Windows 7, Echt zo goed of gewoon hype?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik moet dit even kwijt maar even my 2 cents.

Ik lees een hoop berichten over het internet dat iedereen erg tevreden is met de snelheid en stabiliteit van Windows 7. Zelf merk ik er niet heel veel van en de conlcusie uit de review "Preview: prestaties Windows 7 vs. XP en Vista" blijkt dat ook.

Is het niet zo dat Vista gewoon een slechte naam heeft gekregen doordat de overstap van XP naar Vista (32bits en 64bits) nogal een ingrijpende is geweest doordat drivers vaak niet gereed waren of gebrekkig. Mensen wilden oude XP drivers gebruiken op Vista machines etc. Nu we een tijd verder zijn en de "driver machine" op gang is gekomen en een hoop mensen hun oude (XP) hardware inmiddels vervangen hebben voor compatible Vista spul, ervaar ik weinig klachten. Ook om mij heen.

Mijn mening is dat bij veel mensen de ervaring Windows 7 als positief wordt ervaren, meer komt omdat er door fabrikanten beter geanticipeerd wordt met het uitbrengen van Windows 7 drivers. Hierdoor lopen de Beta's en RC vaak al gelijk stabieler dan dat Vista het deed in diezelfde periode. hierdoor "lijkt"het een fijner OS omdat het al in de Beta goed loopt. Gevolg is dat de algemene mening op het internet gelijk al positief is. En mensen nemen dat graag van elkaar over en zie daar.... Windows 7 zou een verbetering moeten zijn op Vista??

Volgens mij zit het gewoon tussen de oren. Gooi er een nieuwe schil omheen en mensen ervaren het al als geweldig.

Nogmaals !! Dit is mijn mening.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Dat mag je vinden d:)b

Maar je had het ook gewoon hier krijt gekunt: [Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 9

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik deel je mening. Voornamelijk door de reacties van mensen hier op 't forum dacht ik ook dat 't zo geweldig was, dus ik heb m'n werklaptop geupgrade vanaf Vista Business naar RC1. Ik kan nou niet zeggen dat ik 't sneller vind geworden. Slechter nog wellicht, want de videodriver is niet echt goed, m'n taakbalk doet af en toe maf en er verschijnen soms stukjes uit vensters op de achtergrond dwars door m'n voorste venster heen.

Afgezien van dat, draait het net zo langzaam of snel als Vista. De laptop is serieus 10 minuten bezig met opstarten, ik tel hier wel tot het moment dat ik er echt mee kan werken.

Thuis heb ik Windows 7 ook geupgrade vanaf Business, dus daar merkte ik ook geen performance verschil. Als je 't vers installeert dan is Windows 7 natuurlijk sneller, maar dat is Vista ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tja, dat is het voordeel van iets baggers uitbrengen; Het kan daarna alleen maar beter. En dat is wat MS imho met Windows 7 wel doet. De overgang van XP naar Vista was te groot, en Vista was te log voor de meeste PC's toendertijd. Inmiddels zijn oudere en nieuwe chipsets goed ondersteund, wat resulteert in een stabiel OS wat prima draait. Qua snelheid hoeft het ook niet sneller (liep XP dan te 'langzaam'?). Waarom zou je ineens 20% meer performance verwachten in een nieuw OS? Tuurlijk zitten er verbeteringen ten opzichte van XP ingebakken in de kernel (bv betere hyperthreading ondersteuning), maar vaak werkt het ook in XP. XP is alleen patch op patch op patch, waardoor je risico's introduceert. Tijd voor een nieuw OS dus.

