Toon posts:

Peltier & Lapping

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waar in Nederland kan ik een GOEDE Peltier kopen van minimaal 30x30 mm?
Ook wil ik graag weten hoeveel nut het heeft om te Lappen en of dat ook op een keramisch oppervlak kan?
Thnx :P

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Waarom zou jij een peltier koeler nodig hebben of klok je over too the max. Je kan peltier koelers kopen bij de duitse Conrad site, Maar het beste is om alleen een peltier element te kopen en er zelf een water koeling aan zet (liefst zelf gebouwd.)

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

je moet alleen een peltier kopen als je het echt nodig hebt. Gewoon met lucht koelen is een heel stuk veiliger, aangezien je dan geen condens kan krijgen op je cpu en omgeving.
bij conrad hebben ze die dingen wel, maar ik geloof dat die 4x4 was....zal dus net iets te groot zijn voor jou

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zware luchtkoeler, de artic cooler (dat is die kruising tussen een centrifuge en een straalmotor). Als ik daar een peltier bij zet en wat thermische pasta op de plekken waar de koude delen van de peltier de omgevingslucht doe dan voorkom ik condensvorming.
Wil hiermee een Athlon 500@700 proberen verder te krijgen. Vraag me niet wat ik daar aan heb, het is gewoon de sport. :P

Verwijderd

Peltiers sucken in my humble opinion. Ik heb die 4x4 pelly van conrad gekocht en m aangesloten in combinatie met een vet grote heatsink van globalWIN. Koelpasta ertussen, overclocken maar. Resultaat: 20 mhz winst met meer crashes. dikke sux dus. Bovendien zoog die pel zoveel stroom dattik m op een aparte voeding aan moest sluiten. Niet erg handig dus.

Toen dacht ik, laat ik een HX08 kastje met 300watt voeding kopen & een dikke alpha heatsink + fan. Kortom, de pelly nog een 2e kans geven. Alle hardware was binnen, ik hook die peltier en de alpha up & begin met tweaken. Resultaat: Instabiel systeem en geen ene fuck aan snelheidswinst. Terwijl zo'n aplha toch bekend staat als DE peltier combo. Heb hem ook nog op die gele stekker aangesloten, ik meen dattie 5 Volt is ipv 12 zodat het ding wat minder koud/warm wordt. Bleek wel wat meer stabiliteit te brengen maar dat is ook alles. Als ik alleen die alpha gebruik is m'n systeem veel stabieler en kan ik 't voltage zelfs omlaag kwakken.

Kortom, tenzij je gruwelijke waterkoeling o.i.d. gaat gebruiken om die pelly te koelen zou ik er GEEN kopen.

hoop dat je er wat aan hebt :)

mzls

Bassov

Verwijderd

Hele maal een's met Bassov ...
Een peltier is om de de laatst Mhz er uit te persen ( kort stondig)...maar voor een lang durig resultaat zal de'r voor de peltier een betere koeling versierd moeten worden ( zucht) :'( :'(

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies, hier kan ik weer over nadenken. Bij de weg, het gele draadje is 12V :P
Pagina: 1