'k zal wel niet de eerste zijn die 't vraagt, en ook op Google vind ik over dit onderwerp een heleboel informatie. Wat ik wil is dus een half transparante cel van een tabel, maar een 100% opaque inhoud. En nu komt 't, dit zou in alle moderne browsers moeten werken: IE 6.x, 7.x, 8.x, FireFox 3.x, Opera 9.x, Google Chrome 2.x...
Ik weet dat ik waarschijnlijk veel vraag, maar ik geef het nog niet op. Momenteel gebruik ik de opacity settings voor de semi-transparante achtergrond, en dat werkt in alle browsers prima.
Om de tekst 100% opaque te maken gebruik ik "position: relative" maar dat werkt schijnbaar alleen in IE.
'k Verwacht geen kant-en-klare oplossingen en Googlen kan ik zelf ook, kan alleen maar hopen dat misschien iemand een duwtje in de juiste richting kan geven, of het zelf al klaargespeeld heeft...?
Dit is wat ik momenteel heb voor de betreffende cel:
Ik weet dat ik waarschijnlijk veel vraag, maar ik geef het nog niet op. Momenteel gebruik ik de opacity settings voor de semi-transparante achtergrond, en dat werkt in alle browsers prima.
Om de tekst 100% opaque te maken gebruik ik "position: relative" maar dat werkt schijnbaar alleen in IE.
'k Verwacht geen kant-en-klare oplossingen en Googlen kan ik zelf ook, kan alleen maar hopen dat misschien iemand een duwtje in de juiste richting kan geven, of het zelf al klaargespeeld heeft...?
Dit is wat ik momenteel heb voor de betreffende cel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <td width="180" style="background-color: #000000; filter:alpha(opacity=50); opacity:.50; -moz-opacity:.50; -khtml-opacity:.50"> <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="2"> <tr> <td style="background-color: transparent"><span style="position: relative">Dit is de opaque inhoud van de cel<br /></span></td> </tr> </table> </td> |
New pc under construction...