Toon posts:

Videokaart mogelijk defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een nieuwe 5.1 surround set gekocht, maar helaas was mijn huidige on-board geluidskaart hier niet voor geschikt. Ik heb toen de geluidskaart vervangen, en deze in het laatste PCI slot gedaan. Aangezien mijn videokaart alle andere sloten bezet hield. Toen de geluidskaart er eenmaal inzat, en ik alle kabels weer had aangesloten. Zet ik de pc aan, echter komt er geen signaal meer naar de 2 monitoren. Ik dus geluidskaart eruit gehaald, en nog steeds gaf de videokaart geen signaal. Ook hoorde ik bij sommige restarts 6 piepjes. Nou heb ik de geluidskaart eruit gelaten, en had ik 1 monitor losgekoppeld van de videokaart. Nou werd er echter weer 1 monitor aangesproken. Zodra ik de 2e monitor erbij hang gebeurt er niks meer. Ik dacht misschien is mijn andere monitor wel kapot. ik dus de wel werkende monitor eraf, en de niet werkende monitor erop. Echter leverde dit geen resultaat op, mijn videokaart spreekt nog maar 1 monitor aan. Ik heb de BIOS al geresset maar dit heeft niet geholpen.

Het gaat hier om een Evga 9600GT Dual Slot edition.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 00:52
Als ik het goed begrijp heb je al met de goede monitor beide dvi uitgangen geprobeerd om een defecte poort uit te sluiten? Heb je geen andere pc/laptop waarop je de monitor kan testen? Misschien handig om het merk en type van beide monitoren erbij te posten?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik heb met de werkende monitor, beide DVI uitgangen nagekeken.
Ik zal de monitor's hieronder even posten:

1e: Acer AL1916W
2e Samsung SyncMaster 710V (Werkend)

Ik heb verder niks, waarop ik de monitoren kan testen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:48:
Jah, ik heb met de werkende monitor, beide DVI uitgangen nagekeken.
Ik zal de monitor's hieronder even posten:

1e: Acer AL1916W
2e Samsung SyncMaster 710V (Werkend)

Ik heb verder niks, waarop ik de monitoren kan testen.
Handig als je vermeld welk moederboard je hebt, en heb je al achterhaald wat voor betekenis die 6 piepjes hebben?
Je geeft aan dat je de gluidskaart hebt vervangen; je hebt waarschijnlijk een nieuwe gekocht en niets vervangen, enne heb je de onboard geluidskaart in de bios uitgezet?
Je geeft ook aan dat er maar 1 monitor wordt aangestuurd, is dit al geprobeerd op te lossen in de drivers van de videokaart?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 12:55 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 00:52
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:52:
[...]

Handig als je vermeld welk moederboard je hebt, en heb je al achterhaald wat voor betekenis die 6 piepjes hebben?
Je geeft aan dat je de gluidskaart hebt vervangen; je hebt waarschijnlijk een nieuwe gekocht, enne heb je de onboard geluidskaart in de bios uitgezet?
Je geeft ook aan dat er maar 1 monitor wordt aangestuurd, is dit al geprobeerd op te lossen in de drivers van de videokaart?
Ik denk dat hij niet zo verkomt omdat de pc dan niet meer boot
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:40:
Zodra ik de 2e monitor erbij hang gebeurt er niks meer.
Ik zie dat die ACER scherm ook een vga aansluiting heeft. Heb je die al geprobeerd?

Verwijderd

Het kan een probleem zijn met de irq's anders even windows een dagje of wat terug zetten

Verwijderd

THE_FIREFOX schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:56:
[...]

Ik denk dat hij niet zo verkomt omdat de pc dan niet meer boot

[...]

Ik zie dat die ACER scherm ook een vga aansluiting heeft. Heb je die al geprobeerd?
Oke, maar dan is het misschien slim te achterhalen met de pc waar hij nu van gebruik maakt om te achterhalen wat voor betekenis die 6 piepjes icm zijn moederboard betekenen.

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Dus.

2 beeldschermen doen het, nieuw pci-geluidskaart, kan videokaart beide beeldschermen niet draaien, maar wel één beeldscherm.

Ook mogelijk om je volledige specs te weten, inclusief bios versie etc.
Ga na aan de hand van je biosversie wat die 6 piepjes betekenen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft niets met PMG te maken, dus dit topic krijgt een schopje naar VB

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanavond even een uitgebreide post geven, met de specs enzo erin.
Jullie horen het vanavond!

Edit: Mijn 2e scherm doet het plots weer. Ik denk dat ik een andere moederbord ga kopen, want nou doet ie het weer en zul je zien dat ie het straks weer niet doet. Voor zovere bedankt, als dit probleem weer voordoet, zal ik dit Topic omhoog kicken.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 15:35 ]

• SUD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12-2025

SUD

Dat is wel heel erg snel een conclusie trekken, het kon ook gewoon zijn dat je niet de beeldscherm goed had aangesloten of weetikveelwat, maarjah veel plezier verder.
Pagina: 1