[Belkin] FTP Vastlopers (ervaringen?)

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Tweakers,
Ik heb een Belkin Wireless G+ Router en heb problemen met het uploaden van files via FTP.
Na up/downloaden van 100 / 200 files loopt de router compleet vast. Ik vind deze hoeveelheid niet bepaald teveel gevraagd!
Tests:
Internet -> Belkin = loopt vast
Internet -> Linksys = geen vastloper
Internet -> Linksys --> Belkin = loopt vast
Internet -> Linksys -> Belkin zonder DHCP = geen vastloper

Ik heb Belkin benaderd en kreeg dit antwoord.
Ik vind dat ik dit gewoon moet kunnen verlangen van een dergelijk aparaat.
Wat is wat vinden jullie?
---
Geachte heer,

U gaf aan dat u veel kleine bestanden aan via FTP aan het versturen was. Ik denk dat dat de oorzaak van zijn probleem is. Met FTP heb je een verbinding voor de FTP sessie zelf, en een aparte verbinding voor iedere bestand die je up/download. Aangezien dat u veel bestanden tegelijk overplaatst, lijkt mij dat dit te veel verbindingen veroorzaakt, waardoor de router problemen krijgt.

Het enige wat ik zou kunnen aanraden is dat u de bestanden die u wilt omzetten in een .zip of .rar bestand zet, en dan pas overplaatst. Omdat het dan alleen maar èen bestand is zal het dan maar een verbinding gebruiken, en geen problemen veroorzaken. Tenslotte is deze router voor huis -tuin en keuken gebruikers bedoeld, dat is de reden waarom je problemen krijgt waneer je opeens honderden of duizenden van verbindingen wil openen.

Met vriendelijke groeten,
Knip..
Belkin Technische Ondersteuning

Telefoon België: 0707-00073
Nederland: 0900-0400790
Maandag - Vrijdag: 0930 - 1830
Zaterdag: 10:00 - 18:00

---

[ Voor 2% gewijzigd door Equator op 22-05-2009 10:22 . Reden: Even de naam verwijderd.. ]

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Met andere woorden:Bij Belkin hebben ze geen oplossing voor het probleem dat ie vastloopt.Tijd voor een andere router dus,die wel het aantal tegelijk tijdige connecties aankan.

• elKnurrie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-03 20:08
Dit heb ik ook gehad met een netwerk kaart van een nforce2 chipset (niet hetzelfde weet ik, maar misschien wel een oplossing). Volgens mij hielp het toen ik passive mode aan of uit zette.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:27
vind het een beetje onzin reactie aangezien ftp niet (veel) verschillende connecties naast elkaar legt maar opeenvolgend. FTP verstuurd pas een bestand nadat de vorige verstuurd is. Nu ben ik geen expert in ftp dus hij zal nog wel een aantal andere verbindingen open hebben staan misschien. Maar het kunnen nooit veel connecties tegelijk zijn.

Test anders is met een ander programmaatje wat ook veel connecties legt of hij ook op zijn nek gaat. Zoals een bittorrent client of iets dergelijks. En test direct ook even dat .rar bestandje wat hij aanraadde als dat ook misgaat heb je iig een reden om weer een mail terug te sturen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat antwoord gaat natuurlijk nergens over, want bij FTP worden de "honderden of duizenden" verbindingen achter elkaar, en niet tegelijk geopend. Je hebt altijd twee verbindingen open bij het versturen van bestanden over FTP, of je er nou één verstuurt of drieduizend.

offtopic:
spuit 11 :w

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 22-05-2009 09:39 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09

lier

MikroTik nerd

Beetje moeilijk in te schatten of je bepaalde zaken mag verwachten of niet, veel connecties laat de meeste (huis-tuin-en-keuken) routers wel over hun nek gaan. Met P2P programma's krijg je dat helemaal snel voor elkaar.

Hulde aan Belkin voor zo'n eerlijk antwoord, dit getuigd van inzicht ook al komt het misschien een beetje bot over.

Waar je nog naar kan kijken is hoeveel simultane verbindingen je door je client laat openen en hoe je router reageert als dit aantal verlaagt wordt.