Mijn persoonlijke ervaring met Windows 7 is tot nu toe prima. Ik heb een laptop geupgrade (was Vista Ready :S) van Vista wat er standaard opstond naar Windows 7. Het nieuwe OS voelt toch echt sneller aan dan Vista. Waarschijnlijk haal ik dezelfde performance uit XP, maar dat heb ik ook bij het verschil tussen KDE 4 en 3 bijvoorbeeld. Er zitten kleine dingen in die het werken met de PC een stuk fijner maken, en in XP alleen te verkrijgen zijn door te tweaken en heel veel rare tooltjes te installeren. Zoeken bijvoorbeeld werkte in Vista al een stuk beter tov XP, maar in 7 maak ik er regelmatig gebruik van en werkt het nog sneller / beter dan Vista. Ook de Task scheduler, standaard applicaties, manier van de Taakbalk in windows 7 (werkt heerlijk met dat 'pinnen') en nog een x aantal extra features verantwoorden voor mij het thuisgebruik van Windows 7 ten opzichte van XP. En dat ondanks dat het misschien niet zoveel snelheidswinst oplevert.

Standaard ondersteuning (dus geen patches op patches) en features die ik in XP echt mis zijn dus de reden om over te stappen. Daarbij wil ik graag stellen dat er toch niets te klagen is als een nieuw OS met extra features net zo snel, of maar iets sneller loopt dan XP? Waar hebben we het eigenlijk over, en wat verwacht je dan? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58
Mijn ervaring is dat het sneller en stabieler is als Vista. Sneller is gevoelsmatig, maar dat is dan ook het belangrijkste. En stabieler sowieso, met Vista crashte er nog wel eens wat ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:39
De RC1 moet je (als je de regels van Microsoft volgt) een clean install voor doen.
Ik weet niet of het echt veel uitmaakt, maar misschien is het wel beter.

Alleszins zit je dan niet meer met alle rommel en fragmentatie, 10 minuten om op te starten is absoluut niet normaal en het ligt volgens mij niet aan Windows 7. Hier start hij in 2 minuten op tot het moment waardat ik ook daadwerkelijk met de computer kan werken.
Qua performance moet je reviews: Preview: prestaties Windows 7 vs. XP en Vista eens lezen. Hier is duidelijk gemaakt dat de prestaties eigenlijk niet echt veel verschillen. Xp loopt vaak zelfs voor op Vista en 7.
Ik vind Windows 7 in ieder geval wel sneller aanvoelen dan Vista. Of het nu een illusie is of een feit, als het het gevoel maar geeft is de klant (normaal) blij.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Is Windows 7 dan in feite niet gewoon een relaunch van Vista met een hoop tweaks en een andere naam? Dat gevoel krijg ik namelijk als ik (p)reviews lees en screenshots / filmpjes zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:39
Ze hebben het nooit onder stoelen of banken gestoken, Windows 7 is gebaseerd op de kernel van Vista. Dat is toch logisch: je stopt eerst miljoenen dollars in een stuk software, en dan als het flopt dan verbeter je gewoon de punten die fout gelopen zijn. Een nieuwe naam is lekker handig voor de marketting :).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:07
Malantur schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:05:
Ze hebben het nooit onder stoelen of banken gestoken, Windows 7 is gebaseerd op de kernel van Vista. Dat is toch logisch: je stopt eerst miljoenen dollars in een stuk software, en dan als het flopt dan verbeter je gewoon de punten die fout gelopen zijn. Een nieuwe naam is lekker handig voor de marketting :).
De kernel was dan ook nooit echt het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 13:43
Flowmo schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:02:
Is Windows 7 dan in feite niet gewoon een relaunch van Vista met een hoop tweaks en een andere naam? Dat gevoel krijg ik namelijk als ik (p)reviews lees en screenshots / filmpjes zie.
Tja dat weten alleen de mensen met de source :) Persoonlijk denk ik ook van wel overigens.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Qua hardware/drivers: ja, het is hetzelfde. En dat vertaalt naar een (vrijwel) identieke ervaring op het gebied van opstartsnelheid van programma's, en hoe snel de programma's reageren. En daar houd de vergelijking op.

Win7 zit vol met andere handigheidjes die Vista moet missen. Nu was het mijn bedoeling dit een 2nd post te maken zodat hij tenminste gelezen wordt, maar gezien mijn neiging een Wall of Text te maken, zal dat hem wel niet worden.

