Beste,
Ik ben op een fout gestoten in mijn MVC model waar ik al een paar dagen zit achter zoeken maar zonder resultaat. De fout is dat wanneer ik de functie doe(showProductLijst) oproep hij telkens geef dat ik een functie oproep van een niet bestaand object. Volgens mij komt dit omdat hij in de functie init() deze initialiseert en daarna terug weggooit.. Hoe los ik dit op? De fout geeft hij op deze lijn :
De functie in de login class geeft wel degelijk een security object weer. En de login variabele in klasse IO wordt bij de initialisatie opgevuld door een nieuw object van Login.
Ik ben op een fout gestoten in mijn MVC model waar ik al een paar dagen zit achter zoeken maar zonder resultaat. De fout is dat wanneer ik de functie doe(showProductLijst) oproep hij telkens geef dat ik een functie oproep van een niet bestaand object. Volgens mij komt dit omdat hij in de functie init() deze initialiseert en daarna terug weggooit.. Hoe los ik dit op? De fout geeft hij op deze lijn :
PHP:
1
| $res = $this->security->requestProductLijst($_lijst); |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| <?php class IO { //Attributes private $ui; private $dc; private $eh; private $security; private $login; //Constructors function __construct(){ } //Setters public function zet_ui($_ui){$this->ui=$_ui;} public function zet_dc($_dc){$this->dc=$_dc;} public function zet_eh($_eh){$this->eh=$_eh;} public function zet_login($_login){$this->login=$_login;} //Getters public function geef_ui(){return $this->ui;} public function geef_dc(){return $this->dc;} public function geef_eh(){return $this->eh;} public function geef_login(){return $this->login;} //Methods public function init() { //$this->security = new GastSecurity(); $this->security = $this->login->maakGastSecurity(); $this->ui->redirect("Ontvang.php?_actie=showIndex"); } public function doe($_lijst) { $actie = $_lijst["_actie"]; unset($_lijst["_actie"]); // $this->security = $this->login->maakGuestSecurity(); switch($actie) { case "showProductLijst" : $res = $this->security->requestProductLijst($_lijst); // $this->ui->show_ProductLijst($res,$this->dc->requestProductFilter()); break; default : $lijst = array(); $lijst["_ref"]=$_SERVER['HTTP_REFERER']; $lijst["_error"]="Geen data meegegeven."; $this->ui->maak_form("Error", $lijst); break; } } } ?> |
De functie in de login class geeft wel degelijk een security object weer. En de login variabele in klasse IO wordt bij de initialisatie opgevuld door een nieuw object van Login.