Toon posts:

MBR SD kaart recoveren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb een SD kaart van 8gig, omdat ik een iso moest verplaatsen tussen 2 pc's had ik even de kaart geformateerd in NTFS, bijgevolg game geplaatst en verplaatst, na thuiskomst met de sd kaart niet meer leesbaar, telkens als deze ingeplugd wordt in een pc wil deze geformateerd worden.

ok, mij geen probleem, maar wanneer ze wil geformateerd worden komt ze tot op het einde en dan zegt ze formateren onmogelijk.

na controle bleek dat de MBR volledig kapot is, nu komt de vraag hoe krijg ik dit terug in orde ?

ook liefst op een manier met een programma/tool e.d.

heb al geprobeerd in vista met systeemherstel met de CD, maar deze kan de SD kaart niet aanspreken voor te herstellen.

groeten, Brecht

Verwijderd

Kun je de kaart niet in een camera formatteren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:22:
Kun je de kaart niet in een camera formatteren?
nee, jammergenoeg geen camera in huis die sd kaart ondersteund, zelfs op pc's met vista/7 en XP blijft het overal dezelfde foutmelding

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Eerst de kaart wissen met een tool zoals Flash Memory Toolkit en dan formatteren. Zo heb ik ook al een paar lastige kaartjes weer bruikbaar gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Twister336 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:53:
Eerst de kaart wissen met een tool zoals Flash Memory Toolkit en dan formatteren. Zo heb ik ook al een paar lastige kaartjes weer bruikbaar gemaakt.
na alles met een volledige erase gedaan te hebben nog steeds hetzelfde effect : onformateerbaar, het programma kan wel de sectoren zien, scannen, read en write tests uitvoeren maar ik kan gewoon niet op de SD kaart zelf...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Ik zou hem vanuit linux vullen met nulletjes (dd if=/dev/zero of=/jekaartje), mocht je een Linux-omgeving of live cd hebben liggen (of even downloaden) dan kun je dat proberen. Dan kun je hem meteen ook formatteren als FAT.

Domme vraag misschien trouwens, maar is je cardreader wel SDHC compatible?

[ Voor 31% gewijzigd door Bergen op 22-05-2009 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:11:
Ik zou hem vanuit linux vullen met nulletjes (dd if=/dev/zero of=/jekaartje), mocht je een Linux-omgeving of live cd hebben liggen (of even downloaden) dan kun je dat proberen. Dan kun je hem meteen ook formatteren als FAT.

Domme vraag misschien trouwens, maar is je cardreader wel SDHC compatible?
ja, dat is hij sowieso hoor ;-) anders zou hij hem niet herkennen hé :) maar het blijft een lastig probleem voor zo'n klein grut, :p

SD kaartjes komen toch niet meer over als goeie vriend voor even iets op te plaatsen
Pagina: 1