Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen, :)

Ik kom regelmatig op deze site, als ik vragen heb over wat dan nog, en altijd vind ik wel een antwoord.
Nu heb ik me geregistreerd omdat ik het antwoord op mijn vraag over Hi niet kan vinden.

Ik heb al 2 jaar een Hi abbonnement ( mobiel ) en wil deze graag opzeggen, nu heb ik gegoogled, en de zoekfunctie van deze site gebruikt, en toen kwam ik wat topics tegen over de Hi opzegbrief, die Hi niet op hun eigen site gebruiken ( omdat ze willen dat mensen bellen en ze hun kunnen overhalen te blijven )

Maar deze topics kwamen allemaal uit 2006 tot 2008, en ik vraag me af of deze brief nog steeds te gebruiken is voor het opzeggen van een Hi mobiel abbonement:

http://www.opzeggen.nu/opzegbrief.php

Alvast bedankt! :)

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Heb je daar een voorbeeld voor nodig?

Gewoon 2 regels met dat je je abo wil opzeggen, meer is niet nodig.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
Of een nieuw abonnement afsluiten (of prepaid) en nummerbehoud aanvragen, je abonnement wordt dan 'vanzelf' opgezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:30:
Maar deze topics kwamen allemaal uit 2006 tot 2008, en ik vraag me af of deze brief nog steeds te gebruiken is voor het opzeggen van een Hi mobiel abbonement:

http://www.opzeggen.nu/opzegbrief.php
Om dan toch maar even antwoord te geven op je vraag: Ja, je kan deze brief-generator gebruiken.

Ik moet wel zeggen dat je dan een lelijke brief krijgt, die eigenlijk meer een opsomming is van gegevens in plaats van enkele goedlopende zinnen. Je kan net zo goed zelf een brief schrijven, maar dat is mijn persoonlijke mening. Deze oplossing voldoet in ieder geval wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh oke, zolang je in die brief de info maar geeft als wat in die ''voorbeeld''brief staat.

bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Waarom bel je niet gewoon even (1200, "opzeggen")? Kost veel minder moeite imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat Hi van KPN is, en opzeggen daar drama is. rekeningen die je achteraf krijgt, gegevens die niet kloppen, niks wordt vastgelegd, ze proberen je van alles wijs te maken om te blijven, alsof je in een winkelstraat in Turkije loopt waar je zowat naar binnen wordt gedragen.

Ken meerdere mensen in het verleden die het per brief deden, en dat ging altijd goed, omdat alles vastgelegd is. Me vraag was of dit nu nog steeds kon, en blijkbaar kan dit nog :)

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is niet iets KPN specifieks. Dat gebeurd bij zoveel (grote) bedrijven.

Om er een paar te noemen:
Telfort, Vodafone, UPC, Ziggo..

[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 22-05-2009 22:10 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:01:
Omdat Hi van KPN is, en opzeggen daar drama is.
Je krijgt van je opheffing direct een bevestiging per SMS. Krijg je die niet; dan klopt er iets niet, krijg je die wel; dan is je opheffing gewoon in werking gezet.

Tip: zeg je abonnement op 1 juli op. De opzegtermijn wordt vanaf dan 1 maand, dus ben je begin augustus 'weg'. Zou je nu opzeggen dan wordt het op z'n vroegst 23 augustus (3 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo is de opzegtermijn 1 maand als je 1 Juli opzegt? waar staat die info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jelle. schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 22:47:
[...]

