. (misschien dat ik dat eens doe tegen de tijd dat de garantie afgelopen is O-) ) En aangezien die monitor als tweede monitor dient, vind ik eventueel performance verlies van de monitor ook niet echt een ramp. Wel ga ik nog even de winkel bellen, om te vragen of ze hem nu met VGA of DVI getest hebben, want als ze hem daar met VGA hebben geprobeerd, en niet met DVI, zou er nog steeds iets mis met het ding kunnen zijn... Bedankt voor de hulp in ieder geval. d:)b
Pagina: 1