Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Topic heeft bij deze toestemming

Beste,

Ik ga aankomende zomer naar Nijmegen verhuizen, studeren noemen ze dat, en daarvoor ga ik overschakelen naar een Laptop (iets waar ik tegenop kijk, maar ik heb me laten vertellen dat er tegenwoordig laptops zijn die niet veel meer onderdoen op een desktop). Ook kan ik mijn setup die ik hier thuis heb (beamer om te gamen/films kijken etc.) niet meenemen dus heb ik besloten alles wat ik nu heb te verkopen en een compleet nieuwe set aan te schaffen, betreffende een top-of-the-line laptop, HD-TV en HIFI-Set.

Om te beginnen, m'n budget komt denk ik tussen de 4 en 5 duizend euro te liggen.

Ik heb nu een Desktop; ''Intel Core II Duo, E6600 2.4GHz, Kingston 4GB Ram, ASUS GeForce 8800GTX, XP Pro'', een PC van een kleine 2 jaar oud. Ik wil een laptop die hier tegenop kan boksen , misschien wel sneller. Ik heb nog niet veel meegekregen van de i7 technologie (en heb iets gelezen van i5 speciaal voor laptops?) maar misschien is dit een optie? De laptop moet er natuurlijk design-technisch goed uitzien en van een betrouwbaar en stabiel merk afkomen. Ook moet hij een HDMI-out en Dolby-out hebben, voor de TV en HIFI.

Vervolgens is mijn volgende vraag, wat voor TV kun je het beste bij zo'n laptop nemen. Kan de videokaart van een laptop een 32'' TV aan, zodat ik films etcetera die op m'n Laptop komen te staan op m'n TV afspelen? Moeten de kabels van het beeld en geluid dan naar de HIFI of naar de TV en dán naar de HIFI? Wat voor HIFI-set moet ik er dan bij nemen? Ben ik goed af met een TV en HIFI van hetzelfde merk, misschien zelfs hetzelfde merk als de Laptop (Dell? Al heb ik daar ook weer verschillende meningen over gelezen)?

En dan als laatste, kan ik de Xbox360 hier ook nog aansluiten? Dus dat ik het 5.1 geluid en het HD beeld op de TV heb, naast m'n PC?

Zoals je ziet een aardig grote vraag. M'n hoofdvraag is natuurlijk een advies op de laptop, en dan het advies over de HIFI (een systeem waar een TV, Laptop en een Xbox360 alle 3 zonder het continu moeten veranderen van kabels op kunnen afgespeeld worden).

Graag wat advies, maakt me niet uit of je de TV/HIFI achterwege laat en het alleen over de laptop hebt. Alles is welkom, en in mijn ogen hier vaak beter dan het standaard verkooppraatje van de MediaMarktMan.

Bij voorbaat dank,
Martijn.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 22-05-2009 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Okee, het is mogelijk om een notebook te nemen die je desktop PC kan evenaren, maar waarom zou je hier aan willen beginnen? Destijds heb ik het ook gedaan, maar nu ik er aan terugdenk besef ik wel dat het een grof bedrag was wat ik er aan heb uitgegeven.

Maargoed, om eens in te spelen op je wensen: XXODD heeft een notebook uitgerust met Q9650. 2x 9800M GTX is ook mogelijk, evenals als 3 HDD's om ze in RAID5 te plaatsen. Kost in basisuitvoering al wel zo'n 2380,- maar dan heb je ook wel wat.

Maar om het financieel wat leuker te maken, raad ik de XNi570tu aan. Kost in basisuitvoering 1440,- en als je hem opleukt, kom je op zo'n 1900,- wat naar mijn inzien meer dan genoeg is voor een notebook.

Elke GPU van anno 2008 / 2009 kan een HDTV aan en bovengenoemde modellen zijn ook beide voorzien van een HDMI-aansluiting. Daarnaast hebben de kaarten geen kanaalswitching wat inhoudt dat het geluid dus ook wordt meeverzonden via de HDMI-kabel.