Enfin, ik draai W7 nu een tijd in plaats van Vista op mijn laptop die ik dagelijks gebruik voor zeer uiteenlopende taken. Soms draai ik dreamweaver er op, dan zit ik weer in Word te spelen, en dan klop ik weer code in Visual Studio. En vergeet vooral ook niet SimCity 4.

Deze laptop heeft de volgende specs:

Dell Inspiron 1525; Intel Core2 Duo T5550 1.83GHz, 3GB DDR2-SDRAM, 250GB 5400RPM SATA-II Harddisk, Intel GMAX3100 IGP.

De volgende dingen zijn heel erg aan me gaan hangen:
  • De nieuwe taakbalk, hoewel eerst een gemis van quicklaunch en labels, wil ik niet meer van de grote pictogrammen af. Vooral het middel klikken om een nieuw venster van iets te openen is heel erg blijven hangen, net zoals het met linker muisknop omhoog slepen van een icoon om een quick action lijst te openen.
  • Aero Peek heeft potentieel, met kleine knopjes onder de 'peeks'.
  • Aero Peek maakt de middelste muisknop nóg verslavender. Niet meer mikken op een klein kruisje, middelklik = exit program
  • Eye-candy zoals hoveren over dat vierkantje náást de klok is zowaar nuttig
  • Ik ben gewend geraakt, zeker als ik iets van een website wil inkijken terwijl ik een rapport typ, dat ik een venster naar links of rechts kan slepen om ze zo perfect naast elkaar te krijgen (snapvensters, ik mis ze op XP)
  • Noem het luiheid, maar ik vind het héérlijk om de achterliggende vensters allemaal tegelijk te minimaliseren door met het enige venster wat ik actief wil te schudden.
  • Soms gebruik ik paint voor een screenshot of iets simpels en snels, kun je de verassing voorstellen toen ik de nieuwe paint zag. En hij slaat zelfs standaard op in PNG en heeft JPG instellingen!
  • Niet voor mij, meer voor mensen zoals mijn pa: Libraries zijn een prachtig idee om iets 'complex' als een bestandssysteem begrijpbaar te maken. Homegroups sluiten daar bij aan.
  • Laatst zat ik op mijn vista desktop en ik voer me af waarom er niets gebeurde toen ik op Windows toets + 1 drukte. Pin to taskbar + de nieuwe keyboard shortcuts zijn geniaal.
  • Bij vista zette ik UAC uit, hier is het tolerabel genoeg om aan te laten staan, wat natuurlijk áltijd slim is.
  • Ik gebruik de zoekfunctie van het nieuwe startmenu nog meer! (mensen die het W95 menu nog steeds gebruiken: raak er aan gewend, als je eenmaal gewend bent, wil je niet meer terug!)
  • Veel dingen in vooral het configuratiescherm zijn veel overzichtelijker ingedeeld, bijvoorbeeld themes en het beeldscherm. (ja, het oude configscherm zit er nog in, breadcrumbs > All control panel items, of 'view by' op large icons zetten).
  • Breadcrumbs waren heerlijk in Vista, bij W7 doen ze meer dan alleen de back knop vergeten, het browser via breadcrumbs lijkt nog sneller.
Deze veranderingen, hoewel sommigen duidelijk op Vista zijn door ontwikkeld, maken het een sneller besturingssysteem zonder echt fysiek sneller te zijn. Het zijn de handigheidjes die mijn werk sneller klaar laten zijn, waardoor ik lange posts op GOT kan gaan typen. Er zijn natuurlijk ook een tal van extra's die in bepaalde gevallen of op den duur de snelheid beter maken, het is écht een nieuw OS, niet een servicepack:

WDM1.1 zit diep in het systeem, en zorgt er voor dat geheugengebruik laag BLIJFT bij meerdere vensters. (ik zocht een grafiekje wat een stijgende lijn liet zien in Vista videocache gebruik met meer vensters, en een horizontaal gelijkblijvende lijn. Dit zal vooral bij spellen erg nuttig zijn die de GPU gebruiken.

