Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, wie kan me helpen :P

Ik ben diehard gamer girl met Trackmania online, 863 van de 2,6 miljoen van de wereld momenteel :P
Ik dacht ik ga vandaag me pc eens wat tunen met een nieuw moederbord dus kocht ik vandaag de Asus P5QL-PRO, met moeite er in gekregen en aan de praat gekregen maar de pc start eindelijk op.

Nu wil ik dus windows vista 64 opnieuw instaleren maar dat lukt dus niet, hij ziet geen harde schijfen bij de instalaie van Windows, wat moet je in godsnaam doen om de schijfen zichtbaar te krijgen en windows te kunnen her-installeren ?

Als ik nu de pc opstart krijg ik ''reboot and select proper boot device' en dan kan je niet verder, met de cd/software van asus doet doe niks en alleen met vista cd gaat die over tot installatie, maar zonder schijf kan dat dus niet hmm..

Me pc setup is
intel dual core E8400
4 GB geheugen
Asus P5b (zat er in,) nu dus Asus p5ql-pro
radeon 4870
windows ultimate vista 64
een C & D harddisk van 320 beide

Ik kan wel normaal in de bios setup enzo komen, maar daar durf ik niks te klikken, wie kan me helpen in makkelijke taal hoe wat te doen want de paniek is groot hier :P

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

raid of sata driver met F6 loaden bij install/ slipstreamen?

schijVen trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Emmeau op 22-05-2009 18:18 . Reden: zie post TERW_DAN hieronder ]

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Om even in jouw termen te blijven, je denkt je PC eens wat te gaan tunen met een nieuw moederbord en je weet bij God niet waar je mee bezig bent? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Emmeau schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:54:
raid / sata driver met F6 loaden bij install/ slipstreamen?
In Vista hoef je niet meer met F6 te werken, je kunt gewoon de driver aanklikken.

@Lisa-pro,

heb je iets van een RAID array gemaakt? Mogelijk dat die bestaat maar er geen volume is op de disk, in dat geval zul je inderdaad geen drives herkennen. In de RAIDbios (kun je komen dmv CTRL-I) kun je kijken wat er is aangemaakt. Tenzij je RAID wilt draaien is het handig hier geen array's in aan te maken.

Topic krijgt een kickje richting Opslagmedia & I/O Controllers, 't heeft niet zo gek veel met PMG te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
TERW_DAN schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:02:
[...]
heb je iets van een RAID array gemaakt? Mogelijk dat die bestaat maar er geen volume is op de disk, in dat geval zul je inderdaad geen drives herkennen. In de RAIDbios (kun je komen dmv CTRL-I) kun je kijken wat er is aangemaakt. Tenzij je RAID wilt draaien is het handig hier geen array's in aan te maken.
Heeft de Asus P5QL-PRO dan RAID ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Ik denk dat je perongelijk de schijven niet goed aangesloten hebt, dus of de voeding kabel v.d. schijf zit er niet (goed) in, of de sata kabels zelf niet. Check die even zou ik zeggen :) Zowel bij de harddisks als op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:13

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Met Giant. En check ook even of je hd wel door de BIOS herkend wordt ;)

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kwiebus schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:12:
[...]

Heeft de Asus P5QL-PRO dan RAID ondersteuning?
Nee, je hebt gelijk. Dit is een P43/ICH10, niet de P45/ICH10R wat ik dacht.

In dat geval is het een kwestie van de normale bios even te bekijken en kijken of de disks daar tussenstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg is alles gelukt, hard disks zijn gevonden, windows opnieuw er op maar nu werkt internet niet :S hij vind geen lan verbinding niks,lijst is daar leeg, vroeger was het gewoon livebox ether kabel er in en klaar, nu doet die niks, software cd van wannadoo/orange livebox wilt niet onder vista 64, ellende pff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:38:
Vreemd genoeg is alles gelukt, hard disks zijn gevonden, windows opnieuw er op maar nu werkt internet niet :S hij vind geen lan verbinding niks,lijst is daar leeg, vroeger was het gewoon livebox ether kabel er in en klaar, nu doet die niks, software cd van wannadoo/orange livebox wilt niet onder vista 64, ellende pff :P
Je moet de drivers ook installeren van de site. Das altijd de ellende van ASUS, daar werkt het internet pas NADAT je drivers download :'(

Hierrrrrrrrrrrrrr: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Succes ermee

[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 22-05-2009 21:44 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

toaomatis schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:41:
[...]

Je moet de drivers ook installeren van de site. Das altijd de ellende van ASUS, daar werkt het internet pas NADAT je drivers download :'(

Hierrrrrrrrrrrrrr: http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

Succes ermee
Ik zou de drivers gewoon wegplukken bij de chipfabrikanten. Gaat sneller en weet je zeker dat het up to date is (Asus update de supportsite volgens mij nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na 7 uur bezig zijn geef ik de strijd bijna op, heb alles eerst van cd er op gezet, toen van internet en nog geen internet, bij apparaatbeheer/overige aparaten blijft de vraagteken met 'ethernet controller' er achter staan, bij bios staat het gewoon enabled hmm

Express Gate heb ik net uitgeschakeld in bios.

Krijg wel de error ofzo iets met Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller maar als ik de zelfde opnieuw wil installeren lukt niet :x

de netwerkcentum blijft leeg, hoe dan ook pff..

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

TERW_DAN schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:49:
Ik zou de drivers gewoon wegplukken bij de chipfabrikanten. Gaat sneller en weet je zeker dat het up to date is (Asus update de supportsite volgens mij nooit).
D'accord, maar met de standaard drivers beginnen kan nooit kwaad. Als je pc eindelijk online is, dan updaten naar de drivers van de chipmaker Atheros.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Pagina: 1