Daarnaast hoeft het niet allemaal van hetzelfde merk te zijn, maar om een receiver uit te zoeken zou ik deze gaan beluisteren in een hifi-winkel. Dan kun je zelf oordelen in plaats van dat je misschien een receiver aanschaft op advies van anderen wat misschien voor jou een miskoop zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnen, bedankt voor je reply :)

Ik ga er misschien een grof bedrag aan uitgeven, maar mijn huidige PC, Mini-Laptop, 2x Samsung Syncmaster 206BW, 32'' Samsung Full-HD en Logitec Z550 gaan er allemaal uit. Met een marge van een paar honderd euro moet ik met deze verkoop zeker rond de 2000, 3000 euro zien te komen. De Laptop kost me 1,5 a 2,5 duizend euro, de TV 1000 en de HIFI misschien 500 a 1000. Als dat betekend dat ik met al deze nieuwe spullen met garantie door mijn studententijd heen ga komen heb ik er dat makkelijk voor over. Ik ben nogal een techni-freak :)

Als er nog andere meningen zijn hoor ik het graag, ik kijk ondertussen nog even verder rond op de XXODD website

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

De speakerset en de TV niet verkopen en een nette laptop scoren ljkt me de beste oplossing

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nah de speakerset is na een feest in de schuur een beetje aan het einde van z'n latijn. Als je hem zo ziet zou je dat niet zeggen maar regelmatig uitvallen en storen is er niks bij ;) die set gaat er uit en de TV is half van een broertje. Geloof me ik ben ook keen op m'n centen maar dit is volgensmij echt te oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De eis dat de laptop HDMI uit moet hebben kan je eigenlijk schrappen, DVI is hetzelfde(dus dit vergroot het aantal keuzes), met een verloopstuk van DVI naar HDMI heb je geen kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Wil jij dan een extra kabel aansluiten om geluid aan te sluiten als het ook zonder kan? Ik in ieder geval niet.

Tevens zijn er in de prijsklasse waar de TS zoekt genoeg notebooks te vinden die geluid via HDMI kunnen uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Ik zie het probleem niet echt eigenlijk.
HDMI naar de TV, coax naar de receiver ipv HDMI naar de receiver en vervolgens door naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Je wilt het geluid via de receiver doorschakelen naar de TV?

Mijn standpunt blijft dat als je minder kabels heb je dus ook geen extra kabels hoeft aan te sluiten, we speken hier niet over een situatie waarbij rendunant vereist is. Verder zie ik het voordeel er niet van in om een extra kabel aan te sluiten. Van de notebook een HDMI-kabel aansluiten op de receiver om vanaf daar een HDMI-kabel naar HDTV aan te sluiten zie ik het probleem niet van in.

Of kan jij mij aantoonbare voordelen aantonen waarom er een extra Toslink-kabel moet worden aangesloten?

[ Voor 10% gewijzigd door DaMarcus op 22-05-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Marcus:

Ik weet dat de meeste laptops en PC's een HDTV aankunnen, hell mijn mini-laptop van Medion kan de 22'' TV beneden ook aan maar laten we het dan niet hebben over kwaliteit ha-ha. Ik download mijn favoriete series (Lost, Heroes, Prisonbreak etc.) in 720p en wil ze dus ook in die kwaliteit bekijken, het liefste op een 32 of 28'' HDTV, evenals YouTube HD etcetera. Ik neem aan dat de XXODD laptops dit aankunnen?

Is er ook een mogelijkheid de laptop met een afstandsbediening te besturen? Ik heb namelijk heel het Windows Media Center concept niet uitgezocht maar heb begrepen dat er een mogelijkheid is programma's als Windows Media Player enzo met een remote te besturen? Geld dit ook voor de XXODD?