Verder is DX11 en de toepassing van GPGPU toepassingen natuurlijk ook 'de toekomst', zeker aangezien het ook op DX10 kaarten werkt. Aero maakt erg gebruik hiervan om de CPU te ontlasten in UI taken. Zélfs op mijn gare laptop IGP.

Al met al ervaar ik het, ondanks een positieve mening tegenover Vista, als een geweldig OS wat ik zéker ga aanschaffen. Al was het maar omdat mijn productiviteit echt veel hoger ligt met al die nieuwe snelknoppen.

Oh, en nog een verbazing:

Windows update. De meest GARE drivers worden gelijk gevonden. Mijn Honky Ponky scanner plugde ik in, windows zocht een driver, vond geen, en ging dus zelf maar een Downloaden. Als IETS helse apparaten zijn zijn het wel scanners. En HP (wat dacht je dat Honky Ponky afgekort is?) spant vaak wel de kroon met bloatware drivers. Alles inclusief de transparanten/dia adapter werd gewoon door W7 gepakt met het downloaden van een 17MB Windows drivertje vanaf Windows Update. Hij stond gewoon met plaatje in de Device Stage (ook zo'n mooi nieuw ding wat zelfs mijn Bluetooth syncende WiMo telefoon 10x simpeler maakte dan het ooit was in Vista).

In het kort gezegd: voor de 'poweruser/tweaker' brengt W7 een hele sloot verbeteringen.

MAARRRR....

Ga op GOT kijken, en je komt vroeg of laat een topic tegen van iemand die geen search gebruikt die een probleem heeft. En sommige problemen blijven terugkomen. Scanners, TV kaarten, Netwerkshares en Drivers zijn de grootste boosdoeners. Bij die drivers zijn veel mensen dusdanig ver dat als ze verteld worden om een driver te downloaden, ze naar ATI.com gaan, de driver downloaden, en vreemd vragen waarom hun probleem niet weg is (voer nu de installatie van de driver uit is voor tweakers een logische volgende stap, het is moeilijk voor te stellen dat dat voor veel mensen niet zo is).

W7 maakt die dingen makkelijker, MAAR, het doet geen afbreuk aan powerusers hun mogelijkheden. Sterker nog: W7 helpt de leken ook slimmer te worden door soms links te geven naar website van Graka OEM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Windows 2000 was gedeeltelijk gebaseerd op Windows NT4
Windows XP was een aangepaste versie van Windows 2000
toen kwam een grote aanpassing onder de vorm van Windows XP SP2
"het verder aanpassen van" bleek niet zo'n goed idee, daarom is MS in Vista veel dingen beginnen wijzigen qua structuur, in Vista zitten echter niet alle aanpassingen
onderhuids is Windows 7 in feite niets anders dan Windows Vista met een verdere doorvoering van een soort opkuisactie

het uiteindelijk doel is om de structuur te verbeteren zodat de code beter te onderhouden wordt (want dat werd een probleem met Windows XP), een nieuwe structuur hoeft echter niet te betekenen dat het sneller gaat zijn
zo is het bv bijna logisch dat drivers op root niveau sneller zijn dan drivers op user niveau (minder overhead), het laatste heeft echter het voordelen ivm stabiliteit
door sommige dingen op te schonen komt er uiteindelijk toch wat snelheidswinst, waardoor het uiteindelijk +/- gelijk blijft

uiteraard heeft Windows 7 ook nieuwigheden aan de GUI
na wat ervaring met de beta en RC1 vind ik het logisch dat dit een major release is

[ Voor 7% gewijzigd door catfish op 22-05-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:08
Ik vind windows 7 geweldig / beter dan zijn voorgangers om een aantal redenen.

De XP Modus. Ik had op mijn laptop tot voorkort vista en xp draaien omdat ik voor sommige dingen nog XP nodig had (Vista was main OS). Ik kon dat nu vervangen door 1 OS wat weer ruimte scheelt.

x64 Ondersteuning. Drivers / software voor windows 7 moet nu zowel op x64 en x86 draaien. Geen gezeik meer met 64 bit dus.

