Automatisch mails versturen naar users

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 14:09
Ik heb momenteel een kleine site voor een groep vrienden. Nu doen wij redelijk wat activiteiten en sinds kort worden deze activiteiten ook op de site geplaatst en kan er daar worden ingeschreven enzo.

Nu zou ik graag nog eens een mail over een aankomende activiteit sturen ook, laat ons zeggen een dag op voorhand. Alle informatie is voorhanden in m'n database: de emailadressen van de users en de activiteiten met omschrijvingen en data. Het probleem is echter:

1. Ik heb geen flauw idee wat ik hiervoor kan gebruiken.
2. Het ook nog ondersteund zo moeten worden door m'n gratis host. (Meer informatie op http://hostworldweb.com/hosting_plans.html)

Alvast bedankt voor elke tip in de goede richting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
De oplossing is CRON, en laat jouw host dat nou net niet supporten op een free account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Volautomatisch: Cron jobs / cron tab, maar dat ondersteunt je host niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 14:43
Neem voor 1 euro / maand een betaalde host welke dit wel ondersteunt, dat is het geld ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 14:09
Jammer, ik was aan het hopen dat dit ook via stored procedures zou kunnen, maar ik vreesde er al voor. Bedankt toch iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

pietje63

RTFM

Mits je regelmatig genoeg bezoekers hebt op je website, kun je dit ook heel lelijk doen.

* maak een tabel in de db met de volgende velden
- mail onderwerp
- mail body
- etc
- datum te versturen
- verstuurd
* include een bestand check_mail.php
* check_mail.php kijkt in de tabel naar de laatste regel waarbij 'verstuurd' = nee en vergelijkt de huidige datum met de te versturen datum
* op het moment dat dit niet het geval is DIRECT verstuurd op ja zetten en dan pas mail gaan versturen

Dit systeem is verre van optimaal (op het moment dat er twee bezoekers gelijk op de site komen is er de kans dan de mails twee keer verstuurd worden). Dit valt weliswaar gedeeltelijk uit te sluiten (ipv eerst zoeken OF, meteen een update query geven en kijken of deze succesvol verloopt en hoeveel records gewijzigd zijn). Maar met enige aanpassingen wellicht bruikbaar.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:09

sanzut

It's always christmas time

Dan lijkt het me toch slimmer ergens een goedkope hosting af te sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juggle
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:38

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Als je echt niet over wilt stappen kun je eventueel ook een account nemen bij http://www.setcronjob.com/.

Na registratie kun je om de 5 minuten een script laten aanroepen op je webhosting account. Gratis, simpel en doeltreffend.

Zoek je mede papa's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
En dan maar hopen dat er niet iets als dit gebeurt http://thedailywtf.com/Articles/Not-Much-of-a-Cron-Job.aspx
Pagina: 1