Mijn laatste vraag is of je ook een XXODD hebt waar een ontvanger voor draadloze muis en toetsenbord ingebouwd zit? Dit heb ik namelijk bij mijn desktop apart en het lijkt me handiger als ik dat bij de laptop ingebouwd heb, ik weet niet eens of dat wel kan maar toch ik denk ik vraag het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Check je mail, daar staat een en ander in vermeld ;)

De XXODD-notebooks kan - net zoals vele andere notebooks - een video- en geluidsignaal uitsturen via HDMI.

Windows Media Center kan je ook met de afstandsbediening besturen die bij de XXODD wordt meegeleverd. Bij de 901cu wordt deze standaard meegeleverd en bij de 570tu dien je de Hybrid TV-tuner aan te vinken op de optielijst voordat er een afstandsbediening wordt geleverd.

En wat betreft de draadloze ontvanger voor een toetsenbord en muis. Wanneer toetsenbord en muis Bluetooth aan boord is mijn antwoord ja, hebben ze dat niet dan heb je een externe ontvanger nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
DaMarcus schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:13:
Je wilt het geluid via de receiver doorschakelen naar de TV?

Mijn standpunt blijft dat als je minder kabels heb je dus ook geen extra kabels hoeft aan te sluiten, we speken hier niet over een situatie waarbij rendunant vereist is. Verder zie ik het voordeel er niet van in om een extra kabel aan te sluiten. Van de notebook een HDMI-kabel aansluiten op de receiver om vanaf daar een HDMI-kabel naar HDTV aan te sluiten zie ik het probleem niet van in.

Of kan jij mij aantoonbare voordelen aantonen waarom er een extra Toslink-kabel moet worden aangesloten?
Mijn punt is slechts dat als hij bijvoorbeeld de "perfecte" laptop voor hem tegenkomt die opeens geen HDMI blijkt te hebben, dat dat dan geen punt is en dat er niet hoeft worden afgezien van de keuze.

Ik zeg niet dat 2 kabels beter is dan 1, ik zeg slechts dat ik het nadeel ervan niet inzie.

@Smartiez

De XXOD laptops zijn zeker krachtig genoeg om HD content af te spelen.

p.s. de grootte van de TV's doet er echt niet toe, het gaan alleen om de resolutie(dus 720p/1080i/1080p) en de gebruikte bitrate(hoeveel data per seconde de video bevat).

Wat betreft het afstandsbediening en toetsenbord/muis verhaal kan ik niks met zekerheid zeggen, ik vermoed echter dat het makkelijk mogelijk moet zijn met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aha, even mijn oude e-mail openen wordt nodig tijd dat die hier veranderd wordt.

En ja ik snap dat die hem aankan, maar ik bedoel heb ik dan optimale kwaliteit of moet ik de XXODD nog een beetje upgraden voor een betere beeldkwaliteit? Nogmaals, bedankt!

edit: excuses, ik had over het antwoord heengelezen of je had hem nét voor de mijne gepost, bedankt Sefyu!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Eigenlijk mogen dit soort topics niet, maar vooruit omdat het al even loopt heb je bij deze toestemming :)

Ik snap het nut van de laptop nog niet helemaal eigenlijk. Je gaat nu een hele dure laptop kopen, maar waarom? Let daarbij ook om de grootte. Ik neem aan dat je de laptop niet in je studentenkot laat staan en dus mee naar school moet?

Afijn, je hebt al een scherm, en we hebben dan nog zo'n 2000 euro over voor een laptop. Echter, is het niet slimmer om dat bedrag op te splitsen in 2x +- 1000 euro? Als je een 15,4" pricewatch: MSI GX620-057NL kan scoren dan heb je een laptop die al aardig dicht in de buurt van je desktop komt. Verder heb je dan blu-ray, een hoge resolutie en een goede notebook waarmee je prima uit de voeten kunt op school. Verder heeft ook die laptop al alles in zich om prima HD te draaien op iedere TV. Zolang je geen absoluut budget ding of netbook hebt kun je dat al namelijk. Blijft er zo'n 1100 euro over. Een bedrag waar je een heel leuk gamesysteem in je kamer kunt zetten.