Beter overzicht: Areo Peak, beter ingedeelde tab bladen etc. Taakbalk is nu eigenlijk veel logischer ondanks dat et heel apple achtig is :)

Vooralsnog loopt het soepeler van XP en Vista op mijn Athlon 64 3000+ Desktop met 2 GB mem. XP wilde nog weleens freezen als ik veel data heen en weer sjouw door bijvoorbeeld een 8GB SD kaartje in te lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Terror op 22-05-2009 13:41 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30
Umbrah schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:20:
• Breadcrumbs waren heerlijk in Vista, bij W7 doen ze meer dan alleen de back knop vergeten, het browser via breadcrumbs lijkt nog sneller.
ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt, want in Win7 zit de bovenliggende map altijd in de breadcrumb, dus fungeert als een back-knop.

Overigens hier is het plaatje wat je bedoelt: Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/blogfiles/e7/WindowsLiveWriter/EngineeringWindows7forGraphicsPerformanc_C8A2/image_18.png ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30
Tranzy schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:44:
Ik moet dit even kwijt maar even my 2 cents.

Ik lees een hoop berichten over het internet dat iedereen erg tevreden is met de snelheid en stabiliteit van Windows 7. Zelf merk ik er niet heel veel van en de conlcusie uit de review "Preview: prestaties Windows 7 vs. XP en Vista" blijkt dat ook.
Twee dingen die Windows 7 wel degelijk feitelijk sneller maken
- WDDM 1.1 drivers (zie plaatje hierboven)
- Delayed start van Windows services.
Het is logisch dat je dit niet merkt bij het uitpakken van rars of het doen van SuperPi, want dit zijn gewoon benches die heel erg hangen op de hardware. Je merkt het wel bij het opstarten van Windows en misschien bij het laden van grote spellen (geheugen wat in Vista gereserveerd was voor vensters hoeft niet meer vrij gegeven te worden)
Is het niet zo dat Vista gewoon een slechte naam heeft gekregen doordat de overstap van XP naar Vista (32bits en 64bits) nogal een ingrijpende is geweest doordat drivers vaak niet gereed waren of gebrekkig.
blijkbaar, mijns inziens onterecht overigens.
Mensen wilden oude XP drivers gebruiken op Vista machines etc. Nu we een tijd verder zijn en de "driver machine" op gang is gekomen en een hoop mensen hun oude (XP) hardware inmiddels vervangen hebben voor compatible Vista spul, ervaar ik weinig klachten. Ook om mij heen.
lijkt me ook waar ja.
Mijn mening is dat bij veel mensen de ervaring Windows 7 als positief wordt ervaren, meer komt omdat er door fabrikanten beter geanticipeerd wordt met het uitbrengen van Windows 7 drivers.
zal ook meespelen ja, deels omdat je gewoon Vista drivers kunt gebruiken.
Hierdoor lopen de Beta's en RC vaak al gelijk stabieler dan dat Vista het deed in diezelfde periode. hierdoor "lijkt"het een fijner OS omdat het al in de Beta goed loopt.
"Lijkt"? Jij beoordeelt een OS puur op driverondersteuning?
Gevolg is dat de algemene mening op het internet gelijk al positief is. En mensen nemen dat graag van elkaar over en zie daar.... Windows 7 zou een verbetering moeten zijn op Vista??
Ik denk dat je naar het grote plaatje moet kijken, zoals hierboven, een OS is een combinatie van een aantal dingen, niet alleen driverondersteuning, maar ook snelheid, gebruikersvriendelijkheid, compatibiliteit (xp mode), vernieuwing (taskbar bijv.), beveiliging ...
Volgens mij zit het gewoon tussen de oren. Gooi er een nieuwe schil omheen en mensen ervaren het al als geweldig.

