Toon posts:

Onstabiel internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heb ik tot mijn grote ergernis ontzettend veel last van een onstabiele verbinding. Dit vertaalt zich in webpagina's die plots niet meer willen laden, mails checken gaat ook zeer moeilijk, zelfs mijn Windows Live Messenger valt sporadisch uit. Plots kan ik dan weer wel vlotjes surfen zonder enige problemen om daarna terug een melding te krijgen in firefox dat hij het netwerk niet kan vinden.

Mensen op hetzelfde netwerk hebben dit probleem niet, zij hebben hier maw geen enkele last van. Aan men browsers, Firefox, zal het niet liggen aangezien ik het al met een paar andere heb geprobeerd.

Ik heb een onboard netwerkkaart en draai XP (SP3) op mijn PC. Heb onlangs nog geformateerd moest dit ook nog kunnen meespelen. Qua beveiliging maak ik gebruik van Superantispwyare ( :X ), Spywareblaster & Eset Smart Security 4. Ik heb al geprobeerd om alles eens uit te zetten, maar dit mocht dus ook niet baten :).

Aan wat kan dit liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 11:04 ]

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 20:51
vertel es wat meer van je netwerk topografie: heb je een bedraad netwerk, of wireless. Als je internet verbinding het niet doet, kan je dan wel pingen? doet dns het wel (maw kan je wel op ip pingen als het neit werkt?) Kan je wel naar lokale adressen pingen?

welke foutmelding geeft ff als het niet werkt?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Check de kabel.

het commando "netstat -e" geeft statistiek aan als er netwerk errors optreden. Maar als de kabel rot is kun je dat niet met software oplossen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
borft schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:06:
vertel es wat meer van je netwerk topografie: heb je een bedraad netwerk, of wireless. Als je internet verbinding het niet doet, kan je dan wel pingen? doet dns het wel (maw kan je wel op ip pingen als het neit werkt?) Kan je wel naar lokale adressen pingen?

welke foutmelding geeft ff als het niet werkt?
Ik heb een bedraad netwerk waar een router aanhangt met 4 verbindingen. Momenteel werkt het weer redelijk stabiel dus ik kan niet echt testen wat er wel of juist niet lukt als ik zonder verbinding zit. Plots duur het extreem lang om ene pagina te laden en uiteindelijk lukt er dan niets meer. Hij kan "het netwerk niet vinden" of iets in die aard.

Hoe kan ik dit weer juist testen? Mijn eigen IP ingeven in de browser, of in DOS ping "xxx"?

Edit:

Daarnet viel het weer even uit, ik kreeg in FF de volgende melding:

Verbinding onderbroken

De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

De netwerklink werd onderbroken tijdens het onderhandelen over de verbinding. Probeer het opnieuw.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 11:18 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

In cmd.exe ("dos")

een "ping -n 1000 www.google.com" (1000 pings)

Als je alle verbindingen kwijt bent zul je zien dat hij even niet kan pingen.

ook te bekijken: event log op netwerk meldingen.

(file -> run -> eventvwr)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Is het een router of een hub in je netwerk en hangt er toevallig nog ergens een hub aan (of nog erger nog 2)?

Verwijderd

Topicstarter
@ nika: Gewoon een router denk ik.

Daarnet viel het weer eventjes uit, ik kreeg weer dezelfde foutmelding in FF zoals te zien is hierboven. Dan heb ik vlug eventjes een ping gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/my.php?image=ping.jpg

Daarvoor had ik zoals leuk_he al zei eens "ping -n 1000 www.google.com" gedaan, alles zag er redelijk stabiel uit, om de X aantal keer gaf hij wel een time-out.

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-02 21:47
Welke isp heb je?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

leuk_he schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:33:
In cmd.exe ("dos")

een "ping -n 1000 www.google.com" (1000 pings)

Als je alle verbindingen kwijt bent zul je zien dat hij even niet kan pingen.

ook te bekijken: event log op netwerk meldingen.

(file -> run -> eventvwr)
dan moet je er wel fatsoenlijke pakketten doorduwen, en niet van die minipakketjes :)

ping -t -l 1250 www.xs4all.nl

een ping of death is iets teveel van het goede dus 1250 is zo ongeveer het hoogste was xs4all accepteerd

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 22-05-2009 14:25 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:23:
[...]

dan moet je er wel fatsoenlijke pakketten doorduwen, en niet van die minipakketjes :)

ping -t -l 1250 www.xs4all.nl

een ping of death is iets teveel van het goede dus 1250 is zo ongeveer het hoogste was xs4all accepteerd
Krijg gewoon iedere keer een time-out als ik dat doe :|

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:17

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:10:
[...]

Ik heb een bedraad netwerk waar een router aanhangt met 4 verbindingen.
Bedoel je dat er nog 3 andere computers (naast jou) met de router verbonden zijn? Zit één van de andere computers niet gewoon via Torrent te downloaden en gaat je router daarvan over z'n nek?

Anyway, als je even zoekt hier op het forum vind je genoeg informatie om zelf even te debuggen. Wij kunnen wel vanalles roepen, maar je zult toch zelf één en ander uit moeten zoeken en dat moet m.b.v. de search toch zeker wel lukken

Rail Away!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:20:
[...]

Krijg gewoon iedere keer een time-out als ik dat doe :|
Dat krijg ik ook. Ik vermoed dat xs4all pings niet beantwoord. Op google.com doet dat wel

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-03 15:58

ResuCigam

BOFH

Je zou ook de kabel eens kunnen omruilen.

We do what we must because we can.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Standeman schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:48:
[...]

Dat krijg ik ook. Ik vermoed dat xs4all pings niet beantwoord. Op google.com doet dat wel
mja ok xs4all is mijn provider wellicht dat ie alleen interne pings acepteerd

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Mad Marty schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:37:
[...]

Bedoel je dat er nog 3 andere computers (naast jou) met de router verbonden zijn? Zit één van de andere computers niet gewoon via Torrent te downloaden en gaat je router daarvan over z'n nek?

Anyway, als je even zoekt hier op het forum vind je genoeg informatie om zelf even te debuggen. Wij kunnen wel vanalles roepen, maar je zult toch zelf één en ander uit moeten zoeken en dat moet m.b.v. de search toch zeker wel lukken
Naast mijn PC nog 3 andere PC's idd. En nee het ligt niet aan het downloadgedrag van de andere mensen op het netwerk.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

fish schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:23:
[...]
De vraag is eerder, wat kun je dan concluderen, en nog belangrijker, wat kun je dan oplossen.

je zou nog beter een tracert www.google.nl kunnen doen, maar bij TS gaat internet vakler goed dan fout... kun je nog niks concluderen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja ik heb wel eens eerder met een kabelprobleem gehad dat een kleine ping er door heen kwam maar structureele data (grote pakketen) niet. een groteping lukt dan ook niet.

je zou eventueel problemen kunnen hebben met je router dat hij niet fragmenteerd en als je mtu te hoog staat dan komt de helft van je pakketen mooi maar half/niet aan.

maar het probleem is te intermittend van aard. het lukt namelijk soms wel dus dat zal het niet wezen

een router die platligt door teveel p2p verkeer ligt meer voor de hand

Iperf

Pagina: 1