Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blu ray schijven worden niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• clem
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Na in maart een HTPC gebouwd te hebben obv o.a.

moederbord ASUS P5N7A-VM (GF 9300 / nForce 730i)
blu ray drive LiteOn DH-4O1S

heb ik destijds de bij de drive geleverde PowerDVD 7.3 geïnstalleerd. Hardware accelerated blu ray afspelen werkte van begin af aan probleemloos, totdat.... PowerDVD een maand geleden met de melding kwam dat er een essentiele update beschikbaar was.

Na deze "critical" update die nodig zou zijn om nieuwe blu ray's te kunnen blijven afspelen heb ik, ironisch genoeg, niet meer normaal blu ray's kunnen afspelen.

Blu ray's worden nu slechts sporadisch herkend, dwz heel soms nadat ik eerst een normaal dvd'tje in de drive heb gedaan en direct daarna een blu ray wordt deze heel soms wel "gepakt". 99% van de tijd krijg ik in PowerDVD de melding "No disc in drive X:".

Wat heb ik geprobeerd:

1. Nieuwe versie PowerDVD van internet "geleend", deze zag ook geen blu-ray's.
2. Firmware update van drive
3. Gegoogled, leverde mij niets op. Ik sta open voor jullie suggesties.
PowerDVD uninstallen, opnieuw installeren vanaf de cdrom die bij de drive geleverd was. Geen resultaat.
4. PowerDVD uninstallen, system restore point herstellen van voor de update, PowerDVD herinstallen vanaf de cdrom -> blu ray werd meteen herkend maar dit bleek eenmalig te zijn.
5. Arcsoft Total Media Theatre van internet "lenen" en geinstalleerd. Blu ray disc werd meteen herkend maar dit slechts eenmalig, daarna weer "No disc in drive X:".
6. GoT ;-)

Ik ben ten einde raad. Dat het een hardware probleem is heb ik denk ik wel uit kunnen sluiten omdat a) de drive het eerst zonder problemen gedaan heeft en b) de blu ray disc wel wordt gelezen telkens nadat ik iets met software heb lopen klooien (zij het steeds eenmalig,en niet 100% te reproduceren).

De software update van de PowerDVD die ik destijds gedraaid heb heeft iets goed verkloot op Vista-niveau lijkt het wel, maar wat?

Help!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Gebruik je AnyDVD HD?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• clem
  • Niet online
Nope, legale PowerDVD en heb Arcsoft TMT "geprobeerd", waarbij na de installatie direct de blu ray werd herkend - echter slechts eenmalig. AnyDVD HD ben ik niet bekend mee.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

AnyDVD HD kan o.a. beveiliging on-the-fly van de Blu-ray strippen maar er zijn ook Autostart-opties bij waarbij je kunt aangeven wat ie moet doen of starten wanneer er een Blu-ray wordt ingestoken.
Het kan nooit kwaad om het programmatje 2 min. te installeren om te testen of het een verschil maakt.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• clem
  • Niet online
Ok AnyDVD geprobeerd. Geen verschil. Blu ray wordt soms gepakt na afspelen van DVD, maar slechts eenmalig. Eject -> lade sluiten en het zelfde blu ray schijfje wordt niet meer herkend.

Heb ook een udf reader geinstalleerd, deze zegt ook dat er geen schijfje zit in de drive.

Het gekke is dat er wel een hoop harde schijf activiteit is zodra er een blu ray in gaat. Dit gebeurt ook als de blu ray wel wordt herkend - alleen na de harde schijf activiteit wordt het schijfje de ene keer wel en de andere keer niet herkend. Maar het lijkt dus alsof Vista in eerste instantie wel eea uitleest van de drive voordat deze zegt dat er geen schijf in het station aanwezig is.

Nog meer ideeën?

• clem
  • Niet online
(N)iemand?

Verwijderd

Heb je al een oplossing voor je probleem kunnen vinden?
Ik heb dezelfde lite-on blu-ray (interne) (de versie met 5x dvd-ram deze heeft firmware sp53 als ik me niet vergis) speler en het heeft bij mij in het begin ook gedaan. Ik heb nu de allerlaatste versie (build 1719) van powerdvd ultra versie 9 en ik heb nu ook dat er sommige blu ray disk gewoon niet door de BD-rom word herkent. DVD schijfjes herkent íe allemaal bd-schijfjes alleen sommige. ik kan bijvoorbeel saw3 niet bekijken als ik dubbelklik op deze computer zie je ook dat er geen schijf in de drive is ik hoor als de schijf in de drive zit dat 'ie niet draait.
Als ik deathrace opzet dan ziet 'ie de schijf in deze computer de bd-rom drive draait en powerdvd strat automatisch op. Ik vind het wel vreemd dat mijn versie van de Liteon DH4O1S (met 5x dvd-ram) nog steeds geen nieuwe firmware heeft sinds april 2008.

Ik werk met
vista 32bits met sp2

Als je al een oplossing ervoor hebt lat me aub weten...

• clem
  • Niet online
Nope nog geen oplossing. Heeft volgens mij echt met de drive zelf te maken en niet met firmware of afspeelsoftware. Ik denk dat ik 'm maar ga RMA'en één dezer dagen...

Verwijderd

clem schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:55:
Nope nog geen oplossing. Heeft volgens mij echt met de drive zelf te maken en niet met firmware of afspeelsoftware. Ik denk dat ik 'm maar ga RMA'en één dezer dagen...
Yep ik heb m ook ingepakt in een doos om 'm terug te sturen naar alternate.nl Ik wil nooit meer een blu ray drive van lite-on. Ik heb inmiddels 2 drives van LG gekocht de CH08LS10 en de BH08LS20 en ze werken allebei als een zonnetje. Hij pakt elke blu ray films en dvd/cd...
Ik heb ook de 2010 build van powerdvd 9 alles werkt nu zoals het hoort.
Pagina: 1