Nogmaals !! Dit is mijn mening.
Niet mee eens. Zoals je zelf al zegt is de situatie nu anders dan toen Vista uitkwam. Er zijn een hele hoop tweaks, verbeteringen en toevoegingen gedaan, om van 7 te maken wat het nu is. Als je wilt weten welke dat zijn, raad ik je aan even hier te kijken: Wikipedia: Windows 7

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Ramon schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:41:
[...]

ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt, want in Win7 zit de bovenliggende map altijd in de breadcrumb, dus fungeert als een back-knop.

Overigens hier is het plaatje wat je bedoelt: [afbeelding] ;)
Dat is het plaatje, ja. En wat ik bedoel: Er wordt nogal gezeken dat de 'up' knop mist. Die zat inderdaad altijd al in de breadcrumbs, zelfs zo intens dat je níet 20x op de up knop moet drukken. Wat ik bedoelde is dat de 'forward' knop veel slimmer is geworden voor mijn gevoel. Bij Vista voelde het nogal traag aan, en een verkeerde beweging met de muis en hij was weg, waardoor ik toch vrij vaak een folder view open had staan. Dat is iets wat ik nu minder vaak gebruik, folder view nog wel aan uiteraard, maar ik navigeer meer via de breadcrumbs, door op de pijltjes te drukken, waar gelijk instant een lijst staat met submappen in de map waarvan ik op het pijltje druk. De lijst verspringt ook niet overdreven snel meer en irritant naar de verkeerde map.

Overigens ook een plus die ik vergat in mijn wall of text:

Hoe vaak heeft de gemiddelde tweaker wel eens uit mogen leggen aan een leek wat je met een ISO kan doen? W7 wéét wat voor bestanden het zijn, en voert correcte actie uit met Iso's.

Oh, en vergeet ook de immense fontvernieuwing niet te melden (incluus DirectWrite stukje). OpenType + het nieuwe font management systeem is vrij... immens, zeker gezien de impact van iets simpels als een Font. (MS is erg actief in typefaces, en ook erg bewust, getuige de switch van Times New Roman 12 naar Calibri 11 als default in hun word processors zijnde Word en Wordpad, en de switch naar SegoeUI en Consolas voor de UI en Monotypes)

[ Voor 13% gewijzigd door Umbrah op 22-05-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik vind Windows 7 een stuk beter dan Vista. Het uiterlijk, de driver ondersteuning en de user account control werken veel prettiger. Helaas zijn er veel mensen die Windows 7 totaal overhypen en daarmee de verkeerde verwachtingen opwekken. Ik heb vlak na de vrijgave van de eerste beta al eens geschreven over mijn ervaringen met Windows 7, die niet geweldig waren. Na het lezen van diverse reviews en forum posts werd de verwarchting gewekt dat Windows 7 helemaal klaar was voor dagelijks gebruik, maar ik kwam er snel achter dat dit niet het geval was. Ook wel logisch ook, het is niet voor niets een beta ;)

Ik denk dat Microsoft de tijd na de eerste beta goed benut om zoveel mogelijk bugs op te lossen en dan aan het eind met een prima besturingssysteem op de proppen zal komen. Maar je moet natuurlijk wel realistisch zijn, Windows 7 zal je oude pc niet plotseling doen vliegen zoals zovelen beweren. Ik denk dat het grootste probleem is dat ze de snelheid van een 'gebruikt' os (vista/xp) vergelijken met de snelheid van een schone installatie van Windows 7 zonder antivirus software, drivers etc. nogal logisch dat Windows 7 dan plotseling veel sneller lijkt.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:31

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb 7 ook even geprobeerd en ik ben van mening dat het besturingssysteem wel verbeterd is. Maar ik heb niet het idee als ik terug ga naar Vista of XP dat ik daar dan dingen mis (ik gebruik nog regelmatig XP op school). Verbeterde performance heb ik niet echt veel van gemerkt, maar ik vond Vista ook niet al te slecht draaien.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hier een beta en de rc van windows 7 op mijn laptop gehad (amd athlon Neo 1.6ghz) en in normaal dagelijks gebruik kan ik nu niet zeggen dat windows 7 nu sneller loopt dan vista. Ik had op beide os de zelfde software draaien.
Windows 7 heeft wel dingen aan boord (zoals de nieuwe taakbalk) wat ik ook graag in vista had gezien.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vista heel goed vindt draaien hier, heb ook nog nooit een bsod gehad hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 18:58
Tja wij kunnen niet zeggen hoe jij windows 7 ervaart. Probeer het.

