[asp.net] msn like popup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BulMi
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 16:25
Op mijn asp.net (3.5) pagina zou ik graag een soort van msn popups willen toevoegen. Hyves gebruikt ze bijv. ook als je een nieuw berichtje hebt. Dan komt er aan de rechterkant een soort popup die aangeeft nieuw bericht ontvangen en verdwijnt na een bepaalde tijd automatisch.

Om dit eerst in een testpagina te bouwen zat ik er aan te denken dat ik op een knop druk op de pagina en er dan rechtsonderin zo'n msn like venstertje komt met : er is op de knop gedrukt en deze na bijv 2 sec vanzelf verdwijnt.

Ik heb alwel op google gezocht en kom dan steeds uit bij de ajax modal popup control. Maar ik twijfel of deze wel geschikt is om te gebruiken.

Op het moment heb ik eigenlijk even geen idee waarmee ik dit zou kunnen realiseren dus ik hoop op tips van jullie die me de goede kant uit sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Uit je verhaal maak ik op dat het over een website gaat. Dan zul je toch echt iets moeten doen met javascript. Wat je kan doen is om de zoveel tijd je server vragen of er nog iets gebeurt is. Op het moment dat je van je server iets terug krijgt kan je met javascript zo'n popupje tonen.

Je zou dat hiermee http://code.google.com/p/q42multiplayer/ relatief makkelijk kunnen maken.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Voor het weergeven en animeren van de popup zou je de animatie mogelijkheden van scriptaculous kunnen gebruiken. Hier vind je een aantal voorbeelden:

http://wiki.github.com/ma.../combination-effects-demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Inderdaad gewoon met JS om de zoveel tijd een request doen naar de server. Heeft de server nieuwe data dan maak je bijv. een DIV-element aan, stopt de content erin, geeft het element de juiste CSS-class en dan aan de body toevoegen.

In je CSS kun je het bericht dan verder opmaken, onderin het scherm zetten, etc. Met JS setTimeout kun je zorgen dat de popup na x aantal seconden verdwijnt (of een JS library gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het tonen van een pop-up zul je inderdaad client-side moeten doen. Zorgen dat de juiste html/js doorgestuurd word doe je server-side en dus met asp.net

Deze move ik dus PRG -> WEB
Michel82 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:01:
Ik heb alwel op google gezocht en kom dan steeds uit bij de ajax modal popup control. Maar ik twijfel of deze wel geschikt is om te gebruiken.
Als je daar over twijfelt vermeld dan minstens even waarom je er over twijfelt, dan kan daar tenminste nog over gediscussieerd worden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”