bellen,internet en tv op een plaats waar niks ligt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303189

Topicstarter
Hoi,
Ik zoek me suf op internet maar kom er niet uit.

Ik ga medio juli/augustus voor ca 1,5 jaar in een tijdelijke woonunit zitten bij ons bouwproject. In de straat ligt alles (tv kabel/telefoon etc.) echter op dit adres (nog geen huisnummer op de te verbouwen stal/schuur, postkode 5476KT) is kpn nog niet aangesloten en ook de tv kabel niet naar binnen getrokken. De woonunit komt bovendien op ca 60 meter van de weg af te staan.

Nou willen we natuurlijk zo goedkoop mogelijk kunnen bellen, internetten en tv kijken in de keet.
Investeringen liefst dusdanig dat het straks ook in de definitieve woonsituatie nog bruikbaar is.

Dacht er al uit te zijn met kpn bellen + internet + interactieve tv pakket maar daarvoor moet je natuurlijk wel een fysieke aansluiting hebben. Op de site van kpn kom ik dan met onze situatie uit op een "bijzondere aansluiting" die ca 800,- euri kost + 250 euri voor de eerste 25 meter + 10 euri/m1 voor de extra meters. Kom ik qua aansluitkosten alleen al op een lieve 1500,- euro uit...........en dan nog een 50,- euro /mnd voor het abonnement, wordt ik niet vrolijk van.

Wat zijn de alternatieven? Een gewone aansluiting kpn aanvragen (ca 50 euro)en dan vanaf de weg met een telefoonkabel zelf die 60 meter overbruggen? Is signaal dan nog sterk genoeg voor bellen,tv en internet? Is alles via een tv kabel mogelijk? Of door de lucht/sateliet/schotel? Of toch maar alles apart bijvoorbeeld digitenne voor de tv, mobiel gsm voor bellen en internet via ....? Ben alleen bang dat de maandelijkse kosten dan de spuigaten uitlopen, we gaan tenslotte tijdens dat bouwtraject veel bellen en emailen etc.

Wie zet me op een goed plan? Let wel, wij zijn van die gevallen die slechts 2 knopjes van hun videorecorder gebruiken dus al te ingewikkelde toestanden zijn aan ons niet besteed.

Mijn dank is groot,

Erna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
Geen woonhuis bij die stal in de buurt?

Alternatief is de buren benaderen. TV kan via Digitenne of Schotel.

Via wifi of kabel kun je dan signaal vanaf de buren halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Heb je al zelf contact opgenomen met de verschillende aanbieders? Heel misschien is een partij als kpn gewillig om een uitzondering te maken op de hoge kosten, of als vast de permanente aansluitingen neer te leggen of iets dergelijks (doch onwaarschijnlijk)
Toch raad ik in ieder geval aan om contact met ze op te nemen om te vragen wat het zal kosten als ze dat zooitje aanleggen. Dan heb je een referentie punt vanaf wanneer het goedkoper zou zijn om met losse aansluitingen te gaan werken (Dat wil zeggen: Digitenne, Mobieltjes en Data kaartjes in pc/laptop) Of al die dingetjes die door de lucht vliegen goed werken is natuurlijk afhankelijk van de dekking, maar volgens mij valt dat met creatief googlen wel uit te zoeken.

En natuurlijk welkom op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Niet online
TV: Op de Hondstraat in VORSTENBOSCH is digitenne prima te ontvangen volgens de website.
Internet: Dongle van Tmobile, Laptop Economy á € 19,95, 1.8 Mbps / 384 kbps, 400 MB p/m en daarna snelheidsverlaging naar 384/64 kbps (gratis dongle)
Telefoon: GSM (evt je huidige vaste nummer door laten schakelen door je huidige provider, dan verlloopt je nummer ook niet en zet je deze straks op je nieuwe huisaansluiting)

[ Voor 21% gewijzigd door arjants op 21-05-2009 23:39 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Als je al 60 meter van de straat af zit in die woonunit, dan vraga ik me af wat de afstand tot de buren zal zijn. Als dat ook 60 meter is wordt wifi ook best moeilijk denk ik alhoewel met gerichte antennes nog wel wat winst te behalen zou kunnen zijn.