Dat is het enigste waar uit gaat blijken of Windows 7 iets voor u is.

Voor de mensen die denken dat windows 7 niet lichter is als Vista..

Ik heb windows 7 op een Laptop Celeron 2,2ghz 512MB geheugen met een intel videokaart draaien.. draait geweldig uiteraard moet je niet tienduizenden dingen doen, maar dat kon in windows Xp (!) ook niet.

ik heb gisteren mijn vaste Pc (win7) herstart na 3weken uptime.. en dat was voor te poetsen..

overall is windows 7 een stuk 'lichter' als in je kunt meer vensters open doen en het lijkt niet trager te reageren..

Overall feel lijkt het sneller.. De recovery Modus zijn veel uitgebreider geworden! (puur voor de test windows system files beschadigd met een linux cd ;))
Happy2000 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 09:39:
Ik heb hier een beta en de rc van windows 7 op mijn laptop gehad (amd athlon Neo 1.6ghz) en in normaal dagelijks gebruik kan ik nu niet zeggen dat windows 7 nu sneller loopt dan vista. Ik had op beide os de zelfde software draaien.
Windows 7 heeft wel dingen aan boord (zoals de nieuwe taakbalk) wat ik ook graag in vista had gezien.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vista heel goed vindt draaien hier, heb ook nog nooit een bsod gehad hier.
Je hebt nooit Vista gewoon gehad maar meteen met SP1?

[ Voor 27% gewijzigd door Icekiller2k6 op 23-05-2009 09:54 . Reden: typo ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb ook vista zonder sp1 gehad ja, en daar zaten toen wel wat nukken in, maar dat werd snel opgelost met updates maar nooit een bsod.
Ik vergelijk dus windows 7 met hoe windows vista hoe het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Umbrah schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:20:
WDM1.1 zit diep in het systeem, en zorgt er voor dat geheugengebruik laag BLIJFT bij meerdere vensters.
Leuk in theorie - maar ik merk in de praktijk dat het simpelweg niet werkt. Met de OOB drivers én met de WHQL NVidia 185.85 drivers is Windows 7 onbruikbaar traag. Als ik Aero aan heb staan dan hebt ik gemiddeld elke 30 seconde een "not responding" window. Internet Explorer klaagt bij vrijwel elke pagina dat "de pagina" gecrasht is en gerecoverd moet worden.

De vermoedelijke oorzaak? Windows 7 wist zelf te melden dat m'n videokaart geheugen te traag was. Niet zo gek - voor gemiddeld 3 open windows vond W7 het nodig om meer dan 2200MB (!) aan geheugen te reserveren. M'n 9600GT heeft 512 MB onboard, dus er werd nog meer dan 1700MB systeemgeheugen gealloceerd.

Met Aero uit is het weer enigzins "dragelijk" - gemiddeld elke 5 minuten een non-responding window en dat duurt nu hooguit 10 seconde per keer. Op dezelfde hardware vliegt Vista.

Conclusie: WDM 1.1 is simpelweg nog niet af.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Denk niet dat dat in dit geval aan WDM 1.1 ligt, maar aan het brakke progselwerk van NVidia.
Ik zie behoorlijk wat probleemgevallen met de NVidia 185.85 driverset als ik ga [google=NVidia 185.85] - en dat is toch echt geen query die de focus legt bij problemen, toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flowmo schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:02:
Windows 7 is de zesde relaunch van Windows 95. Zo, hebben we dat ook gehad :P

Mijn mening is overigens dat Windows 7 inderdaad echt zo goed is. Op mijn 3 testsystemen draait het als een zonnetje en heb geen problemen gehad, zelfs geen vastloper of BSOD (volgens mij bestaan die niet eens meer :+ ).
De stabiliteit krijgt van mij een 10. (Moet ik wel zeggen dat ik Windows 7 pas een half jaar heb draaien, dus kan ik moeilijk erover oordelen)
De snelheid is bij mij ongeveer XP-snelheid. Ik had gehoopt dat het wat sneller zou zijn (qua fps), maar het is even snel als XP.
Kopiëren en opstarten (zowel van Windows zelf als van programma's) is overigens wél merkbaar sneller dan XP.

