Toon posts:

Probleem met USB-Hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Wederom ineens een spontane vraag vanuit het niets maar er is moeilijk iets over te vinden wat betreft mijn probleem: ongeveer een a twee jaar terug wilde ik een wat verouderde USB-hub neerzetten: dit leek mij wel handig aangezien ik toen nog geen front usb had etc. Alleen, hij werkte niet, dus ik heb hem vrijwel meteen eruit gegooid. Alleen nu merk ik, dus redelijk wat later, dat dit apparaat helemaal niet uit mijn systeem is gegaan, qua registratie dan....

Elke keer als ik mijn computer opstart wordt de hub gezien als zodoende verbonden met mijn computer (in het USB verwijder scherm): Verkenner/Commander e.d zien ook 5 schijven G-K die helemaal niet aanwezig zijn en ik kan het meteen 'ontkoppelen'... maar er is niets verbonden. Ik heb geprobeerd de hub te deinstalleren in mijn Schijfbeheer, maar dit werkt niet. Hij gaat weer installeren met Microsoft drivers, etc als ik mijn computer opstart, terwijl iets NIET in de computer zit wat NIET geinstalleerd is o.O. Ik weet niet welke combinatie van uitwerpen, stoppen en de-installeren wel zou werken.

Ik neem aan dat er bij de ontkoppeling iets niet goed is gegaan, maar is er een manier om het ontkoppelen wel goed te laten verlopen? Het probleem is namelijk ook dat de hub schijnbaar niet herkent wordt... veel wijzer word ik er ook niet van... maar het zou te verhelpen moeten zijn zonder de hub, lijkt mij.

Ik hoop dat jullie mij van dienst kunnen zijn.
Mvg,
Arno

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Weet je zeker dat het je USB-hub is? Ik heb namelijk nog nooit meegemaakt dat een USB-hub automatisch schijven gaat toevoegen.

Ik gok dat je een cardreader in je computer hebt die de schijven G-K aanmaakt. Jij verwijdert de drivers, start opnieuw op, en hij wordt weer gedetecteerd omdat-ie er nog steeds in zit ;)

Rail Away!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

USBpoorten hebben inderdaad geen schijfletters, dus het zal iets van een cardreader zijn, of een USBstick of iets dergelijks. Wil je die eruit hebben dan moet je dat apparaat eruit halen.

Dit krijgt trouwens een schopje richting OM, gezien het iets met opslag van doen heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door TERW_DAN op 22-05-2009 08:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hm. Wacht eens even, jullie kunnen best wel eens gelijk hebben. Zo, dat ik daar niet achter ben gekomen, zo leek-achtig als ik ben :).

Ik heb even een screenshot gemaakt van de informatie in de USB safely removal software.
http://img268.imageshack.us/img268/2765/usbcardreader.jpg
Er staat wel: Generic 2.0 Reader, en USB device. Is het dan toch een cardreader?

EDIT: oh, blijkbaar hebben jullie gelijk. Ik denk ik pak even snel mijn digitale camera disk en stop het in de bijbehorende lezer in die reader voorin en hij laadt het in schijf I (en dat klopt want er zitten daarboven twee: G en H, en daarnaast nog een, J). De vragen hieronder blijven nog wel even staan, want dat vraag ik me wel af.

1) hoe kan het dan dat ik die cardreader zo simpel kan ontkoppelen, want het staat wel bij mijn USB apparaten? Is dat hoe ze aangesloten zijn, via USB?
2) Waarom zijn het VIJF readers zijn terwijl er maar VIER verschillende aangesloten kunnen worden? Die K kan ik niet thuisbrengen.

Wederom bij voorbaat dank.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 11:46 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je cardreader is gewoon een USB apparaat, volg het kabeltje maar eens, die zit gewoon een USBheader ingeprikt.
Als het ding voorin je pc zit dan zit hij voorin :P en het kan zijn dat een van de gaatjes fungeert als 2 (ik weet zo niet uit m'n hoofd welk formaat, maar sommige komen kwa grootte aardig overeen, maar gebruiken andere pinnen). Dus dan heb je 4 gleuven, maar 5 driveletters.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan die kabel moeilijk volgen want die moet ergens in mijn desktop zelf verbonden zijn aan een USB apparaat :).

Ok, dat lijkt me wel duidelijk genoeg.... persoonlijk zitten ze wel in de weg want ik gebruik de meeste echt NOOIT (wat blijkt). Maja, dan pas ik wel even de schijfletters aan. Dank je.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 11:48 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gewoon de schijfletters uitzetten die je niet gebruikt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan natuurlijk ook... ja dat doe ik wel. Kan ze altijd weer aanzetten als ik ze nodig heb; ergens ver weggestouwd ;). Ok, dank je _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 12:08 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

je kan ook (iig in windows 7, misschien ook vista, xp volgens mij nog niet) aanvinken (per driveletter) dat je drives waar niets in geladen is wilt hiden. zo kun je bijvoorbeeld ook je dvdspeler als er geen dvd in zit laten verdwijnen. wel zo opgeruimd.

• Nielson
  • Laatst online: 16:01
Voor oudere Windows versie heb je daar een handig tooltje voor: http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html
Pagina: 1