Toon posts:

laptop te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Sinds een half jaartje heb ik een acer latop in mijn bezit (5920G). Probleem waar ik vanaf het begin tegenaan loop is dat na een tijdje - gamen
- veel programma's tegelijk, media applicaties etc..

de hele laptop in duigen valt. Het geluid begint te kraken, alles wordt langzaam. Processor belasting staat dan meestal maar rond de 50-80 %. Ook de vent van de videokaart(??) blaast als een dolle.

Nou maken die games mij niets uit. Speel ze nooit en daar is dit systeem ook niet geschikt voor maar het is best irritant dat als je in word bezig bent met een muziekje, paar sites open en een streaming video op de achtergrond, de hele laptop niet meer functioneert!

specs: VISTA, core2duo 1,83 ghz, 8600mGT 512, 4 gb ddr2 niets is getweaked, alleen een modded nvidia driver staat dr op.

iemand suggesties?

BVD!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Check iig eens je temps na wat gamen met speedfan (wel draaien als admin in Vista (rechtermuisklik -> uitvoeren als..).

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:01
Stof kan na een halfjaar al een probleem zijn.
Mogelijk is er een biosupdate die je fans beter regelt?

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• triskele10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-10-2025
Terror schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 00:09:
Stof kan na een halfjaar al een probleem zijn.
Mogelijk is er een biosupdate die je fans beter regelt?
Er is inderdaad een bios update die de fans beter regelt, biosnr. V1.3813

Ik heb al 1,5 jaar de zelfde notebook maar nog nooit problemen gehad met warmte ondanks het vele gamen en een nieuwe graka ( 9500m gs)