Je krijgt van je opheffing direct een bevestiging per SMS. Krijg je die niet; dan klopt er iets niet, krijg je die wel; dan is je opheffing gewoon in werking gezet.
Heb je daar zelf ervaring mee? Ik heb ervaringen gelezen van anderen die op deze manier hun abonnement probeerden op te zeggen, maar die moesten alsnog een aangetekende brief versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is altijd zo, bij bijna elk bedrijf, moet je 1 maand van te voren aangeven als je wilt opzeggen , soms wel 3 maanden , bij bijvoorbeeld tijdschriften moet je meestal 3 maanden van te voren aangeven dat je wilt opzeggen, anders wordt het automatisch verlegt , nu is dat in dit geval niet, maar toch minimaal 1 maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat weet ik, mijn opzegtermijn is 3 maanden, daarom ben ik benieuwd waar Jelle die info vandaan heeft, dat het per 1 juli 1 maand wordt, want dat zou zeer goed uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Geldt dat dan sowieso niet enkel voor nieuwe abonnementen die per 1 juli zijn afgesloten? Want anders heb ik hier ook wel oren naar, ik zit ook met een Hi abo wat ik nog moet opzeggen. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
RoD schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:14:
Heb je daar zelf ervaring mee? Ik heb ervaringen gelezen van anderen die op deze manier hun abonnement probeerden op te zeggen, maar die moesten alsnog een aangetekende brief versturen.
Daar heb ik ervaring mee ja. Telefonisch opzeggen is gewoon opzeggen, en je bevestiging is het smsje. That's it.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:15:
Ja dat weet ik, mijn opzegtermijn is 3 maanden, daarom ben ik benieuwd waar Jelle die info vandaan heeft, dat het per 1 juli 1 maand wordt, want dat zou zeer goed uit komen.
Betreft een wetswijziging in de Telecommunicatiewet. Ik ben werkzaak in die branche dus ik zuig het niet uit mijn duim ;) Maar het staat ook op www.kpn.com/info en www.hi.nl/info (onderaan).
--MeAngry-- schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:20:
Geldt dat dan sowieso niet enkel voor nieuwe abonnementen die per 1 juli zijn afgesloten? Want anders heb ik hier ook wel oren naar, ik zit ook met een Hi abo wat ik nog moet opzeggen. :)
Nee, het betreft de hele postpaid-base. Alle opzeggingen die vanaf 1 juli 2009 worden verwerkt hebben één maand opzegtermijn, dus gewoon één maand vanaf de dag dat de opzegging is ontvangen. (2 juli > 2 augustus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 14:38
Huh? Als je een abbo afsluit dan is dat toch altijd voor 1 of 2 jaar, en wordt het automatisch opgezegd daarna?

Trouwens, opzegtermijn gaat per 1 juli naar 1maand ipv 3 maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Luqq schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:26:
Huh? Als je een abbo afsluit dan is dat toch altijd voor 1 of 2 jaar, en wordt het automatisch opgezegd daarna?

Trouwens, opzegtermijn gaat per 1 juli naar 1maand ipv 3 maand. :)
Ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt, maar een abonnement wordt na de contractsduur stilzwijgend verlengd (onbepaalde tijd). Met dus inachtneming van 3 maanden opzegtermijn, en dus vanaf 1 juli 1 maand zoals ik hierboven al uitlegde. Bij providers als KPN/Hi kun je wel vanaf 4 maanden voor einddatum van je contract verlengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 14:38
jelle. schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:29:
[...]

Ik weet niet waar je die onzin vandaan hebt, maar een abonnement wordt na de contractsduur stilzwijgend verlengd (onbepaalde tijd). Met dus inachtneming van 3 maanden opzegtermijn, en dus vanaf 1 juli 1 maand zoals ik hierboven al uitlegde. Bij providers als KPN/Hi kun je wel vanaf 4 maanden voor einddatum van je contract verlengen :)
Dus die duur die ze op de site zetten is de minimale contractsduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nee, je abbo loopt NIET automatisch af, je zult deze toch echt zelf moeten opzeggen.

offtopic:
Spuit elf

Inderdaad, een contract van 1 of 2 jaar is de minimale contractsduur. Daarna loopt je abbo gewoon voor onbepaalde tijd door.

[ Voor 51% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-05-2009 14:33 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Luqq schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 14:31:
Dus die duur die ze op de site zetten is de minimale contractsduur?
Nee de duur van het contract wat jij ondertekent is de minimale contractsduur. Op consumentenmarkt is dat altijd 1 of 2 jaar (ja en er zijn sommige providers met halfjaar-abonnementen geloof ik, al weet ik niet of die nu nog bestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de 12 of 24 maanden bedoelt, ja, dat is de minimale contractsduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus als je op 1 augustus 2007 heb afgesloten voor 2 jaar, kan ik op 1 july 2009 aanstaande mijn abbo opzeggen, en dan loopt ie nog 1 maand door tot 1 aug. 2009, wat dan precies de datum is dat de mijne afloopt

begrijp ik het zo goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 15:31:
Oke, dus als je op 1 augustus 2007 heb afgesloten voor 2 jaar, kan ik op 1 july 2009 aanstaande mijn abbo opzeggen, en dan loopt ie nog 1 maand door tot 1 aug. 2009, wat dan precies de datum is dat de mijne afloopt

begrijp ik het zo goed?
Ja, klopt. Of als je eventueel pas 2 juli kunt opzeggen wordt het 2 augustus.
Pagina: 1