Toon posts:

Welke router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een wireles router die een goede snelheid kan halen (ivm met downloaden een een beetje gamen vanaf een laptop), maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken! Ik zit verder ook niet echt in dit wereldje van routers dus heb niet veel verstand van goede en slechte merken...
Mijn internetsnelheden zijn names het Ziggo Z2 abbonnement:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/479173006.png
Wat voor wireless router past ged bij deze snelheden??? Mijn laptop kan 300Mbps hebben volgens de handleiding ;) Ik weet niet hoe dit in verhouding staat met De down en uploadsnelheden... Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
Bij voorbaat dank :)

Verwijderd

5 mbit down wordt door elke wireless router ondersteunt. De standaard is op dit moment 54 mbit (waar je nog wel 30 mbit aan overhead vanaf kan halen). De nieuwe generatie haalt 150 mbit. Maar goed elke router is dus met gemak in staat om jou 5 mbit lijntje te benutten.

Goede merken: 3com, linksys.
Slechte merken: Sweex, Trust (als die routers maakt, geen idee eigenlijk).

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 13:41
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:59:
5 mbit down wordt door elke wireless router ondersteunt. De standaard is op dit moment 54 mbit (waar je nog wel 30 mbit aan overhead vanaf kan halen). De nieuwe generatie haalt 150 mbit. Maar goed elke router is dus met gemak in staat om jou 5 mbit lijntje te benutten.

Goede merken: 3com, linksys.
Slechte merken: Sweex, Trust (als die routers maakt, geen idee eigenlijk).
Inderdaad, snelheden zullen het probleem niet zijn. Een goedkoop routertje a 25-30 euro zou voldoende moeten zijn voor de niet al te grote afstanden.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:32
Ik gebruik zelf een Sitecom router.Link: http://www.sitecom.com/pr...code=WL-312&productid=644

Icm met Ziggo nog nooit problemen mee gehad. Altijd volle snelheid

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 16:05

NeHoX

Gamer + PV

Wat is je budget en wat doe je voornamelijk op internet?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
NeHoX schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:05:
Wat is je budget en wat doe je voornamelijk op internet?
Ik ben niet echt bekend met de prijzen an draadloze routers, en er wordt voornamelijk gegamed en gedownload op het internet. Dus een goede snelle router die deze verbinding op volle snelheid aankan is goed! En ook liever van een goed merk zodat hij niet uit elkaar valt na een week :P

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:20:
[...]

Ik ben niet echt bekend met de prijzen an draadloze routers, en er wordt voornamelijk gegamed en gedownload op het internet. Dus een goede snelle router die deze verbinding op volle snelheid aankan is goed! En ook liever van een goed merk zodat hij niet uit elkaar valt na een week :P
Zo lang je niet aan geeft hoeveel je ongeveer wil uitgeven blijft het koffiedik kijken.

Lees ook eens reviews, als je ergens geen verstand van hebt of niet alle ins en outs van kent, is geen vrijbrief om niet zelf ook wat onderzoek te verrichten.

offtopic:
Mijn voorstel: de duurste (want die moet het wel het beste zijn...)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Ik heb sinds kort UPC Fiberpower 120 Mbit en wat snelheid betreft moet je goed kijken naar de WAN -> LAN doorvoer snelheden. Ik heb een D-Link DIR-655 staan die het internet verdeeld hier in huis, 5 pc'tjes bedraad en 1 wireless client. Draait als een tierelier.

D-Link DIR-655 staat in de pricewatch: DIR-655
Wil je nog betere draadloze opties, voor bv HD-Streaming over wireless: DIR-855

En verder loopt hier ook nog een draadje over geschikte routers: Chelloo Forum

PS. Ik haal met me DIR-655 Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/478847945.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 15:36 ]

Verwijderd

Let wel de D-Link DIR-655 is een N router. Dit moet je laptop kaartje wel ondersteunen anders heb je weinig aan de extra snelheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:36:
Let wel de D-Link DIR-655 is een N router. Dit moet je laptop kaartje wel ondersteunen anders heb je weinig aan de extra snelheid.
Moet je wel een topic start lezen, dan had je daaruit kunnen opmaken dat TS een kaartje heeft wat dit ondersteund.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Een Linksys WRT54 is altijd goed, maakt niet uit welke, ze zijn nog eens goedkoop ook. (heb er zelf 3 in mijn omgeving)

Ook de Airport express schijnt erg goed te zijn, van Apple, aangezien die wifi-n ondersteunt. (gezien je laptop dat ook doet, maar voor internet is het niet nodig)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap nog steeds het verschil tussen de download (en upload) snelheden en het Mbps niet echt... Met de kabel in mijn laptop geeft hij de snelheid 100Mbps aan... Veel routers ondersteunen 54mbps met 30 overhead??? Wat is overhead? En halveren deze routers mijn snelheid niet?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je moet even een aantal zaken niet dor elkaar halen..

