Bij afdrukken Word-doc verandert de lettergrootte en -type.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206880

Topicstarter
PC met Windows XP, en office 2003.

Opeens is er bij het afdrukken van een document ontstaan dat het lettertype veranderd op het geprintte document en hij word de helft zo klein. Terwijl het originele document nog goed op het beeld staat. Kopieer en plak ik de tekst vanuit Word naar Kladblok, en print ik het dan uit, gaat het wel goed.

Probleem zit dus in Word, maar ik kan niet vinden waar. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je het alleen met een bepaald lettertype? Je weet zeker dat het document niet op >100% staat? Hoe ziet je print-voorbeeld eruit?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het afdrukvoorbeeld ziet er ook gewoon uit zoals het eruit moet zijn, maar druk je dan op het printicoontje, komt er toch wat anders uit. Vet vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je de rest van m'n bericht gelezen? ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:56
Welke printer heb je, welke driver gebruik je? Het kan zijn dat je printer het lettertype vervangt door een ander :S

[ Voor 43% gewijzigd door Puch-Maxi op 22-05-2009 11:21 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad, grote kans dat het zoiets is. Oplossing1: ander font nemen. Oplossing2: het font in de printer krijgen. Oplossing3: fontsubstitutietabel aanpassen of geen fontsubstitutie toelaten. Oplossing4 (variant van opl3): andere printprocessor/datatype.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat om een HP CLJ 2840.

Als ik dezelfde tekst uit het Word doucment kopieer, en dan plak in een nieuw Wordpad document, en dan afdruk, gaat het wel goed. Het is blijkbaar een bug in Word.

Het probleem is ook onstaan na het openen van een document van iemand anders met een apart lettertype.

Toch is het vreemd dat hij wat anders afdrukt dan hij laat weergeven in het afdrukvoorbeeld, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Heb je het nu wel of niet bij een enkel specifiek bestand en bij het kiezen van een ander font in Word? Als alleen bij specifieke bestanden met specifieke fonts, zie mijn eerdere post. Zo nee, dan zal het inderdaad een enkel corrupt document kunnen zijn. Maar dat is me niet duidelijk.

Omdat je het bij BtM909 ook al deed: ga even in op alle tips (al was het maar door te zeggen dat het niets helpt). Op deze manier hebben mensen ook zo weinig zin om nog met je mee te denken als je ze negeert ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:39
Wat gebeurt er als je het bestand naar een PDF'je print, zie het er dan wel goed uit --> dan ligt het aan je printer(driver) en heeft het niks met Word te maken.

Wat ook nog zou kunnen dat het papier ingesteld staat op bijv. Letter i.p.v. A4, dan gaat je printer alles een beetje aanpassen om het toch op een A4'tje te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Anoniem: 206880 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:10:
(...)Het probleem is ook onstaan na het openen van een document van iemand anders met een apart lettertype.
(...)
Verander het lettertype eens naar iets niet-aparts...
Eerlijk gezegd klinkt het een beetje alsof er iets kapot is in je normal.dot

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:17

pietje63

RTFM

Is er misschien een macro in het bestand dat het e.e.a. aanpast voor het printen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de hoop opgegeven. Heb al jullie tips geprobeerd maar niks helpt.

Afdrukken naar PDF gaat wel goed. Zelfde doc afdrukken via Wordpad, Swriter etc etc gaat ook goed, behalve uit Word. Heb zelfs een systeemherstel gedaan naar vorig jaar, gaat ook niet goed.

Bedankt voor het meedenken, sluiten maar deze handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Sluiten lijkt me niet nodig, zakt wel weg. Even voor de volgende met deze vraag: wat staat er bij het desbetreffende font in de tabel, en welke (driver en) printprocessors heb je geprobeerd? :)

Overigens, vervang het font zelf eens door een andere versie. Welk font is het trouwens?

Pagina: 1