• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 07:39
Ik heb enkele films gedownload van internet (1080P kwaliteit).
Ik gebruik of WMP of VLC om deze af te spelen. Enkele films haperen ernstig, en er is geen enkele film die echt lekker speelt. De films die ik afspeel hebben de extensie .mkv.

Mijn systeem:
M3N78Pro
2GB geheugen
AMD 4850e
1x OCZ Core 30GB SSD
1x 750GB WDGP
Vista 32GB

Ik heb taakbeheer geopend of ik daar iets kon vinden. Processor wordt ronde de 60% gebruikt (2 cores), geheugengebruik is binnen de perken, en de harde schijf waarvan ik ze afspeel (de 750GB WD) zou snel genoeg moeten zijn om de data vanaf te streamen (kopiëren gaat met ruim 50MB/sec). Ik draai 2 processen in de achtergrond, welke weinig doen (simese swisscenter voor media naar een mediacenter te streamen, welke niet actief is, en Utorrent, welke nog geen 100KB/sec downloadt).
Waar ligt het aan?
Processor? Geheugen? VLC of Windows Media Player? De codecs?

Ik wil het graag oplossen en eventueel door iemand die meer ervaring heeft op weg geholpen worden.
Processor zou ik best willen vervangen, maar dan wil ik wel graag weten hoe het zit met idle verbruik...

vrede in rust

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Welke codec wordt er gebruikt bij het afspelen?

ffdshow?
CoreAVC?
Hardwarematige decoding?

• Nas T
Sefyu schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:40:
Welke codec wordt er gebruikt bij het afspelen?

ffdshow?
CoreAVC?
Hardwarematige decoding?
Hoe kan ik dat terugvinden en/of instellen?

vrede in rust

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:55
Nas T schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:39:
Ik heb taakbeheer geopend of ik daar iets kon vinden. Processor wordt ronde de 60% gebruikt (2 cores), geheugengebruik is binnen de perken, en de harde schijf waarvan ik ze afspeel (de 750GB WD) zou snel genoeg moeten zijn om de data vanaf te streamen (kopiëren gaat met ruim 50MB/sec).
Met een processor belasting van rond de 60% lijkt mij dat er maar één core gebruikt wordt. Als de beide cores gebruikt worden moet je lijkt mij een processor belasting van rond de 100% zien. Ik kan uit je topicstart overigens niet halen wat voor processor je hebt.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

The Third Man

The Third Jellyfish

• Nas T
kwiebus schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:06:
[...]

Met een processor belasting van rond de 60% lijkt mij dat er maar één core gebruikt wordt. Als de beide cores gebruikt worden moet je lijkt mij een processor belasting van rond de 100% zien. Ik kan uit je topicstart overigens niet halen wat voor processor je hebt.
eeeh AMD 4850e (is geen videokaart).
De piekbelasting ligt voor elke core rond de 60%, dit schommelt tussen de 30% en 60% (grove schatting). Geen uitschieters richting de 100% dus.

vrede in rust

• Sefyu
  • Niet online
Nas T schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:52:
[...]

Hoe kan ik dat terugvinden en/of instellen?
Als je zo'n bestand afspeelt verschijnt er vaak een icoontje in je tray(rechtsonder).

Een dual core 2.5GHz zou in principe ruim voldoende moeten zijn voor Full HD met een hoge bitrate.

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:55
Nas T schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:27:
[...]

eeeh AMD 4850e (is geen videokaart).
De piekbelasting ligt voor elke core rond de 60%, dit schommelt tussen de 30% en 60% (grove schatting). Geen uitschieters richting de 100% dus.
Oeps, ik las een Radeon 4850. :o

Het lijkt waarschijnlijk alsof er twee cores gebruikt worden maar schijn bedriegt. Als je het proces wat in taskmanager CPU verbruikt aan één core bind dan zie je waarschijnlijk één grafiek met 100% en de andere met 0%. In het proces overzicht zie je het proces dan 50% CPU verbruiken. Als je echt beide cores zou gebruiken zouden beide grafieken op 100% moeten staan en het het proces ook 100% CPU gebruiken. Althans zo werkt het bij mijn E6750 als ik een mkv bestand zonder en met multicore ondersteuning transcode.
Sefyu schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:40:
[...]
Een dual core 2.5GHz zou in principe ruim voldoende moeten zijn voor Full HD met een hoge bitrate.
Mijn E6750@3.2 GHz trekt het met transcoding in ieder geval niet als ik maar één core gebruik.

[ Voor 13% gewijzigd door kwiebus op 22-05-2009 18:50 ]

• Sefyu
  • Niet online
Transcoden is ook heel wat anders dan afspelen...

• Nas T
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/23hwown.jpg

Sorry van de grootte...
Rechtsonder draait van links naar rechts:
utorrent, AVG free, Spyder 3 (kleurechte calibratie voor display), Realtek geluid, Daemon tools en Printerapplicatie.

Begin van de grafiek is het opstarten, de uitschieter op 2/3 van core 1 is het afsluiten van firefox. Dat had (aardig wat) invloed op de snelheid van afspelen.
Ik blijf het vreemd vinden...

vrede in rust

• Sefyu
  • Niet online
De interne codecs van VLC zijn niet al te best, probeer je bestand eens af te spelen met WMP of BSPlayer(of iets anders in die richting).

Een mediaplayer die ik echt iedereen van harte aanraadt is Media Player Classic(gratis), hier te downloaden:
http://downloads.vnunet.n...pelers/822/?task=download

• Nas T
Ik heb BSPlayer geïnstalleerd. Na wat gevloek met compatibiliteit met Daemon Tools (gelukkig zat die wijsheid nog ergens in het achterhoofd), heb ik BSplayer aan de gang gekregen en werken de films 99% zoals ze zouden moeten werken. De 1% neem ik voor lief ;)

Bedankt voor de info!

vrede in rust

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:20
Hier dezelfde setup qua CPU, memory en moederbord.

Gebruik CoreAVC met Windows Media Player classic, die combinatie werkt ook perfect voor 1080p.

En voor Blue-ray iso gebruik ik Deamon tools met Power DVD

[ Voor 17% gewijzigd door Trubo op 22-05-2009 21:19 ]

Pagina: 1