[PW] Capaciteit harde schijven is verouderd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
http://tweakers.net/pricewatch/cat/50

Bij het filteren op grootte van harddisks staat als maximale grootte >=650 GB. Inmiddels zijn er schijven van 750GB, 1TB, 1.5 TB en 2TB op de markt, misschien tijd voor een uitbreiding.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 22-05-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die titel heb ik even voor je aangepast. Verder is dit een poosje terug ook al besproken, met de volgende "conclusie" ACM in "harde schijven - filter 'grootte'" :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik heb op een testomgeving een ander, veel simpeler algoritme geimplementeerd om es te kijken hoe de PW-collega's daarover denken. Met dat algortime wordt niet geprobeerd een "mooi" bereik te maken, maar domweg een die de enorme selectie van verschillende groottes probeert te reduceren tot een stel bruikbare, populaire bereiken. Die maakt in dit geval dan een bereik van aan het begin 0, 4GB, 30GB, 40GB, 64GB en aan het eind 500GB, 750GB, 1.5TB en 2TB.
Zoals je ziet komen daar de diverse SSD-maten beter in terug, terwijl ook daar voorbij de grotere schijfgroottes wat bruikbaarder gegroepeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het handmatig invoeren van grenzen bij numerieke scalaire parameters (grootte, prijs, cache, enz.) door de gebruiker is technisch niet mogelijk ?
Waarschijnlijk zou dat sterk negatief op de database performance uitwerken.

[ Voor 48% gewijzigd door Henk007 op 23-05-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Henk007 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:46:
Het handmatig invoeren van grenzen bij numerieke scalaire parameters (grootte, prijs, cache, enz.) door de gebruiker is technisch niet mogelijk ?
Jawel, maar ik denk zelf niet dat het de gebruiksvriendelijkheid sterk ten goede komt? Uiteraard de power-usability wel. We sturen nu het bereik in MB's door en dat dat ook niet echt anders kan op die plek ivm het nogal uiteenlopende bereik daar (flash-ide dingetjes van een paar MB tot 2TB schijven). Als je vrije tekstinvoer faciliteert moet je dat ofwel heel duidelijk maken dat 2TB nog zes nullen nodig heeft, of je moet die 2T kunnen parsen en dat weer op een of andere manier communiceren
Waarschijnlijk zou dat sterk negatief op de database performance uitwerken.
Neuh, dat maakt in dit geval letterlijk niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Misschien kun je het als extra optie aanbieden? "Handmatige invoer (limieten opgeven in megabyte):"

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Het probleem was, als ik het goed begrijp, dat er teveel opties waren.
Je kan toch alleen de populaire opties laten zien?

Dat is hetzelfde met videokaarten. Daar kan je kiezen voor 5 nvdia en 5 ati-kaarten.
Klik je op 'toon alle keuzes' dan krijg je een lange lijst.
Ik kan me niet voorstellen dat er meer harde schijf capaciteiten zijn, dan videokaart chips.

Maar goed. Stapjes zou al goed genoeg zijn.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1