Toon posts:

pc start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
mijn medion pc start niet meer op.
de ventilator op de processor blijft constant 100% draaien, terwijl dat zou moeten afnemen. ook krijg ik niets op mijn scherm te zien, behalve "no signal" videokaart en werkgeheugen eruitgehaald en opnieuw geprobeerd, maar geen verschil. ook kom ik dus niet in de bios.
wat nu?

ps. waar moet dit topic eigenlijk?

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:59
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ik denk dat dit in 'complete systemen' moet.

[ Voor 27% gewijzigd door AlexV op 22-05-2009 13:52 ]

• Crugster
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik leef met je mee (heb dit ook meermaals mogen meemaken...).
Hmm jah, vaak zijn dat soort problemen RAM/Voeding gerelateerd (i.i.g. in mijn ervaring).

Krijg je wel een post message en/of bios-splash screen, of blijft je scherm geheel zwart?

Hmmm, geen piep/led - signalen van je moederbord (die signaleren vaak error-codes die je kan vertalen met je handleiding)? Wat zijn je systeem specs?

Probeer i.i.g. in een minimale test-setup (mobo met: CPU+koeler, 1 reepje geheugen + videokaart) te kijken wat hij doet. Ram-reepje proberen in meerdere banken (en ander reepje proberen)

Evt. videokaart uitwisselen met een andere kaart, of misschien (als dat mogelijk is) de kaart in een ander PCIe (of AGP) slot stoppen als je moederbord dat heeft?

Voeding uitwisselen.

SUCCES in ieder geval!

[ Voor 6% gewijzigd door Crugster op 22-05-2009 14:03 ]

If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you have.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-12-2025

swtimmer

Ontrafelt het leven!

En zal ook dit topic weer op slot gezet worden?
electro_freakz

Ik zie wel dat je eindelijk weet wat een bios is (of je probeert erin te komen), misschien kan je hem beter maar direct naar je PC winkel brengen....

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Probeer dus eerst zelf wat uit te zoeken en beschrijf dit in een nieuw topic. Geef ook aan wat je eventueel hebt veranderd aan je systeem en wat er in het systeem zit aan hardware.

Mocht je de oplossing niet kunnen vinden dan is er de optie om een topic te openen in een ander forumdeel. Lees daar wel eerst even het geldende beleid en eventueel de FAQ. Geef dan ook zo veel mogelijk informatie die relevant is voor het probleem.

Dit topic gaat dus op slot en ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Dit topic is gesloten.