Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

neon lamp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie bij veel casemods dat ze grote blauwe of andere kleuren lampen erinhebben zijn dat neon lampen of iets anders en hoe nmoet je dat dan aansluiten aan de pc?

ik bedoel dus zulke lampen: Afbeeldingslocatie: http://www.computerfaq.be/images/news/mineraalolie-casemod2.jpg die blauwe.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Dat is een CCFL en die sluit je gewoon aan op een molex van je voeding.

Er zit een klein kastje bij wat uit de 12V van je PC voeding, de spanning maakt wat zo'n buisje nodig heeft (meestal rond de 1800V geloof ik)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat zijn over het algemeen Cold Cathode Fluorescent Lights, oftewel: CCFL. Als je daar eens op gaat zoeken, dan gaat er vast een wereld voor je open :)

Edit: Wat hij hier boven mij zegt dus :P

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 22-05-2009 12:12 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Foxdelta-mods
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10 08:00
http://www.alternate.nl/h...ase+Modding&l2=Caselights

Zie hier zo'n onderdeel is dat voor in de pc.

ik heb ze zelf er ook in zitten. je sluit de lampen aan op de molex aansluiting van je pc. er komt ook nog een aan en uit knop bij.

[ Voor 26% gewijzigd door Foxdelta-mods op 22-05-2009 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Overigens vind ik die aquarium-pc wel cool! Als je er nog eens dubbele wand in maakt kun je er goudvissen in houden.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus nu zo'n CCFL lamp maar hoe in hemelsnaam moet je hem installeren ik heb volgens mijn geen een slot vrij

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een slot ?

een power conector mag ik hopen ? if yes, dan kun je gewoon van die splitsnoertjes kopen
http://www.pcsilent.nl/en/Cables.11/

Afbeeldingslocatie: http://www.pcsilent.nl/images/5_25__Y-power-cord-MAXI-ystrom.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Fish op 22-05-2009 14:41 ]

Iperf

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Misschien bedoelt hij een vrij PCI slot in z'n PC kast.

Sommige van die CCFL lampjes hebben zo'n PCI afdekplaatje met een schakelaartje erin om hem aan en uit te kunnen zetten.

• Foxdelta-mods
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-10 08:00
Wat bedoel je met een slot ?. Die neon lampen maak je met behulp van klittenband aan de binnenkant vast. Die twee Of hoeveel je er ook hebt lampen die plug je in de module, en die module hang je aan de molex ?

How simple can it be.
Die knop die je erbij krijgt (niet alle lampen) die werk je netjes weg en klaar. Iemand gientresseerd in een foto ? als je het nog niet snap dan doe ik hem ff uploaden

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

c0ne schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:32:
Overigens vind ik die aquarium-pc wel cool! Als je er nog eens dubbele wand in maakt kun je er goudvissen in houden.
Dierenbeul :p

Vissen kunnen erg slecht tegen temperatuurschommelingen. Dus ook niet tegen het opwarmen van het water als gevolg van de warm wordende olie als de pc aan gaat/onder full load is. Enige oplossing is dan om tropische vissen te nemen en de pc continu op full load te laten draaien, zodat het water lekker warm blijft. In dat gevan ben je een verkwister :+

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

och ja met zon microfoontje en shit dat die meeknipperd en shizzle.

een beetje creatief dan maar he. hang de schakelaar in de lucht of helemaal weghalen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
oops verkeert uigelegd ik bedoel dus eigenlijk conector kabeltje waar moet je die aansluiten?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jdm8 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:42:
[...]

Dierenbeul :p

Vissen kunnen erg slecht tegen temperatuurschommelingen. Dus ook niet tegen het opwarmen van het water als gevolg van de warm wordende olie als de pc aan gaat/onder full load is. Enige oplossing is dan om tropische vissen te nemen en de pc continu op full load te laten draaien, zodat het water lekker warm blijft. In dat gevan ben je een verkwister :+
ow en ik wou nog wel het water gebruiken om de cpu te koelen.

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:44:
oops verkeert uigelegd ik bedoel dus eigenlijk conector kabeltje waar moet je die aansluiten?
meestal op een van de molexen / drive power connectors. post anders een foto als je er niet uit komt

Iperf

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:24
als je hem niet nodig vind (de schakelaar) gewoon de aansluitingen die in de schakelaar gaan samenbinden en hij doet het constant.

edit: ohw bedoel je dat. das meestal gewoon een 4 pin molex. word 9 van de 10 keer ook nog wel een doorluskabeltje of splitter kabeltje meegeleverd. Past dus altijd.

[ Voor 39% gewijzigd door Craven op 22-05-2009 14:48 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja, je trekt een van je stekkers uit de cd rom ofzo en doet dat kabeltje er tussen :)

wat craven dus zei

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 22-05-2009 15:07 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
moet ik dan het helemaal uit elkaar gaan halen (dat connectortje dus)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee

je moet het als een verlengsnoertje zien

[ Voor 88% gewijzigd door Fish op 22-05-2009 15:12 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
wat bedoel je dan want iik denk dat ik er niks van snap.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

denk ik ook .. wat voor stekker zit er in je cd rom ? toevallig een zelfde ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
nee een andere

Verwijderd

Het is geen rocket science. Op je tweede foto het plugje helemaal rechts. Deze moet je ergens op je voeding aansluiten. Zoek dus een aansluiting op je voeding die daar op past. Desnoods trek je hem uit je CD/DVD/HD en sluit je vervolgens de connector die je links daarnaast op de foto ziet weer aan op het apparaat waar je hem net hebt uitgetrokken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en maak anders maar even een foto van de conectors die je wel hebt,

je hoeft ze niet los te trekken, als we ze maar goed kunnen zien

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon de verkeerde draden in kan hem dus niet aansluiten bestaat er ook een convertertje?