De netwerk (LAN) snelheid van je laptop (via draadje) is 100Mbit per seconde
De theoretische netwerk (WLAN) snelheid van je laptop (via WiFi) is 300Mbit per seconde

De netwerk (LAN) snelheid van een router (via draadje) is meestal 100Mbit per seconde
De theoretische netwerk (WLAN) snelheid van een router wordt bepaald door het type wat gebruikt wordt.
A = 54Mbit per seconde met een draagsignaal op 5 GHz
B = 11Mbit per seconde met een draagsignaal op 2,4Ghz
G = 54Mbit per seconde met een draagsignaal op 2,4Ghz
N = 248Mbit per seconde met een draagsignaal op 2,4 - 5 Ghz

Zie ook: http://www.ipv6.com/articles/wireless/80211n-Wireless.htm

Maar de WAN (Wide Area Network) kan van je router (zeg maar de Internet kant) is niet altijd zo snel. De oudere types konden maar max 10Mbit halen. Dit heeft vooral te maken met de processorkracht van je router. Routeren is immers een processortaak.
Met de komst van hogere Internet snelheden kwamen ook de routers met een hogere WAN snelheid. Je hebt immers niets aan een router die maar maximaal 10Mbit aan kan terwijl je een 120Mbit verbinding hebt.

Jij hebt een Internet abbo met een 5Mbit verbinding, het maakt voor jou dus niet uit dat je een router koopt met 10 of 100Mbit op de WAN kant. Voor de verbindingen tussen de computers zelf is het wel handig dat je een router koopt met voldoende snelheid op de LAN kant.

UIteindelijk heb je dus een hele snelle verbinding naar je router, en je router heeft een wat minder hoge snelheid met het Internet. Je kan dus niet downloaden vanaf het Internet met 100Mbit/s

De overhead waarover gesproken wordt is alles wat er tevens overgestuurd wordt over de draadloze verbinding, maar wat niet gebruikt wordt voor datatransmissie. Denk hierbij aan control gebeuren.
Dat houd dus in dat je nooit de theoretisch haalbare snelheid zal halen over WiFi. Met 54Mbit/sec hou ik persoonlijk maar een 24Mbit/sec over. Dus het oversturen van grote bestanden via mijn WiFi netwerk gaat maximaal maar met 2,5MegaByte per seconde. een DVD duurt dus 4500/2.5 = 1800 seconden = 30 minuten.

Ik hoop dat het je nu iets duidelijker is.

Nou, met deze info in je hoofd, en je weet wat je budget is, dan kan je hier: http://tweakers.net/pricewatch/cat/662 een keuze gaan maken. En die keuze kan je zelf maken, je hebt al een paar goede merken gehoord.

Verder kan je zelf reviews opzoeken op Internet, want die zijn er legio..

Tenslotte: GoT is geen helpdesk. Een beetje moeite steken in je eigen probleem kan geen kwaad ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuus voor het wat meer gebruiken als helpdesk dan gezellig forum ;) Iedereen weet hier zoveel! :P
Alles is mij nu duidelijk, ik dank jullie allemaal voor jullie aandacht voor mij en mijn probleem _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Na het wat rondvragen en het aanraden van de lokale computerwinkel ben ik op deze router uitgekomen:
Netgear WNR2000
Dit leuk mij qua specificaties gezien een goede router (specs op: http://tweakers.net/pricewatch/233919/netgear-wnr2000-wireless-n-router.html) En ik zou voordat ik hem aan ga schaffen nog even bevestiging hier willen hebben van of het inderdaad een goede router is en er geen addertje onder het gras zit :)
Bij voorbaat dank,

Tokoroth

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:04:
Na het wat rondvragen en het aanraden van de lokale computerwinkel ben ik op deze router uitgekomen:
Netgear WNR2000
Dit leuk mij qua specificaties gezien een goede router (specs op: http://tweakers.net/pricewatch/233919/netgear-wnr2000-wireless-n-router.html) En ik zou voordat ik hem aan ga schaffen nog even bevestiging hier willen hebben van of het inderdaad een goede router is en er geen addertje onder het gras zit :)
Bij voorbaat dank,

Tokoroth
Lijkt me in orde :)
Ik zou persoonlijk voor een Linksys gaan omdat je daar ook aangepaste firmware op kan draaien, en met fabrieksfirmware ook al een heleboel opties heeft, maar voor de tweaker die een router gewoon als router wil gebruiken is dat niet zo nodig :p

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03 20:15
Hallo tweakers,

Ik had een vraag nog betreft router keuze.Na het lezen van enkele reviews is mijn oog gevallen
op de D-Link DIR-655.

Internet is van kpn planet met de volgende specs:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/495673562.png

Doel is voor de laptops meer bewegings ruimte [wlan](tuin, zolder)
Tevens moet hij ook de overige desktop pc's via kabel op internet.

Kabel lan wordt gebruikt meer en deels voor downloaden en wlan voor internetten,radio en af en toe spelletje.

De 2 laptops beschikken niet over een n type verifficatie, maar heb gelezen dat hij compatible is met andere formaten d.m.v downgrade.
Aanschaf is ook met oog gericht voor de toekomst

Nu mijn vraag is mijn keuze correct bij het aanschaffen van deze router.

AnimeAdicted

Pagina: 1