Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303229

Topicstarter
Hi,

Wie kan mij helpen. Na een low level format is mijn harde schijf (seagate barracuda st3250620A) vermindert in capaciteit van 250 na 137. Hoe kan ik dit weer goed krijgen?

alvast bedankt.

Mvg Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-06 21:51
Heb je na de low level formaat soms windows xp pre-sp1 erop gezet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:57
OM FAQ al eens gelezen?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, ik draai op xp met sp 3.
Heb ook nog een andere schijf van 250 gb in mijn pc zitten maar die geeft wel de volledige capaciteit aan.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 303229 op 22-05-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58690

Kan je toch vrij simpel via configuratiescherm/systembeheer/computerbeheer doen.
Opslag > schijfbeheer en je ziet gelijk hoe en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Anoniem: 303229 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:27:
Nee, ik draai op xp met sp 3.
Heb ook nog een andere schijf van 250 gb in mijn pc zitten maar die geeft wel de volledige capaciteit aan.
Heb je ook direct XP met SP3 geinstalleerd of heb je SP3 na de installatie pas (gedownload en) geinstalleerd? Daar zit toch echt een verschil tussen. Als je installatiecd al SP3 had had je tijdens de installatie opnieuw kunnen partitioneren.
Anyway, het lijkt er op dat of je formatteer-progsel of de Windows-installer een partitie van 137GB heeft gemaakt. Een partitie is slechts een deel van je schijf en de rest van de schijf is er ook nog gewoon, alleen behoort niet tot een partitie en wordt dus ook niet als mogelijke opslagruimte gezien. Je zal de partitie op de een of andere manier moeten vergroten om weer de volledige 250GB te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal proberen het probleem wat te verduidelijken. In mijn pc (xp met sp3) zaten 2 schijven, beide van 250 gb. De ene schijf gaf elke keer problemen en kreeg steeds meer bad sectors. Om hier vanaf te komen heb ik een low level format uitgevoerd op de schijf die problemen gaf.
Resultaat is na formatteren is dat ik nog maar 137,43 gb (268,433,408 sectors) over heb van de 250.
Weet niet hoe ik dit kan terug draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

in de OM FAQ, HDD limieten staan een aantal tooltjes om om de 138 MB limiet heen te werken. O-)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:51

lasharor

7 december 2004

Anoniem: 303229 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:48:
Zal proberen het probleem wat te verduidelijken. In mijn pc (xp met sp3) zaten 2 schijven, beide van 250 gb. De ene schijf gaf elke keer problemen en kreeg steeds meer bad sectors. Om hier vanaf te komen heb ik een low level format uitgevoerd op de schijf die problemen gaf.
Resultaat is na formatteren is dat ik nog maar 137,43 gb (268,433,408 sectors) over heb van de 250.
Weet niet hoe ik dit kan terug draaien
En je weet zeker dat je geen ongepartioneerde ruimte hebt? Check het schijfbeheer van windows eens. probeer anders eens "Partion Magic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na een low level format is de schijf nog niet gepartitioneerd dus kan hem jammer genoeg ook niet vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Long shot maar het is best mogelijk dat, nu alle sectoren bekeken zijn, het grootste deel van je schijf kapot is. Sowieso moet je eigenlijk geen tijd meer steken in een schijf die bad sectors heeft, vooral niet als het er steeds meer worden. Kijk of je er nog garantie op hebt, anders moet je een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
Heb je echt een low-level format gedaan (wat eigenlijk niet meer kan) of alleen een full zero write met SeaTools oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Een zero-write. Als hij een echte low-level format had gedaan had hij geen 137GB meer gehad, eerder 0GB. Ook zou hij dit topic dan niet gemaakt hebben, aangezien je dit soort meuk wel kan verhelpen als je toch weet hoe je iets dergelijks buiten de fabriek voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Garantie zit er niet meer op jammer genoeg. Ik heb volgens mij geen zero-write uitgevoerd maar een ouderwetse low level format (dosprog. Seagate DiscWizard Starter Edition). Werkt met een bootable cd-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
Dan lijkt het erop dat dat tooltje geen 48bit LBA ondersteunt. Probeer even een moderne versie van SeaTools (seagate site of http://www.ultimatebootcd.com), misschien kun je daarmee de volledige capaciteit weer beschikbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor de info Nielson. Ik had al z'n idee dat het aan de 48bit LBA lag. Ik ga ermee aan de slag en laat de resultaten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 23:21

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Nielson schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 11:14:
Dan lijkt het erop dat dat tooltje geen 48bit LBA ondersteunt. Probeer even een moderne versie van SeaTools (seagate site of http://www.ultimatebootcd.com), misschien kun je daarmee de volledige capaciteit weer beschikbaar maken.
Hier kan Nielson inderdaad wel eens gelijk in hebben, maar ik lees ook dat TS een low level format heeft uitgevoerd omdat er aantal slechte sectoren op de hardeschijf steeds groter worden. Hier helpt een low lovel format niet tegen, wanneer het aantal slechte sectoren dusdanig groot wordt dat je er meldingen van gaat krijgen dan is de hardeschijf gewoon aan het einde. Over het algemeen betekend een grote aangroei van slechte sectoren dat de hardeschijf fysiek niet meer in orde is.

Je kunt proberen de hardeschijf weer te gaan gebruiken, maar zorg ervoor dat je er geen belangrijke data op plaatst of zorg voor een goede backup.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1