Peltiers sucken in my humble opinion. Ik heb die 4x4 pelly van conrad gekocht en m aangesloten in combinatie met een vet grote heatsink van globalWIN. Koelpasta ertussen, overclocken maar. Resultaat: 20 mhz winst met meer crashes. dikke sux dus. Bovendien zoog die pel zoveel stroom dattik m op een aparte voeding aan moest sluiten. Niet erg handig dus.
Toen dacht ik, laat ik een HX08 kastje met 300watt voeding kopen & een dikke alpha heatsink + fan. Kortom, de pelly nog een 2e kans geven. Alle hardware was binnen, ik hook die peltier en de alpha up & begin met tweaken. Resultaat: Instabiel systeem en geen ene fuck aan snelheidswinst. Terwijl zo'n aplha toch bekend staat als DE peltier combo. Heb hem ook nog op die gele stekker aangesloten, ik meen dattie 5 Volt is ipv 12 zodat het ding wat minder koud/warm wordt. Bleek wel wat meer stabiliteit te brengen maar dat is ook alles. Als ik alleen die alpha gebruik is m'n systeem veel stabieler en kan ik 't voltage zelfs omlaag kwakken.
Kortom, tenzij je gruwelijke waterkoeling o.i.d. gaat gebruiken om die pelly te koelen zou ik er GEEN kopen.
hoop dat je er wat aan hebt
mzls
Bassov