Ik zou zelf in zo'n situatie gaan voor Digitenne voor TV en bellen met mobiel.
Voor internet zou ik het niet direct weten... Sowieso zou ik het zelf doen via een USB modem aan mijn notebook en dan dus internetten via GPRS/UMTS. Tenzij er LTE, Wimax, goed Wifi punt, oid in de buurt is.
Via GPRS/UMTS zou ik zelf in prepaid vorm nemen als het voor kortere termijn is (heb ik atm ook daadwerkelijk, via Vodafone en zij hebben ook databundels bij prepaid om nog goedkoper te internetten) of een abonnement als het voor langere termijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 30-05 15:16
Joen schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 23:38:
Als je al 60 meter van de straat af zit in die woonunit, dan vraga ik me af wat de afstand tot de buren zal zijn. Als dat ook 60 meter is wordt wifi ook best moeilijk denk ik alhoewel met gerichte antennes nog wel wat winst te behalen zou kunnen zijn.

Ik zou zelf in zo'n situatie gaan voor Digitenne voor TV en bellen met mobiel.
Voor internet zou ik het niet direct weten... Sowieso zou ik het zelf doen via een USB modem aan mijn notebook en dan dus internetten via GPRS/UMTS. Tenzij er LTE, Wimax, goed Wifi punt, oid in de buurt is.
Via GPRS/UMTS zou ik zelf in prepaid vorm nemen als het voor kortere termijn is (heb ik atm ook daadwerkelijk, via Vodafone en zij hebben ook databundels bij prepaid om nog goedkoper te internetten) of een abonnement als het voor langere termijn is.
60m is voor wifi geen probleem, zeker niet met antenne's. Ik heb hier een link gehad van 100m, en dat met gewone hardware (geen antenne's extra). Zeker in platteland-gebied heb je geen/amper obstakels, dus grote kans dat je gewoon een zichtverbinding hebt.

Alternatief is een kabel trekken. Met bv een devolo setje kun je tot 400m overbruggen via een simpel 2draads kabeltje. Met coax kun je zelfs tot 1.5km. In een weiland een kabeltje graven is natuurlijk altijd nog een optie en is stabieler dan wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

En kwaliteit UTP haalt ook gewoon 100 meter ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303189

Topicstarter
Bedankt vast voor de reakties, snap een boel niet maar er staat in ieder geval 1 oplossing bij die altijd kan (bellen mobiel, tv digitenne, internet via dongel). Moet wel meer dongels want anders wordt het dongeloorlog in de keet ( 6 personen).

Het signaal in goed vrede delen met de buren lijkt me echter ook wel iets.
De buren zitten ook op pakweg 60 meter afstand. Die hebben een kabel en telefoonaansluiting maar die hebben ze zelf ook nodig. Krijgen zij dan geen last van mij?
Voor die 1500 euro voor de bijzondere aansluiting van KPN wil ik best een paar uur sleuven spitten.
Maar is de lengte dan niet bezwaarlijk voor de kwaliteit van beeld/verbinding etc. En wat is het simpelst om te delen, de kabel of de kpn lijn?

En ja, ben niet zo technisch. Stel dat ik hun kabel mag aftakken (ik zou dan ziggo alles in 1 pakket kunnen nemen volgens mij) ....wat doe ik dan achtereenvolgens:
1. ik graaf 60 meter sleuf tussen hun en onze keet (moet ie perse de grond in of mag ie ook door de bomen en een heg onze kant op?)
2. koop 60 meter coax kabel (nog specificaties, diktes etc?)
3. .................???????

Niet lachen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dongel op server... Server verdeeld het internet?? Wel beetje traag, maar het is te doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 13:54
Ik zou gewoon eens met KPN bellen en kijken wat ze voor je kunnen doen.
Heb wel eens ergens de term bouwaansluiting gezien, maar weet niet precies wat er mee bedoelt wordt en wat de kosten zijn.
Pagina: 1