Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] 3 verschillende eenheden in 1 grafiek

Pagina: 1
Acties:

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 10:47
Ik heb in Excel een tabel met in kolom A de maanden januari t/m december, in kolom B de gemiddelde temperatuur (van de maand uit A) en in kolom C de gemiddelde omzet (van de maand uit A).

De waardes in kolom B (temperatuur) lopen van 0 tot 20, terwijl de gemiddelde omzet loop van 100.000 tot 500.000 euro. Dit wil ik eigenlijk in 1 grafiek afbeelden.

Op de x-as de maanden, op de linker y-as de temperatuur en op de rechter y-as de omzetten. Vervolgens wil ik de omzetten als staafdiagram en de temperatuur als lijngrafiek. Is dit mogelijk moet Excel?

We see things as we are, not as they are

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 20:20
ja hoor,

eerst alles in 1 lijngrafiek zetten. dan op de omzet-curve klikken en deze op de sexundaire as zetten en daarna het grafiek type veranderen (dan veranderd alleen de geselcteerde curve).

• TutanRamon
Mad_Cow schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:34:
ja hoor,

eerst alles in 1 lijngrafiek zetten. dan op de omzet-curve klikken en deze op de sexundaire as zetten en daarna het grafiek type veranderen (dan veranderd alleen de geselcteerde curve).
Ok, bedankt. Waar kan ik in Excel 2007 die secundaire as opties vinden?

• TutanRamon
Ik heb het al gevonden. Bedankt!

(Op sommige punten vind ik Excel 2007 minder duidelijk dan zijn voorganger...)