Bovenstaande zou absoluut mijn voorkeur hebben. Laptops gaan relatief makkelijk kapot. Na 2,5 jaar is minimaal de helft al eens voor RMA weg geweest en een student kan eigenlijk niet zonder PC. Er is geen betere test voor laptops dan er 1 meegeven aan een student. Als een laptop dat geweld 4 jaar kan doorstaan dan is het een goede laptop. Een beetje backup in je kamer is dan niet verkeerd. Eerst had ik ook een relatief goede laptop, maar uiteindelijk ben ik toch maar overgestapt op een prima laptop, met goede desktop op mijn kamer en dat werkt toch echt 10x beter.

[ Voor 70% gewijzigd door GENETX op 22-05-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik Photoshop, ik Game veel en ik kan absoluut niet tegen een langzame computer. Nee de laptop hoeft niet mee naar school, daar heb ik een mini-laptop voor (ik heb er nu een, 400 euro koste hij en hij gaat al een jaar mee naar school. Als deze kapot gaat staat er dezelfde dag nog een nieuwe, ik kan niet meer zonder.) De laptop in dit topic ga ik gebruiken voor thuisgebruik. Wat gamen, fotoshoppen, surfen en vooral films/series kijken.
Ook wil ik de laptop in de weekenden, als ik dan al een keer naar huis ga, mee naar huis nemen, zodat ik daar dezelfde PC heb als in mijn eigen kamer.

Misschien zijn er betere opties die te vergelijken zijn met de XXODD, maar dan heb ik het ook echt over vergelijken, niet onderdoen aan.

P.S. Ik was ook van plan de laptop die het uiteindelijk wordt, te kopen met een 3 jaar pick up & return voor de garantie, mocht er iets hardware-technisch sneuvelen gedurende m'n studie.

xx

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was trouwens nog vergeten te vermelden dat mijn huidige desktop 2 Raptor 10.000RPM schijven in Raid 0 heb draaien, overstappen naar een laptop ga ik voelen in snelheid, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:24:
Ik Photoshop, ik Game veel en ik kan absoluut niet tegen een langzame computer. Nee de laptop hoeft niet mee naar school, daar heb ik een mini-laptop voor (ik heb er nu een, 400 euro koste hij en hij gaat al een jaar mee naar school. Als deze kapot gaat staat er dezelfde dag nog een nieuwe, ik kan niet meer zonder.) De laptop in dit topic ga ik gebruiken voor thuisgebruik. Wat gamen, fotoshoppen, surfen en vooral films/series kijken.
Ook wil ik de laptop in de weekenden, als ik dan al een keer naar huis ga, mee naar huis nemen, zodat ik daar dezelfde PC heb als in mijn eigen kamer.

Misschien zijn er betere opties die te vergelijken zijn met de XXODD, maar dan heb ik het ook echt over vergelijken, niet onderdoen aan.

P.S. Ik was ook van plan de laptop die het uiteindelijk wordt, te kopen met een 3 jaar pick up & return voor de garantie, mocht er iets hardware-technisch sneuvelen gedurende m'n studie.

xx
Ok, duidelijk.

De overstap ga je in harde schijf snelheid dik merken. Met jou budget is wellicht een laptop met 2 harde schijven wel een optie waarbij 1 dan een SSD is? Dan heb je die snelheid wel iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lubbers92
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 14:02
kun je niet zo doen zegmaar dat je geen een desktop daarneer stalt en dan je shit gewoon op een externe hardeschijf propt? en die dan mee naar huis neemt? ik vind zoveel geld voor een laptop beetje overkill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al over zitten denken, maar nee dat gaat niet werken, vooral niet met m'n games, programmas, downloads tweaks enzo die ik dan maar op één van de 2 PC's heb, dingen ga missen als ik op de ene locatie ben en vice versa het moet echt een laptop zijn imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wat wel een optie is misschien: Een Shuttle: Toch je hele PC mee, maar een stuk krachtiger als een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog nooit van gehoord. Tell me more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus