Abit be6-II soms wel aan soms niet aan probleem

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb net een nieuw mobo in mijn pc gezet. Ik had een aopen AX6B en die heb ik nu vervangen door een Abit BE6-II. Nu heb ik het volgende probleem. Zodra ik de schakkelaar aanzet van de voeding aan de achterkant van de pc beginnen de ventilatoren langzaam te draaien en de powerled en de ledjes van mijn cdrom speler zachtjes te branden. Dit word steeds veller en de ventilatoren gaan harder draaien. De pc gaat echter niet aan en reageerd niet op de powe knop. Heel soms reageerd ie wel en dan gaat de pc perfect aan en werkt alles prima. Zodra ik in windows kies van pc afsluiten gaat de pc netjes uit maar vervolgens gaan de ventilatoren etc weer langzaam draaien. Hoe kan dit ? Proc is niet overgeklokt, alleen mobo, videokaart, mem en proc geeft het zelfde effect. Voeding werkte op aopen mobo altijd perfect. Is dit een bekend probleem ?

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:59
hmmm nou ik denk dat het toch aan je voeding ligt.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:18
Maar waarom werkt die voeding dan wel gewoon goed met een aopen ax6b mobo. T zijn beide gewone atx bordjes. Of hebben de atx brodjes tegenwoordig andere voedingen nodig ? (heb er zelf nog nooit van gehoord)

Verwijderd

Tja, ik heb dit ook een keer gehad met (denk ik) een ABit BE6-2... En ik heb het toen opgelost door de power on connector om te draaien op het mobo.. Maar het is al weer ff geleden dus, ik weet het niet zeker meer. Maar je kunt het ff proberen..

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Misschien ligt 't aan mij maar volgens mij kan je de powerconnector niet omdraaien.

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Normaal gesproken gaat dat niet.. Als je de powerswitch verkeerd aangesloten heb op je mobo, dan doe tie gewoon nix.. maar volgens mij was dit een uitzondering..
Maar ik zei al dat ik niet zeker was van mijn zaak ..
:? :?

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Oh, ik dacht dat je het over DE POWERCONNECTOR had. In dat geval trek ik mij volledig terug.

Nu ook zonder stropdas

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het probleem is opgelost.
Achter de aansluiting voor het toetsenbord zit een jumper genaamd jp1
Hiermee kan je instellen of de pc moet wachten met aangaan op het toetsenbord en de muis. Hele vage functie ! Ik heb deze uitgezet en nu werkt alles perfectos.

Thx
Pagina: 1