De nieuwe taakbalk en andere UI-verbeteringen zijn een hele verademing vergeleken met XP. Ik was natuurlijk wel aan XP gewend, maar met 7 merk je pas hoe alles in XP slecht was ingedeeld en dergelijke. Gelukkig hadden ze in Vista al een hoop gecorrigeerd. En die heerlijke nieuwe taakbalk.
Nadeel vind ik wel dat je de start-orb niet kan hiden.

Dus:
Stabiliteit: 10 (XP: 7)
Game-snelheid: 8 (XP: 8 )
Opstart-snelheid: 9 (XP: 7)
User Interface: 8 (XP: 6)

Overigens hoop ik dat als alle debugmeuk eruit is in de final en de drivers goed gefinaliseerd zijn, en er wat final tweakjes gedaan kunnen worden dat er meer snelheid uitgeperst kan worden.

En natuurlijk het installatiegemak. Geen drivers nodig, geen codecs, etc. :)

[ Voor 67% gewijzigd door anandus op 23-05-2009 11:52 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Kijkend naar deze benchmarks en de conclusie vraag ik me af of we met windows 7 niet gewoon voor de gek gehouden worden. Kijkend naar rauwe data zit er niet veel verschil tussen Vista SP1 en Win7.
Zou de shell meer getweaked zijn om "snapier"(geen goed NL, i know) over te komen dan Vista?

Woops, link vergeten 8)7
http://gizmodo.com/523309...vs-vista-first-benchmarks

[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 23-05-2009 17:48 . Reden: stom stom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 18:58
Miki schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:34:
Kijkend naar deze benchmarks en de conclusie vraag ik me af of we met windows 7 niet gewoon voor de gek gehouden worden. Kijkend naar rauwe data zit er niet veel verschil tussen Vista SP1 en Win7.
Zou de shell meer getweaked zijn om "snapier"(geen goed NL, i know) over te komen dan Vista?

Woops, link vergeten 8)7
http://gizmodo.com/523309...vs-vista-first-benchmarks
Kan goed zijn dat het enkel 'snapiers' is voor de gebruikers ervaring maar niet in daadwerkelijk Mbits/FPS/...
maar dat doet er ook niet toe.

De gebruiker moet een OS 'ervaren' niet ruwe getallen.

Je moet Windows 7 dagdagelijk gebruiken en mee kunnen leven.. Kan ik dat? JA!

Ik vind windows 7 zeer fijn os.. kwa snelheid, uiterlijk,... was het aanpassen..? uiteraard
Maar als je heel je leven met automerk X gereden hebt en opeens Y moet rijden ... dan moet jeje ook aanpassen.

Heb zelf ook een Macbook Pro voor Videoeditering etc.. Omdat ik de software leuker vind en gewoon met Macos wou werken. Ik vind het super werken, maar windows 7 ook! 't is echt hart verscheurend om te moeten kiezen..

De die-hard Mac fan kiest voor mac, de die-hard windows gebruiker voor windows...

Ik heb persoonlijk mijn conservaties. Ik gebruik Macos heel graag, maar windows 7 doet het ook heel goed.. Zeker voor de 'utilities' die niet voor Macos beschikbaar zijn... maar ook voor degene die wel beschikbaar zijn.

Wat ik wil zeggen is.. Je kunt een OS niet neerzetten naar puur statische informatie..

een OS Beleef je, gebruik je, Leef je mee..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Pagina: 1