Onkyo 507 met Harman Kardon HKTS 11

Pagina: 1
Acties:

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi ik sta op het punt om bovenstaande combinatie aan te schaffen voor mijn thuis bioscoop.

Nu heb ik totaal geen verstand van audio setups (ben na lang snuffelen op internet en tweakers tot bovenstaande combi gekomen), en ik wilde nu nog even checken of de combinatie ook echt goed met elkaar gaat werken. Ik weet niet zo goed wat ik met waardes als Watt en impendantie aan moet, en wat er wel en niet met elkaar werkt...

De onkyo heeft de volgende specs:
130 W/Ch at 6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven

De harman kardon hebben deze specs:
Aanbevolen min. vermogen: 10 Watt
Aanbevolen max. vermogen: 120 Watt
Impedantie: 8 Ohm

Gaat dit goed werken, en belangrijk: waarom wel/niet?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De HKTS 11 speakers zijn weinig eisende speakers, dat gaat de 507 goed kunnen aansturen.

Maar deze 507 heeft HDMI passthrough en geen HDMI processing. Geluid van een PS3/Br-speler/.. whatever kan dan niet van de HDMI kabel worden gehaald. Een extra verbinding (digitale coax of toslink) is dan nodig om het geluidspoor aan de receiver te leveren.

De 607 kan dat wel.

Foutje, terecht opgemerkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 22-05-2009 16:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• prometheus345479
Bedankt voor je reactie!

En dat is inderdaad een belangrijk punt. Ik heb lang getwijfelt tussen de 507 en 607. Ik dacht dat het enige verschil tussen de twee 7.2 surround vs 5.1 surround was. Tenminste, van de features die ik belangrijk vond. Maar nu denk ik dat ik toch voor de 607 ga. Anders moet ik weer voor 50 euro kabel bij kopen etc.

De 607 laat alle HDMI video input wel ongemoeid, toch?

En hoe zit het eigenlijk met de vertraging die de extra processing met zich mee brengt? (ivm lag bij het gamen) Ik heb nu een hele snelle tv (in termen van processing), en als de 607 straks 50 ms extra processing tijd toevoegd, dan heb ik liever pass-through met een extra kabeltje.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-02 09:33

R-B

Blokkert

je moet alleen zorgen, als je het signaal vanaf je spelcomputer via receiver laat lopen, dat hij niet upscaled, dat vernagelt al je textures en maakt het er niet beter op :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Chevy454 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:41:
De HKTS 11 speakers zijn weinig eisende speakers, dat gaat de 507 goed kunnen aansturen.

Maar deze 507 heeft HDMI passthrough en geen HDMI processing. Geluid van een PS3/Br-speler/.. whatever kan dan niet van de HDMI kabel worden gehaald. Een extra verbinding (digitale coax of toslink) is dan nodig om het geluidspoor aan de receiver te leveren.

De 607 kan dat wel.
Volgens deze link heeft alleen de 307 pass through:
http://news.ecoustics.com/bbs/messages/10381/557252.html

-----------------------------------------------------
These new models are well equipped for Blu-ray and other HD audio and video source components, with HDMI repeaters plus Dolby True HD and DTS-HD Master Audio processing in the TX-SR607 and TX-SR507. The entry-level TX-SR307 has HDMI pass-through switching on three inputs, while all three models support 1080p, Deep Color, and x.v.Color.
-------------------------------------------------------------

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-02 21:31
Chevy454 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:41:

De 607 kan dat wel.
de 507 MOET WEL HDMI processing hebben. Hoe kan hij anders Dobly TrueHD en DTS-HD decoderen? Dit kan alleen over HDMI.

HD4Life @ Full-HD

• prometheus345479
Ik heb het idd zelf ook nog even goed nagezocht, en de 507 en 607 kunnen idd beide audio uit HDMI halen. De 307 kan het niet.

Ik heb inmiddels de 507 met HKTS 11 besteld... Kan niet wachten! :9~

Bedankt voor de hulp.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

prometheus345479 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:46:
Ik heb het idd zelf ook nog even goed nagezocht, en de 507 en 607 kunnen idd beide audio uit HDMI halen. De 307 kan het niet.

Ik heb inmiddels de 507 met HKTS 11 besteld... Kan niet wachten! :9~

Bedankt voor de hulp.
Toevallig ben ik ook aan het denken over deze combi. Daarom mijn vraag:

Hoe bevalt ie??

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 16:18
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:13:
[...]

Toevallig ben ik ook aan het denken over deze combi. Daarom mijn vraag:

Hoe bevalt ie??
Ja dat wil ik ook graag weten, zit ook naar deze combi te kijken!!

En uiteraard wat foto's posten he!! ;)

Verwijderd

Al ervaring met deze set?
Ik zit ook aan deze combi te denken.

Verwijderd

heb zelf de onkyo607, daarbij heb ik de hkts11 set gehad. Ik vond de set goed klinken maar helaas ging binnen 1 wwek na aanschaf de subwoofer kapot, hij kwam niet meer uit de standby stand. Terug gebracht naar winkel, daar getest en een nieuwe set gekregen. Helaas na 1 week met de nieuwe set precies hetzelfde probleem!
Na het internet wat afgezocht te hebben las ik op een Duits AV forum verscheidene topics met dezelfde klachten over de hkts11 sub.
Ik vond de set zeker goed klinken, maar durfde het absoluut niet meer aan om wederom deze te kopen. Ik heb nu een speakerset van Mordaunt Short aangeschaft, de Alumni serie en ben hier zeer tevreden over.
Succes met je aanschaf!
Pagina: 1