• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:17
Hallo,

Ik heb vandaag een paar nieuwe onderdelen besteld:

GigaByte GA-MA790XT-UD4P
Antec Gamersgear Three Hundred
Inter-Tech Combat Power CP-750W
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3.20 GHz
Corsair TW3X4G1333C9DHX 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 9, Non-ECC

Ik heb gebeld met het desbetreffende bedrijf waar ik mijn spullen heb georderd.
Zij zeggen dat deze Gigabyte problemen geeft met een PC3-12800, 1600 MHz.
Dus heb ik deze Corsair besteld, die is een PC3-10666, 1333 MHz. Die gaf geen problemen volgens hun.

Na op verschillende sites te hebben gezocht, heb ik geen info kunnen vinden over Gigabyte of MSI.
Daarom dat ik hem hier stel.

Welke raden jullie aan?:

GigaByte GA-MA790XT-UD4P of de MSI 790GX-G65 ?

De Gigabyte is 3 euro duurder, dus dat maakt niets uit.
En kan de MSI ook deze aan? Corsair TW3X4G1600C9DHX 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 9, Non-ECC

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 22-05-2009 16:26 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zolang we niet weten wat je met je computer gaat doen kunnen we niet zo veel hier over zeggen natuurlijk. In de regel is het bij moederborden vrij simpel: zet op een rijtje wat je nodig hebt -> zoek een moederbord die hier aan voldoet.

Kijk gewoon de specs even na, kijk welke het best aan jou eisen voldoet, en klaar is Kees (Hakan)!

Rail Away!

• Ardjee
  • Laatst online: 20-05 20:54
je zegt verschillende sites. toevallig ook al op de sites van de fabrikanten zelf gekeken wat ze zelf zeggen?
verder meen ik te herinneren dat gigabyte al langer als een A merk gezien word dan MSI, alhoewel ik kan zeggen dat een MSI bordje wat ik een andere pc heb draaien het ook erg goed volhoud.

• turkeyhakan
Hallo Mad,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik wil er mee gamen. Maar ik heb niet zo veel verstand van moederborden e.d. daarom heb ik jullie hulp nodig.

• Ardjee
als je wilt gamen kan je beter voor een goede grafische kaart gaan. moederborden zijn grotendeels belangrijk voor stabiliteit, en aansluitingen van randonderdelen, verder is het een kwestie van smaak of je voor MSI of Gigabyte gaat, ik zou Gigabye persoonlijk aanraden, als de featureset voldoet ten minste,

• turkeyhakan
Ik heb zelf een HIS HD 4850 IceQ 4 TurboX 512 MB

Maar de vraag is, ik kan met de MSI misschien wel een ietje snellere geheugen gebruiken?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Kijk dan gewoon even op de website van de fabrikant, die hebben alle informatie die je nodig hebt over de geselecteerde moederborden. Vergeet ook de QVL niet te checken!

Rail Away!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:31
Die snelheid v. het geheugen geeft maar een paar procent snelheidswinst. Kijk daarom vooral naar de featureset.

MVG, Frank

• turkeyhakan
Ik heb zelf net al gekeken. Maar welke nou beter is, dat is het probleem.
Sommigen hebben meer vertrouwen in Gigabyte maar andere weer in MSI.

Wat is een QVL?

• turkeyhakan
Frank, oh, ik dacht dat het wel wat uitmaakte. Als jullie zeggen Gigabyte, laat ik de order staan, als jullie MSI zeggen verander ik het. Ik heb volledige vertrouwen in jullie.

• turkeyhakan
De site van Gigabyte zegt:

* DDR3 1666+ is supported with combination of AM3 processors and qualified memory modules, please refer "Memory Support List" for detail memory support information.

• Ardjee
dan kan je naar die lijst gaan en zoeken of je werkgeheugen ondersteund word:p en zo niet is er ook de kans aanwezig dat het zonder probleem werkt, maar niet getest is bijvoorbeeld.

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:31
Nou dan moet je dus kijken of jouw geheugen in de Memory Support List staat.

P.S. Binnen 24 uur posten als je zelf de laatste poster bent wordt als ongewenst kicken gezien. Dit mag pas na 24 uur. Gebruik de edit-functie.

MVG, Frank

• turkeyhakan
Hoe kan ik bij die QVL komen?

Frank, bedankt. Wist dat niet. Sorry moderators!

[ Voor 47% gewijzigd door turkeyhakan op 22-05-2009 16:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk merk je moet kopen is iets wat je prima zelf uit kunt zoeken aan de hand van reviews en QVLs en wellicht een stukje persoonlijke voorkeur.
Dit topic gaat op slot omdat we verwachten dat tweakers hun eigen hardware kunnen uitzoeken.

Verder zou ik je willen vragen de editknop te gebruiken ipv continu je bericht te kicken (binnen een minuut).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.