Edit:
Ten aanzien van het aantal connecties, ik ga ervan uit dat het hier om een FTP server gaat waarbij de clients in passive mode verbinding maken. Per bestand wordt (volgens mij) een connectie geopend, het aantal simultane connecties hangt af van de instellingen.

[ Voor 21% gewijzigd door lier op 22-05-2009 09:49 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:27
lier schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:41:
Edit:
Ten aanzien van het aantal connecties, ik ga ervan uit dat het hier om een FTP server gaat waarbij de clients in passive mode draaien. Per bestand wordt (volgens mij) een connectie geopend, het aantal simultane connecties hangt af van de instellingen.
ja maar na het versturen van het bestand word de connectie weer dichtgegooid. Als we dan nog soepel rekenen en ervan uitgaan dat er af en toe een connectie open blijft staan komt je nooit op meer dan een tiental connecties uit.

overigens, zelfs als we ervan uitgaan dat hij geen enkele connectie dichtgooit dan zou de gemiddelde router 200 connecties wel moeten kunnen behandelen lijkt mij zo.

• josjos
Inderdaad gebruik in de passive mode met een enkele connectie (filezilla).
Ik gebruik bijvoorbeeld ook Eweka met 4 tot 8 connecties en download dan met 1000kb/s (ipv 150kb up met 1 connectie) en heb ik dit probleem niet. Het FTP protocol zal wel anders zijn.
Ik kan overigens met een simpele website en (HEEL) snel klikken de router ook laten vastlopen :)
Dat mag dan waarschijnlijk ook niet bij huis-tuin en keukengebruik....

• josjos
lier schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:41:
Beetje moeilijk in te schatten of je bepaalde zaken mag verwachten of niet, veel connecties laat de meeste (huis-tuin-en-keuken) routers wel over hun nek gaan. Met P2P programma's krijg je dat helemaal snel voor elkaar.

Hulde aan Belkin voor zo'n eerlijk antwoord, dit getuigd van inzicht ook al komt het misschien een beetje bot over.
Dat ben ik met je eens, dat ze gewoon toegeven dat hun service tot hierloopt en niet verder heb ik bij andere bedrijven wel eens anders gezien, overigens ben ik het niet eens met hun bereikgrenzen.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:47
Voor je je router weg smijt:
Heb je de laatste firmware?
Anders kan je ook eens DD-WRT proberen, als die je router ondersteund:
http://www.dd-wrt.com/wik.../Supported_Devices#Belkin

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:13

lordsnow

I know nothing

Welke router heb je? De G+, is dat de F5D7231? Of de F5D9230?

Welke versie heb je van dat model, en welke firmware is geinstalleerd?

• josjos
lordsnow schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 02:40:
Welke router heb je? De G+, is dat de F5D7231? Of de F5D9230?

Welke versie heb je van dat model, en welke firmware is geinstalleerd?
F5D7231-4
Firmware: F5D7231-4_UK_5.01.11

Nogmaals een reactie van Belkin:
Het ziet er naar uit dat het downloaden/uploaden van de bestanden de router vast loopt, omdat de processor in de router het niet aan kan en het geheugen van de router vol loopt.
Hier kunnen wij niets aan doen.

Met vriendelijke groeten,

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik had dat probleem ook met de Belkin N1 Vision, plots hing dat ding volledig vast. Moest je 'm weer laten opstarten (dat ook weer tijd in neemt, dat ding start niet 1 2 3 op) en als je dan verder ging met een flinke upload hing die opnieuw vast.

Uiteindelijk contact opgenomen met Belkin, zelfde reacties als jij gekregen hebt. Ben uiteindelijk maar terug naar de Mediamarkt gestapt en m'n verhaal gedaan. Heel netjes (buiten ruilen-zonder-gezeik termijn) gewoon een nieuwe router mogen uitkiezen (Linksys). Ze zouden d'r een klacht van opstellen omdat ze er vaker van gehoord hadden en er niets aan te doen viel.
Pagina: 1