Verwijderd

Vast wel, fiets even naar de lokale PC boer. Maar ik kan me niet voorstellen dat je niet 1 molex aan je voeding hebt zitten die past.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 15:43 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok, de glazen bol heb ik uitgeleend. zo kan niemand je helpen (behalve de gene die die bol heeft geleend maar die is op vakantie)

aan een kant van het snoer zit een mannetje en de andere kant een vrouwtje, heb je beide kanten geprobeert ?

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 22-05-2009 15:44 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
droog XD
maargoed kijk is op pagina 1 daar is een link naar twee plaaatjes op het eerste plaatje (links) staat welk soort kabel,

en dit pakket heb ik : Afbeeldingslocatie: http://www.pcmodshop.nl/catalog/images/ccfl-kit.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij is het een 4pins molex en die kan ik dus niet aansluiten op mijn moederboord of ergen anders

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
1. Je legt dat lampje in je PC en maakt hem vast met de bijgeleverde stickertjes of met een stukje dubbelzijdig tape.
2. Dan plug je de 2 plugjes (molex) in elkaar , die 2 die je vast hebt op de foto. Eentje zit aan het buisje en de andere komt uit je voeding van je PC.
3. Vervolgens leg je , als je geen slot meer vrij hebt , het metalen plaatje gewoon in de kast. Anders maak je hem aan de achterkant van je PC.

Natuurlijk wel als je PC uitstaat , daarna sluit je alles weer aan (monitor,muis,toetsenbord etc) en zet je PC weer aan en geniet van het mooie licht :)

Je pakt een molex van je voeding , in plaats van je moederbord.
Afbeeldingslocatie: http://www.kleinspul.nl/products_pictures/atx_voeding-std.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door xPhantom op 22-05-2009 15:58 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:11

Pogostokje

* twiet *

Je moet hem aan je voeding aansluiten. Niet aan je moederbord.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:50
Dat klop, maar deze aansluiting zit aan je voeding (daar komt alle stroom vandaan) dus daar moet je hem aan hangen.
Het is de zelfde aansluiting die bv. naar je CD/DVD speler gaat. daar kun je deze molex bv. tussen doen (vandaar dat ie mannetje en vrouwtje heeft)
EDIT, ik had nog wel op F5 gedrukt alvorens mijn reactie te plaatsen

[ Voor 13% gewijzigd door cctl01 op 22-05-2009 16:00 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Afbeeldingslocatie: http://www.atxpowersupplies.com/images/250-watt-atx-power-supply-FSP250-60ATV-1A-350x350.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.vestaldesign.com/blog/wp-content/uploads/power-supply5.jpg
op een van deze dus

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet mijn voeding uit mijn pc halen en uit elkar halen en op zoek naar dat draadje

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:32
Nee, gewoon plug en play ! (Wel eerst PC en voeding uitschakelen natuurlijk.), maak anders een een foto van je kast. dan kunnen wij met onze 1337 paintskillz aangeven waar je hem moet aansluiten ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-05-2009 19:02 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
ok is goed foto komt eraan :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 16:07 ]

Verwijderd

de draadjes komen uit je voeding. Aan het eind van die draadjes vind je een plugje. 1 van die plugjes past vast op een plugje van je CCFL.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Het moet toch makkelijk te vinden zijn, er zijn al 4 voorbeelden geplaatst geloof ik. Maar we wachten geduldig op de foto :)

Last.fm | Code Talks

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:03:
dus ik moet mijn voeding uit mijn pc halen en uit elkar halen en op zoek naar dat draadje
schroef is je pc open en vergelijk alle stroomkabels met de stroomkabel van je ccfl ;)
grote kans dat je 1 soort connector tegen komt.. het is dezelfde die je cdrom / hdd stroom geeft.. tenminste als je een ide hdd hebt ;) :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Je kan hem op z'n minst toch al eens proberen aan te sluiten tussen een molex vanaf je voeding en je cd/dvd-speler. 99% kans lukt het en is je probleem opgelost ;)

Dus: Je trekt dat witte stekkertje (molex) uit je cd-speler, steekt deze erin en sluit dan diegene die oorspronkelijk in je cd-speler stak nu op die van je CCFL aan.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:32
Kijk dat is het probleem, hij heeft geen Molex alleen E-Sata en Floppy.
Nu zijn daar ook wel verloopjes voor te vinden. Je zou eventueel de floppy power connector kunnen opofferen en de inverter voor je CCFL hieraan kunnen solderen. Of zoals hieronder: draadjes erin steken ;)
Maar als je het netjes wilt doen zul je een verloopje moeten kopen.

[ Voor 98% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-05-2009 16:53 ]

My favorite programming language is solder.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja in zo'n geval zou ik gewoon die zwarte en rode draad afknippen en in die floppy conector frotten.
maar dat is niet echt netjes .. (zou niet de eerste keer zijn ... verloopjes met nietjes gemaakt en zo :P )

Iperf

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

fish schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:26:
mja in zo'n geval zou ik gewoon die zwarte en rode draad afknippen en in die floppy conector frotten.
maar dat is niet echt netjes .. (zou niet de eerste keer zijn ... verloopjes met nietjes gemaakt en zo :P )
hou het maar op connector eraf knippen en netjes solderen! ;) je kunt dan ook netjes een gewoon stroomkabel solderen.. ik heb evt nog wel zo'n stroomkabel met de juiste connector voor je liggen als je die wilt hebben.. kost je een postzegel en envelop.. DM mij als je dus wilt gaan solderen ;)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt niet de beste oplossing maar goed XD.
aan de harddisk zat een overgebleven sata kabel dus ik heb daar de benodigde draadjes eraf haalt en gewoon in de molex gedaan :D
Pagina: 1